1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19039 inlägg · 1109 ämnen

Kul men.....

« · 1617213 · » Till forumet

Sv: Kul men.....

eltifoso:Jag såg ett reportage på Hockeykväll, som faktiskt lyfte fram Växjö på ett mycket possitivt sätt t ex alla ungar som tränar får betala endast 1500 spänn/år och då ingick utrustning, istider, etc: Detta är ett mycket bra grepp för att få egna produkter. En stor eloge till deras satsning.

Sedan J-20 tvåa och Blixtens insats igår bästa svensk någonsin i Masters, tvåa vilket vi också säkrat med A-laget enligt massmedia, hatande motståndarfans och även matematiskt.

Jag tror att vi får det oerhört tufft imorgon. Ett frustande expresslok mot bambi på hal is men de lärde kan alltid läsa om David och Goliat.

Det finns alltid en chans

men imorgon mitt tips Saik-FBK 4-1

Kommentera

eltifoso: Kul att läsa hur fruktansvärt snedvriden din verklighetsuppfattning är! Men men det finns ju en förklaring du är ju FBK:are!
Kommentera

eltifoso: ännu en underbar dag som Fbkare, det värmer så skönt i hjärtat när man läser övriga Hockeysverige hoppas på skellefte. Ju fler som ogillar oss desto bättre känsla när man råkar vinna

Förövrigt en liten eloge till Växjö som ändå bjöd upp till kamp och inte filmade (förutom lassila då) som laget från Gävle mestadels sysslar med
Växjö har verkligen utnyttjat alla miljoner de fått av kommunen på ett bra sätt, semi är väl helt ok för en klubb i deras läge . De placerar sig därmed före fd storheter som Leksand, Frölunda, Brynäs med flera

Nåväl de första tippa 4-0 till Saik ser jag och typ 6-1 i första matchen. Kanske blir det så.. Oavsett vilket är FBKs resa denna säsong ämne för bragdguldet.

Alltid underbart att vara fbkare
Kommentera

Svanru: jaha så var plastiga klapprande lakers avstädade

Klart för 20'e finalen på de senaste 40 åren, vi har haft lite medstuds ett par årtionden nu. Är härligt att vakna upp på vårmorgonen som Färjestadsupporter

Ännu en final alltså, inte illa av ett lag på dekis och som utsetts till sämst genom tiderna
Kommentera

eltifoso:Jag tror att jag blivit religös. Guden har återvänt efter denna hitintills trista säsong. Med ett spel, som jag dock inte gillar utan längtar efter den positiva anfallshockeyn från slutet på 90-talet och början på 2000-talet när Jönsson Nordan och Prästen var som bäst eller t o m tidigare när Looben, Runken och Ingman slog alla tänkbara målrekord.

Heder till WALLIN, som verkligen visade vägen i denna semi och maken till lagspelare finns inte i många lag. Jag hoppas vi hedrar honom den dag han lägger av med en tröja i taket i LLA.

Trots allt över den hysteriska glädjen idag är vi nog det mest nederlagstippade finalist som skådats. Inte den mest postiva fan kan hoppas på ett tionde guld utan vi får vara glada över ännu en final och lite extra klirr i kassan.

Som Jacob Dahlin sa SKÅL TA MIG FAN

Kommentera

Svanru: skönt , visserligen en väntad seger men de är sköna de också och fullständigt rättvis

Härligt med slutspel och vi har fått media att vända kappor gång på gång
Kommentera

Vet inte vad man skall tro hemma är borta eller borta är hemma. Detta tyder på att vi har bäst chans i den sjunde matchen i Växjö

Kommentera

eltifoso:Man tror inte det är sant men tackar för skatteåterbäringen en match till i LLA. Sedan skall vi vara ärliga utvisning (trippingen) som hjälpte oss till 1-1 var absolut ingen utvisning utan ett fall på eget grepp samt den för tidiga avblåsningen i börja på matchen där vi slapp ett mål i baken dvs vi hade massor av tur.
Kommentera

mattias - 74: Beror väl på vem du frågar , själv tycker jag Jack har presterat precis som jag förväntade mig av honom

Och ja.. Han kommer säkert lyfta (inte bara lön) tillsammans med bror sin. Sen får vi se om det lyfter laget eller om det blir som LexOmark i Lule

Spännande att se vem vi ersätter honom med, hoppas han kan hjälpa oss till 21'a raka slutspelet
Kommentera

eltifoso:

Jack värvades ju som en målskytt och har underpresterat i FBK, vem vet han kanske får ett lyft med brorsan sin i samma lag?

Kommentera

mattias - 74: Kul

Kanske blir ett lyft för er nästa år då , eller så missar ni slutspelet ännu en säsong
Kommentera

Svanru:

Bröderna connoly är enligt rosa tidningen nu klara för Leksand.
Kommentera

Dragan 2k:Nej då men allt är positivt efter denna oerhört usla säsong. Slutspelet är dock en oförtjänt bonus.

Det behövs massor av förändringar till nästa säsong i spelarmaterial, i spelsätt etc.

Kommentera

Svanru: ja riktigt starkt av oss, vem trodde på semifinal i höstas när det gungade som mest
Härlig styrka att vända detta och ta sig till tjugonde raka slutspelet
Allt extra har varit bonus och inget får ner mina mungipor nu efter detta styrkebesked
Kommentera

Svanru: Har ni SM i att snacka ner sitt eget lag?:-)
Kommentera

eltifoso: Tillbaka till den gamla vanliga lunken men vi fick i alla fall en match extra
Kommentera

Svanru: ja det var en riktig bragdmatch, men helt oviktig om det inte fortsätts jobba hårt resterande matcher. 1 seger är inget värt , krävs mycket mycket mer

Skönt också att Wennerholm, Boork, m74 med flera får lite sämre sömn när deras hatlag gång på gång på gång vägrar sluta vara framgångsrika

Ny match på torsdag, hårt jobb och stort hjärta kommer krävas för att matcha storfavoriten från Småland
Kommentera

eltifoso:Vilket mirakel ikväll tror inte det är sant. Vi har fått en extra match
Kommentera

Svanru: I FBK's fall är det oftast ett guld flera guld , så det blir liksom detsamma
Kommentera

mattias - 74:Böjningsformen i pluralis slutar aldrig med s i det svenska språket ej heller på engelska låneord t ex en bestseller två bestsellrar, en Hobby två hobbyer alternativt hobbier då borde det bli en Connolly två Connollyer alt Connollier

Kommentera

mattias-74:  "Har Conolly en okänd tvilling som också är på väg till Leksand?
Inte ens namnet kan murvlarna få rätt.
Pinsamt..."

Mina egna ord.
Kanske mer pinsamt att jag själv inte fick namnet rätt...   :-)
Kommentera

eltifoso:

Spelar inte golf, grillar och dricker pilsner istället på sommaren. Ha en bra grillsäsong ;)
Kommentera

Huge:

Fast det borde ju rimligtvis heta 1 connoly flera connolys? ;)
Kommentera

mattias - 74: kul för honom att lira med bror sin

Leksand kommer nog som brukligt gå bra i mästarcupen, utropa sig som guldfavoriter få hyfsat i serien och sen vika ner sig som vanligt

Ha en trevlig golfsäsong
Kommentera

mattias - 74: "Connollys" ??
Har Conolly en okänd tvilling som också är på väg till Leksand?
Inte ens namnet kan murvlarna få rätt.
Pinsamt...
Kommentera

Svanru:

Rykterna verkade stämma.

Kommentera

mattias - 74:

Om Connolly nu är aktuell för LIF men han är liten och snabb Center.

Medelnivå spelare i truppen men det säger inte så mycket efter denna säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Svanru:

Connoly ryktas till Leksand som ersättare till jacke, hur är han som spelare?
Kommentera

MR Bif:Nja inte då vi har haft en usel säsong och den enda lilla glädjen vi har fått är att vi är vidare till semi dock tar det slut där.

Redigerad kommentar

Kommentera

Svanru: Medgångssupporter!
Kommentera

Zappaholic: Ha en trevlig sommar :)
Kommentera

Svanru: Jaså, har han? Då hade jag fel för en gångs skull. Han är ju så frökenlik...
Kommentera

Zappaholic: Tyvärr har Rickard fel kön för att spela i ett Damlag. Men med honom i vårt nya damlag hade de nog spöat skiten ur dina rätt så usla favoriter:)

Kommentera

Svanru: Ska fröken Wallin bli lagkapten för nya satsningen på damhockey?
Kommentera

Mattias det är 17 år sedan 1997 och vi har tagit flera guld sedan dess. Lär av en av dina andra favoriter VF supportrars klassiska paroll att man skall aldrig hata bara älska

Glädjande är att vi nu får ett damlag i föreningen dock på bekostnad att en anrik förening läggs ned

Sedan är frågan vad som är värst att få stryk med 4-0 i matcher av SAIK, Läjkers eller VF

Kommentera

mattias - 74: Tack!
Kommentera

eltifoso:

Har väl aldrig påstått att vi skall spela slutspel denna säsong , vi har gjort det jävligt bra med vårt relativt tunna spelarmaterial. Så det så. Grattis , ni var bättre över 5 matcher men jag hatar er ändå.
Kommentera

Svanru: ja satan så skönt att vakna denna morgon. Att nå semifinal en säsong med denna med alla skador på nyckelspelare och med den något tröga starten är inget annat än förbannat stort!

Hatten av!

Nu är varje eventuell seger en skön bonus och vi har dessutom kämpat till oss ytterligare två hemmamatcher, de pengarna kan behövas för att få fram ännu mer duktiga spelare och ledare

Hur gick det gör Leksand igår då, såg inte av M74 så mycket..
Kommentera

Godnatt trots alla motgångar och all hjälp som motståndarna har fått har vårt usla lag nått semifinal vilket måste vara en av de största övraskningarna i ES historia.

Nu laddar vi om fast jag är grymt nöjd med att vi lyckats slå ut Jäfleiterna vars supportrar skrikit högt om våld, blod och älgaktiviteter mot vårt kära FBK

Schaaataan, som den oerhört initerade skribenten Sven Savage i Lule benämner våra kommande motståndare, har vi inte en suck emot.

Så håll tummarna att Lule eller LHC klara av sina motståndare så vi får ett "enklare" motstånd i semi dock hjälper det inte då Schaaataan kommer vinna i slutänden

Redigerad kommentar

Kommentera

Och så kommer masen som hatar oss mer än Mora att konvertera till detta lag:)
Kommentera

Då får vi vänta ett tag på vilket lag som skall slå ut oss i 4-0 i matcher.
Kommentera

MR Bif:Då har vi en likhet i alla fall fast vi håller på olika lag
Kommentera

Svanru: Då får du nog öppna dina ögon riktigt f ö är du nog den största medgångssupportern jag vet blä!

Grattis till vinsten!

Kommentera

MR Bif:MR Bif:Jorå ser matchen och alla strategiska utvisningar går till de ylande grisarnas fördel men det hjälpte inte :)
Kommentera

Svanru: Domarna gör allt för Brynäs??? Ser du matchen? Har du sett någon match? Tvivlar på det!
Kommentera

eltifoso:håller helt med trots grusat spelarbås och zebror som gör allt för jävleiterna. Att vi skulle gå till slutspel är en fantastisk överaskning efter denna säsong. Nu får vi slicka såren och hoppas att nästa säsong blir roligare
Kommentera

Svanru: Riktigt starkt att pressa Brynäs till förlängning i deras Borg trots total avsaknad av fungerande PP

Utan PP ska det inte gå att stå emot, blir All in på hemmaseger nu i sudden och sen får laget ta med sig vetskapen att vi ändå kan rubba dom till match 7 som också går här

Stolt över grabbarna att de gör match av denna serie trots allt, kunde man inte tro i höstas
Kommentera

Zappaholic:Haha, Svanru's märke är väl att han hela tiden baissar ned - inge svårt  att ta Golf-sommar då, om o när de händer. :-)   FBK är ALDRIG ofarliga i Slutspel, har en förmåga att tagga upp då - men jag tror inte de riktigt räcker för Guldet i år? Men Final kan det ju bli. Schtaan ser starka ut - eller ska Växjö fortsätta överraska? De har dock ingen Slutspelsvana, det talar emot ett annars MKT starkt lag.
Kommentera

Svanru: Fan vad ni baissar era chanser hela tiden. Ni leder med 3-1, chansen att vi vänder är minimal.
Kommentera

eltifoso: Vi får räkna med att det kommer stå 3-2 efter kvällens match allt annat är en praktsensation sedan får hoppas på match 6 i LLA.
Kommentera

« · 1617213 · »