1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19098 inlägg · 1109 ämnen

Karjala Cup

« · 152320 Till forumet

Karjala Cup
För ungefär en vecka sen trodde jag att Sverige och Tjeckien skulle kämpa om guldet med hård konkurrans från Finland, men p.g.a. av skadorna/sjukdomarna på Bäcker, Jönsson och Liv tror jag att Sverige hamnar på en 3:e-plats med Ryssland bakom sig.

Hur tror ni nu det går för Sverige i Karjala Cup?
Kommentera

Sv: Karjala Cup
Sebbe: det brukar ju nästan aldrig gå bra för sverige i karjala cup så en tredje plats som du sa kan nog va ett bra tips....men kanske även en andra
Kommentera

Pat86: Nej Sweden Hockey Games är vår starka sida. Vi har ju vunnit den 2 år i rad nu:) Det känns som om den e större också, men när är den?
Kommentera

HasseT: den brukar va nån gång i februari..........tror jag......
Kommentera

Vilka matcher är det imorgon i Karjala?????
Kommentera

Pat86: men usch, tror väl att den var typ i november (nu) förra året? eller jag vet inte. Tycker den e mysig iallafall. För karjala stoppar bara den hockeysäsongen, trist.
Kommentera

HasseT: jag vet inte riktigt när den var förra året..eftersom det var os i februari....antingen så var den nån gång i december eller januari eller nån gång i mars...precis innan vm
Kommentera

Pat86: vi kör på att den var i november för innan vm var karjala förra året.
Kommentera

HasseT: ok då kör vi väll på det då
Kommentera

Pat86: du skriver ganska mycket på HS va? brukar se dig överallt :) jag skriver ganska mycket jag med, fast dom hotar med att stänga av mig för att jag inte skriver "vuxet" nog. Men jag försöker. bara 7 dagar till nästa hemmamatch, vi möter Tranås. vilka möter ni?
Kommentera

HasseT: halmstad borta........en match vi egentligen borde vinna...men vi har haft svårt mot hammers i år.........lycka till mot Tranås
Kommentera

Pat86: jaså har ni? Vi har haft svårt mot alla sämre lag. Vi har vunnit mot dom bättre (er, mora, oik, troja)
fast vi har bara vunnit en gång över hammers, på full tid borta. Hemma blev det 3-4 och 4-3 efter straffar båda. så det e inte lätt. men jag hoppas ni vinner. jag tycker vi över strecket får ta och rycka lite nu.
Kommentera

HasseT: ja det skulle vara bra om det blev ett glapp ner till femman.......för det känns som om det är de fyra bästa lagen som ligger över sträcket just nu..........om inte det blir så att oik börjar tappa nu......de har ju två raka förluster, mot VIK och Halmstad.......men jag tror de kommer fyra när säsongen är slut, ni etta, mora tvåa och vi trea
Kommentera

Pat86: japp.. men har du sett oiks målvakt, han e asså suverän! men jag tycker annars Troja är trevliga och Nybro e ganska roliga.
Kommentera

HasseT: har tyvärr inte inte sätt oik och Nybro än.......men en statistik på 94% är mycket bra........Troja har jag sett men då gjorde de en dålig match tror jag för att vi vann med 5-1....
Kommentera

Pat86: okej. vi spöade troja med 4-2 hemma och 3-5 borta=) ganska okej. När möter ni OIK då?
Kommentera

HasseT: vi har dom i nästa hemmamatch den 17:de
Kommentera

Pat86: okej ta en extra titt på deras målvakt. Vi var totalt överlägsna men vann bara med 3-2 ändå.
Kommentera

HasseT: Inte för att jag vill vara gnällig... men det som diskuteras i denna tråd, även om den är intressant, är inte längre Karjala Cup eller FBK... håll trådarna rena eller skapa nya... då blir det roligare att läsa... och rätt GB till rätt diskussion...

Annars tycker jag bara att det är lysande med trafik...
Tjing
Kommentera

« · 152320