1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19004 inlägg · 1109 ämnen

LIK-FBK

« · 221418 · » Till forumet

Sv: LIK-FBK
frölundaindian:
Tack FBK!

www.faleijsfinest.net
Kommentera

kul för fbk att ha fått en sån guldklip...=)
Kommentera

t0rre: skulle gissa på 300 km/h ; )
Kommentera

FredrikM: inte riktigt va....
Kommentera

ribba9: nej men nästan, kanske 200 ;)
Kommentera

FredrikM: al macinnis skuter 170. kanske 160....hehe=)
Kommentera

FredrikM:

men sen bara *Sjoff* och henka plokar den uuuuuu jag ryser när han plockar dom på mindre än en 1000dels sekund är han där och plockar den,.....SNYGGT
Kommentera

frölundaindian: aa vi få väl se i sm-finalen;) .. Han har ju inte fått känna på Hannes bössa ännu..
Kommentera

ribba9:

Ett slagskott tar sig i hos flera spelare över 200 km/h. Enligt Loob som spelat med MacInnis så tror han att Hyvönen skjuter cirka 10-20 km/h snabbare än MacInnis när det gäller handledsskott. cirka 120-130 km/h.
Kommentera

BJ: Men det viktigaste e inte hårdheten i ett skott utan placeringen logiskt nog, men Hyvönen har ju det iktet också. tydligen :)
Kommentera

BJ: det gör han säker...han kanske drar snabbare men inte styrkan...det finns väl spelare som har mycket vassare handledsskott...
Kommentera

ribba9: det är väl handleds-skottet som Hannes är bäst på!?
Kommentera

FredrikM: det har jag inte sagt...
Kommentera

FredrikM: Han har visst fått känna på den vi möttes ju i hans debut match som vi van med 5-2 Hyvönen satte ne strurt Där
Kommentera

frölundaindian: aja då... men han får väl ha lite matcher o komma igång i ;) Någon som vet Hannes målsnitt?! måste vara överlägset högst i serien!?!
Kommentera

ribba9:

"det gör han säker...han kanske drar snabbare men inte styrkan...det finns väl spelare som har mycket vassare handledsskott..."

Här får du gärna förklara hur du menade.
Kommentera

FredrikM: det är ju kul....men målvakterna lär sig snart....=)
Kommentera

FredrikM:

Lär vara det jag, ca 10 mål på 8 matcher vad jag vet.
Kommentera

frölundaindian: opps 11 mål
Kommentera

FredrikM:

11 mål på 9 matcher vilket ger 1,2/match.
Kommentera

BJ: du menade att hyvönen hade ett bättre handledsskott än macinnis och jag instämmde men menade att han slagskot va bäst i världen..det är väl ingen i världen som kommit över 200km/h...
Kommentera

frölundaindian: men då har du inte räknat in dagens skörd?! Han gjorde väl ett mål idag också, så då är det 11 mål på 9 matcher;)
Kommentera

ribba9:

Jo, det är många som varit över 200 km/h.
Kommentera

BJ: Öhlund?!
Kommentera

ribba9:

Okej, då förstår jag vad du menade.
Kommentera

FredrikM:

Vet inte.
Kommentera

BJ: men ett slagskott har inte kommit upp i 200km/H i skills kompition i Nhl på den tre senaste om jag inte mins fel...
Kommentera

ribba9: Fredrik Modin (Brynäsare, såklart..) vann häromåret på ett skott strax över 100 miles/h, dvs nånstans mellan 160 och 170 km/h. Vet inte var BJ fått uppgiften om att ngn skjutit över 200 km/h. Håller det för mkt osannolikt.
BJ......upp till bevis! ;-)
Kommentera

Huge: nej inte jag heller....skotten ligger runt 170 typ...
Kommentera

Huge: Ha Ha Ha Hannes... vänta bara tills nästa skills competition i elitserien då ska nog Hannes visa vem som skjuter hårdast .....kanske... ;)
Kommentera

FredrikM: ja kanske de....men tomi kallio har inte heller så dpligt skott...=)
Kommentera

BJ:
Past Results: Hardest Shot, Individual Winners

2001 Fredrik Modin 102.1 mph

2000 Al MacInnis 100.1 mph

1999 Al MacInnis 98.5 mph

1998 Al MacInnis 100.4 mph

Hardest shot ever: Al Iafrate 105.2 mph
Kommentera

foldron: det är väl inte över 200 va???bj
Kommentera

foldron:

Jo, jag såg det. Minnet svek mig.
Kommentera

foldron: mph = ?
Kommentera

FredrikM:

1,609 km/h
Kommentera

FredrikM: miles per Hour ( miles = 1,6 km)
Kommentera

FredrikM: 169km/h
Kommentera

foldron: lika fort som en rostig sönder trimard ford från 1965 ungefär :)
Kommentera

frölundaindian: som det smäller från avgas systemet....brumm brumm brumm..pang
Kommentera

FredrikM: Han är inte kvar då:)
Kommentera

liepins:

Lika lite som Kallio. ;-)
Kommentera

liepins: ahh klart han är.. Han sa att Färjestad är bäst och att han stormtrivs o vill lira här ett par säsonger till=).. Att få behålla Kallio kanske däremot blir lite svårare, likaså lundqvistarna=)
Kommentera

FredrikM:

Nja, du vet, money talks and....
Kommentera

BJ: aa nån säsong till stannar han nog.. han krävde väl inte allt för mycket pengar när han kom hit,, vilket tex Kallio gjorde, det var väl mestadels därför vi inte fortsatte att försöka locka hit honom!
Kommentera

FredrikM:

Vet inte vad FBK har för deal med Columbus mer än att han är utlånad för resten av ES till FBK. Så han är ju fortfarande Columbus spelare. Desto bättre han gör ifrån sig desto större är risken att han, om inte av Columbus så av något annat NHL-lag, får ett bud och då är nog risken stor att han drar för att testa NHL en sista gång.
Kommentera

BJ: risken finns ju tyvärr att det blir så, men om han själv får bestämma så stannar han, har han sagt iaf. Han vill ha mkt speltid, vilket han får här.

Bara att hoppas att han inte får ngt lockande erbjudande...
Kommentera

BJ: En paradox. Ju bättre en spelare gör ifrån sig desto större chans/risk att NHL snappar upp honom igen.
Kommentera

Dragan 2k: sorgligt, men sant!
Kommentera

Sebbe:

Det senaste budet lyder som följer: "- Jag ska spela klart den här säsongen. Därefter ska jag sätta mig ner och fundera. Om jag stannar i Europa så blir det i Färjestad. Så mycket vet jag i dag."
Kommentera

« · 221418 · »