1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19008 inlägg · 1109 ämnen

Match 3

« · 231423 Till forumet

Match 3
Ja ikväll så blir det nya tag från oss Leksingar, det kan jag lova. Bäst att ni håller i er för ikväll blir det åka av. Färjestad får nog sätta sig på bussen hem och lyssna på sven-ingvars eller thore skogman eller nåt sånt så de blir lite gladare efter förlusten som de åker å ikväll.

Väl mött i Leksands Isstadion även kallad hockeyns mecka!!!

GO Leksand Stars!!!
Kommentera

Sv: Match 3
Mälarmasen: Hockeyns mecka ligger i Göteborg. :)
Kommentera

Mälarmasen: Hellre lite rock med Sven-Ingvars än Avestaforsens brus med Dräng-Johan spelandes på nyckelharpa.
Kommentera

Dragan 2k: OK 1965 iallafall
Kommentera

svanru: Hehe och 2003, 2004, 2005, 2006...
Kommentera

Dragan 2k: Keep on dreaming when we are playing for gold
Kommentera

Dragan 2k:

Hockeyns mecka är Finland =)
Kommentera

finne85: Jag kan förstå att du tror att det är Finland. Trodde också det ett tag men numera är man upplyst och vet att hockeyn högborg inte ligger i Detroit, Toronto eller Åbo - den ligger i Göteborg och går under namnet Scandinavium.
Kommentera

Dragan 2k: Jag tycker det borde vara Ullevi. Det var där ni vann Guld senast.
Kommentera

Dragan 2k:

Joo... nja, Uleåborg, där har du en riktig hockeystad.
Det samma gäller Ö:vik...

Visst är Göteborg oxå mäktig hockeystad, men men...
Kommentera

Så där ja! Nu har matchen börjat, men vi har inte fått lika bra start som i match 1, men det kan man väl inte kräva...
Nu tar vi o avlsutar denna kvartsfinalserien tycker jag!
Kommentera

Inga mål 1:a perioden uppe i Leksand. Endast 4 utvisningar, 3 på LIF o 1 på FBK. Under FBK:s 2 powerplay sköt man bland annat i burgaveln, o målet var oerhört nära, men precis som under förra matchen så storspelar Gauthier tyvärr...men det e ju kul att höra att vi styr spelet.
Skotten sluta 4-13 (!) till FBK.
Vi inleder 2:a perioden med ungefär 1 o en halv minuts pp, får hoppas att vårt utmärkta pp resulterar i mål då.
Kommentera

Det e väl fan att vi inte gör mål, enligt radion så spelar vi ut Leksand fullständigt!
Gauthier har visat sej vara en fantastisk målis!

Nä, nu får vi banne mej trycka in en!!!
Kommentera

FAN!!!

Greg Brown gör 1-0 till LIF i pp, helt jävla orättvist!
Kommentera

Sebbe: Å andra sidan vann ni första kvarten HELT oförtjänt! Sådant brukar jämna ut sig.
Kommentera

SEBBE DET LÖSER SIG ALLTID
Kommentera

250kg kärlek: aja, HELT oförtjänt va det inte, vi hängde åtminstonde med, till skillnad från Leksand i denna matchen...
men hockey e ju hockey.
Kommentera

svanru: hehe, jo det gör det iofs.
vinner LIF denna match (vilket ja inte tror) så blir det svårt för dom att vinna 2 matcher i LLA med det spel vi spelar.
Tur att det e bäst av 7!
Kommentera

Sebbe: Vad tyckte du om min bild från ett glädjens ullevi 1965:-)
Kommentera

svanru: ja man ser ju inte om vi skulle va lilagula om man säger så =)
Kommentera

Sebbe: Nja det är en bild från VF senaste SM Guld (och enda)
Kommentera

svanru: javisst ja, skrev lite fel där =)

i år blir det ingen sådan glädje igen, vem mötte dom i den finalen då??
Kommentera

Sebbe: Ingen final på den tiden men Brynäs blev 2:a
Kommentera

svanru: ok, var inte riktigt med på den tiden så ja vet inte mkt om det =)
Kommentera

Sebbe: Matchen idag har jag ingen möjlighet att kommentera. Däremot era två andra: Den första matchen i Leksand hade "dalaupprorslaget" varit värda vinsten. En massa onödiga utvisningar som resulterade i 3 mot 5 orkar inget lag i elitserien mot ett Fbk som har fyra riktigt bra femmor. Leksand var med under hela matchen, men Fbk med den extra lilla turen vann.

I den andra kvarten var Leksands målvakt, vad han nu heter, rätt bra. Gauthier Sean?Det var också han som höll Leksand kvar i matchen. Samtidigt skall man betänka att Christer Olsson utan vetskap, på väg till Karlstad, blev avstängd mitt under pågående bussresa. Det är inte mycket som talar till Leksands fördel.
ÄVEN om Färjestad var det bättre laget så undrar man vad Christer hade kunnat göra nere i Karlstad? Det är ändå en nyckelspelare.

Det är en större bedrift som Leksandslag att vinna en match mot Fbk i kvartsfinalen än bedriften att Färjestad vinner SM- guld.
Kommentera

Nu verkar det kört, 2-0 till LIF.

Vi missa ett läge i spel 5 mot 3, men det gjorde inte LIF.
Kommentera

Sebbe: Sablar =(
Men hur lång tid är det kvar då? vet inte ens vilken period det är =(, sätter väl på radion nu och se om man snappar upp något =)
Kommentera

Jeszica: sista perioden är snart slut...tre minuter kvar och 2-0 till leksand....det ser tufft ut för färjestad..
Kommentera

Jeszica: ca 3 min kvar av matchen, spel 4 mot 4 för tillfället...
Kommentera

Idag var domaren för LIF (Rådbjer FBK:s skräck) vi förlorade trots total dominas men det är svårt med en extra motståndare. LiF fick en Liflina till skänks: Nog deppat vi tar dem nej krossar dem i karlstad trots att Rådbjer dömer (eller vad man kan kalla det).
Kommentera

Nu e matchen slut o kolla in skotten:

LIF - FBK 19-36 (!)

Va säger det er om Gauthier? Helt lysande spel av han helt enkelt.
Kommentera

Sebbe: Låter så LIF tar nog SM guld Haha
Kommentera

svanru: hehe.
Guldet e redan reserverat för FBK =)
i flera år framöver...
Kommentera

Sebbe: Såg du matchen
Kommentera

svanru: Ni förlorar aldrig utan att vara ineffektiva eller, alltid domarens fel ;)
Kommentera

65 Selander: Ineffektiva ja idag men VI KOMMER ATT KROSSA ER på fredag
Kommentera

Sebbe: Tja, jag har lite koll över axeln. Skotten 19-36 speglar inte alls händelserna.
Gauthier var "skaplig", men inte bra. Det är fortfarande er oförmåga som förvånar.

Färjestad kan när de vill. Dags att slå näven i bordet Bengt- Åke?
Före jul samlade man hela laget för en gemensam sittning, och resultatet blev bättre. Fanatstiskt ändå att man behöver slå näven i bordet i ett lag som är kantat av stjärnor???

Färjestad är inte på något sätt oövervinnerlig. Snarare tvätom.
Kommentera

250kg kärlek: Ok ni pressade FBK i 60 minuter: Det var säkert spel mot ett mål. FBK´s 36 skott var bara misslyckade iceingpuckar.
Kommentera

svanru: Öh krossa oss, tyvärr du får vänta tills nästa säsong om vi nu klarar kvalet. Jag är Brynäsare sörru
Kommentera

65 Selander: Då får väl Rögle ta hand om er:-)
Kommentera

svanru:

Tycker skotten speglar bilden ganska bra...FBK pressar i 1:a och 2:a...Leksand kommer igen och tar över lite i tredje...!

Fast fortfarande vinst för oss...så jag ä glad.... :-)
Kommentera

+ Sean Gauthier var förjävligt bra!
Kommentera

« · 231423