Det är inte många gånger man kan säga att ens lags målis håller nollan, och att man ändå inte vinner matchen. 0-0 mot SSK hemma är narutligtvis inte bra. Hyfsat spel i 2 perioder från vår sida, 22-11 i skott då. Tredje perioden var SSK:s och de vann rättvist skotten med 11-4. Förlängningen var FBK:s och skotten slutade där 7-0, totalt 33-22. Två positiva saker jag vill nämna inför MIF-matchen på torsdag, Souray är grym och Hento är stabil. De negativa listan är alldeles för lång för att jag ska orka skriva den ;)
tbse: Match mot MIF på torsdag. Den ska jag bevittna på plats och alla matcher där jag sett FBK på plats har vi åtminstone tagit poäng...detta är ett gott tecken ;)
Sibbe: Hehe. Hoppas du inte förstörde det hela genom att berätta det nu ;) Jag ska bryta mitt mönster och tippa förlust den här gången. Det borde göra susen.... ;) 4-1 till malmö
Sibbe: Kan man anta att man INTE vill se SSK spela i Löfbergs inom en snar framtid igen. Har bara läst lite referat om matchen men vilket sömnpiller det måste varit.
Dragan 2k: Både ja och nej. Hyfsat många bra målchanser men matchen blåstes sönder mer eller mindre. Timo är jättenöjd med laginsatsen men jag kan tänka mig att "Leif-Åke" är mindre nöjda, jag har dock inte läst någon kommentar från deras sida än...
Under 7000 idag, SSK är inte populära i LLA. Tror att de tre sämsta publiksiffrorna är noterade när SSK står på andra sidan rinken...
tbse: hehe. Ja man vet aldrig, att tippa Malmö-seger kanske gör susen. Själv tror jag att Mattsson får fortsätta som center och kommer mot sitt gamla Malmö tända till rejält. Han sätter två baljor, Souray en och Hannula en för Malmö. Den kvicktänkte har redan räknat ut att jag tippar 1-3, FBK-vinst...
Sibbe: Tipsa bara grabbarna om att hålla sig från utvisningsbåset. Malmö är bäst i landet i powerplay. Imponerande av ett lag som ligger sist eller näst sist eller vad det är.
Dragan 2k: Det har du rätt i, men å andra sidan har vi världens bäste boxplay-duo i Nordström-Jönsson i mina ögon. Visserligen ligger vi fyra bland ES-lagen i "penalty killing" men ändå. Men visst har du rätt, i power play är Malmö jäkligt vassa. Och vi ligger ju delad nia i "fair play" så det får vi helt klart se upp med. Tack för tipset, jag ska föra det vidare ;)
FBK...i med- och motgång...