1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18617 inlägg · 1109 ämnen

Match 3: DIF - FBK

« · 247013 · » Till forumet


Sv: Match 3: DIF - FBK
Sebbe: Det beror på om domaren vill vara rättvis? ;)
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Sebbe: Jag är lugn
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
svanru: jag med. Tror vi vänder igen. Och OM vi händelsevis inte skulle göra detta så har vi 2 betryggande hemmamatcher att luta oss emot.
Finalvittringen e stor =)
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
2-2!!!!!!!
ett märkligt mål, tappade pucken rakt i luften
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Jeszica: vem fasen bryr sej? mål e mål! YES!!!

Dieter kalt , Assist på Uffe.

Nu vänder vi!
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Sebbe: Ja såklart ;)
Men ändå, hihi, MÅL =D
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Härligt! Slå ut DIF! =)
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Förlängning väntar...
Nordan var nära på att avgöra men pucken gick i ribban (!)
Nu jävlar e det spänt!
Hela 5-13 i skott i 3:e, det känns som vi e starkare o piggare.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
sudden 5-13 i skott i sista
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
svanru: Äckligt höra stöckhölmsradion
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
svanru: instämmer totalt =)
Nu avgör vi tycker jag...Jenni eller Humlan avgör inom 7 minuter, ja lovar! ;)
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
svanru: mobba inte stockholm *asg*
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Sebbe: Det gick för granqvist Wally gjorde en jätte jätte räddning
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
svanru: ja o nu har vi pp.

GÖR MÅL FBK!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Skoja min dojja! NYHETER?!
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Sebbe: Tyvärr blir det nog inget mål. men ni kommer nog att vinna ändå. Djurgården spelar ibland som en påse nötter.
Grattis till finalplatsen. kanske inte idag eller på lördag. men senare blir det.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Sebbe: Nu räddar Gage verkligen DIF kvar i denna matchen. sicken flax han har. kan han inte rädda men klubban nångång också så har man sett allt.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
vad håller de båda tränarna på med i matchen. 2 utvisningar inom loppet av 1 minut så är det för många spelare på plan. sicket skämt.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Ja du det gick inget vidare idag. Men nu är det slut för DIF. Bye Bye för inte förlorar ni på hemmaplan mot dessa jönsar???
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Peter72: vadå dessa jönsar ;)
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Jeszica: Ja jönsarna från den stora staden S-holm- inte trodde väl du att jag menade från K-stad??? eller
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Peter72: Haha, det spelar väl ingen roll, låter väl lika illa i mina öron ;) haha, själv kommer man ju från stockholm och bor där =)

kan ju ha tolkat inlägget fel ;), eller?
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Jeszica: Ja tolkandet får väl stå för dig. är inte så jätteförtjust i S-holmare i alla fall. men det är klart alla är inte dåliga. Själv är man från Lillebrorstan GBG.

Fast om du flyttar till Karlstad låter det mycket bättre i mina öron´. he he
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Jeszica: Då var förlusten ett faktum....FAN!!!!!
såja, där kom det ut, nu tar vi oss i kragen o vinner de två följande i LLA.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Peter72: haha, njae, jag har det ganska bra här ;)
Men men, man vet ju aldrig vad jag gör senare? =)

Sebbe: Jo det var tragiskt, men det var inte en särskilt bra match, en massa kaos, oschysst spel, lite "dum" domare? etc. etc. etc.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Jeszica: J-VLA SKIT, Hade vi vunnit den här hade det nog varit godnatt för dif. Nu lever tyvärr match-serien ändå.. även om vi fortfarande har ett bra övertag.
Andra Perioden var inte alls bra av FBK. SKitdålig period faktiskt.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Någon annan som sog Wallysräddning(den som dif utnyttjade returen på(1-1?))? Riktigt vacker räddning..kommer inte ihåg vilken FBKkille som försökte veva bort pucken men det såg tamt ut tycker jag.

Enligt mig så har Wally höjt sig flera snäpp sen grundserien. Det "enda" som behövs nu är att vi pumpar dit en 3-4 mål per match frammåt så fixar det sig.

+sova+
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
3.6 mål per match frammåt snittade vi frammåt under grundserien(om jag inte minns fel, och gör jag det så skylller jag på ölen).
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
tbse: bara att hålla med. Wally har höjt sig avsevärt under året. Vilka räddningar han gör emellanåt.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Dragan 2k: Hörde någonstans att han ledde minst insläppta mål per match(canal+?) innan dagens matcher, i slutspelet. Men inte i %.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
tbse: Stämmer det. Han har lägs GAA (Goal Against Average). Han släpper in 1.58 mål per match. En riktigt bra siffra.

För övrigt kan du gå in på länktipset och titta på aktuell statistik gällande slutspelet. Klicka dig fram till Online och sedan SM Slutspel 2003
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Dragan 2k: Tackar!
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Dragan 2k: Wally arbetade sig oxå upp till en fjärde plats i grundserien med strax över 90%...och det bästa av allt är att han e kvar nästa år om ingen klubb fläskar på bra med stålar =)
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Guinness: ... Och förutom Färjestad så finns det ju bara ett lag som köper ihop spelare istället för att ha en bra ungdomsverksamhet, och det är Linköping...... Han blir väl kvar då, eftersom kassakossan Loob vräker ut stålar på sina spelare, och Linköping förmodligen spelar i en lägre division....

Den intressanta målvaktsfrågan är ju Norrena och Lundqvist!!!
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Klinth: Norrena/Lundqvist blir det nog inte mycket kvar av...vad har ni för junior att ta upp till nästa säsong? Köpa någon är väl uteslutet ,eller? Det är ju en sån jävla bra klubb med egna juniorer och allt..*ironisk*
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
tbse:
Räddning å räddning!
I och för sig är det en räddning när pucken inte går in, utan tar på målisens övre klubbskaft och studsar ut.
När Wallinheimo låg på rygg å sprattla hade han tur att pucken tog på skaftet och inte gick i mål direkt. Fast välförtjänt fanns Staffan Kronwall med och slog in kvitteringen.
Nu e´re match igen!
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
lelle70: Men vi kommer ta dif "hemma" i Karlstad, vi har gjort oss välförtjänt det om man jämför med djurgårdens fula spel igår men men, vi gav igen.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
lelle70:

Något klubbskaft var det inte frågan om utan plocken.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
BJ:
Jag har just tittat på fotot som jag tog från situationen.
Å jag var ca 10 meter ifrån!
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
lelle70:

Nähä, var du hela 10 meter bort?! Det var det jävligaste... Visst, det är nog så att jag blandar ihop det med Hasek-räddningen.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
lelle70:

Nu har jag kollat på inslaget på svt.se och visst mindes jag rätt, det var plocken.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
BJ: Jag har inte tagit igen mig än... det var en lysande match som hade allt... och när Wally spelade så gudomligt han gjorde i andra och sudden så trodde jag att jag var på väg att bli religiös.... helt enastående...
Att nordan satten en i ribban, Jantunen ett par frilägen och Jönsson samma sak utan att göra mål är irriterande... men jösses vad den femman skapar....
Jag kunde inte vara bitter efter förlusten för matchen hade allt.... domarnivån var klart lägre än i tidigare matcher och det förbryllade nog mest Färjestadsspelarna... och Wikegård gjorde som vanligt löja av sig själv i båset.... men darn vad spännande det var.... och ska man vara ärlig så har DIF tur att dom tog denna matchen... den kunde lika gärna gått till FBK... så jämnt var det...
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Lunkster: ja det var en riktigt bra match! bara att hålla med...
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Guinness: Frölunda har i sitt J-20 lag en målvakt som heter Johan Jönfeldt. En riktigt bra målvakt som har såpass förtroende att han var 2:a målvakt under säsongen då Norrena var skadad.

Sedan tror jag visserligen inte att han blir 1:a målvakt nästa säsong, men det är ju inte uteslutet att han blir nr. 2 om Norrena eller Henke blir kvar.

Sedan har du rätt "Det är ju en sån jävla bra klubb med egna juniorer och allt.." Så är det ;-)

Slår ni ut Djurgården i kväll eller?
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Klinth: Djurgården är borta efter kvällens match
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Peda23: kan bli tufft ikväll om nu varken Rhodin , Hållberg eller Hyvönnen spelar . Men truppen är stark ändå .

Kom igen nu FBK , vinn ikväll så det blir final mot Timrå .(Hoppas jag)
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Micke80: Jag hoppas att dom spelar annars vet man inte, dom skadade ju dom spelarna som betyder mycket för laget. Men vi klarar oss, vi slår ut djurgården ikväll! Det är dom värda.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Thomas Andersson (Gävle?) dömer FBK-DIF i kväll! Bra eller dåligt? Balettskola eller vedhuggning?
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
Jeszica: ja helt klart , var du i Globen och såg match 3 ?? jag var där , riktigt roligt var det.
Kommentera

Sv: Match 3: DIF - FBK
klm: det är nog vettigt , bara han inte är lika petig som han var i första perioden i match 3 i Globen , då fick spelarna inte kolla på varandra ens.
Kommentera

« · 247013 · »