1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19008 inlägg · 1109 ämnen

Modo-Färjestad 30/12

« · 643230 Till forumet

Modo-Färjestad 30/12
Hej, tog idag ut min ståplatsbiljett till den hägrande matchen på fre:-)
Ska bli grymt kul som vanligt att åka upp till ÖP-vik å se hockey!

Vilka ska se matchen på plats, å har ni sitt eller ståplats? Numo, ska du dit?
Kommentera

Sv: Modo-Färjestad 30/12
Dawidovski:

Kul att åka till Ö-vik?? Är du inte klok människa. Att åka dit och se på hockey var mitt största misstag i år, hemska upplevelse:)
Kommentera

Dawidovski: Jag ser i stort sett alla matcher, men ingen match kan jag ta för given på förväg. Jag har ju barn att göda.
Kommentera

Danne_l: Betedde inte du dig så att du blev illa bemött? Det tror jag aldrig att Dawidovski har blivit.
Kommentera

NuMo:

Nää, jag var jättetrevlig. Bjöd ju till och med på tre poäng.
Kommentera

Danne_l:

Har vi inte avhandlat det här tidigare? Du skulle ju kommit bort till H Höger och smakat lite på det goda livet. Då hade du inte varit så ledsen sedan.

Gör om, gör rätt. :-)

Kommentera

NuMo: Visst har väl även en trevlig kille som jag blivit illa bemött i Kempehallen, men det är väldigt sällan det händer, det är skillnad på snea blickar och att bli illa bemött:-)
Kommentera

Danne_l: Jättetrevlig? Mot vem?
Kommentera

Poffa: Exakt så. Äntligen ett bra inlägg av dig Poffa.
Kommentera

Poffa:

Jaja, sorry. Lovar att komma förbi där nästa gång(på motsvarande plats i nya arenan alltså)

Frisco:

Jag var faktiskt riktigt trevlig mot Paddan. Precis så som min mamma uppfostrade mig att vara mot främlingar.
Kommentera

Danne_l:

I nya arenan kommer "stället att vara" att heta H4. Sektionen är fint belägen i ett av hörnen, med tillgång till Sportpub och toaletter precis utanför. Inte nog med det, medans man tar sig en pilsner så kommer man dessutom kunna blicka ut över en oerhört vacker stad. Härligt, härligt.

Kommentera

Poffa: Danne var faktiskt riktigt trevlig att samtala med trots att Frölunda inte direkt bjöd på någon vidare underhållning, och till skillnad från många andra så klagade han inte på utsikten från bortastå.
Kommentera

Ok, frågar igen, vilka kommer på fre till kempehallen?
Kommentera

Dawidovski: Jag + ca 4000 andra.
Kommentera

Dawidovski: Jag. Det räcker och blir över.
Kommentera

Dawidovski: Jag kommer
Kommentera

Modoante: Jasså? :-) Men du får fan stå med oss på bortastå den här gången:-)
Kommentera

Det blev seger i årets sista match, efter sudden. 2-3 skrevs slutresultatet till och det var två bra målvakter på isen. FBK-målen gjordes av JJ, Mattsson och Höglund fixade avgörandet.

Matchen var försenad pga att flyget fick landa i Umeå istället för Ö-vik. Det är väldigt strongt av grabbarna att behålla fokus på det viktiga!

På måndag gästar LHC LLA, poäng hade varit väldigt trevligt då. Jag skickar iväg ett tidigt tips:

2-2

Gott nytt år!
Kommentera

Sibbe: Tjena Sibbe! Jag var på plats i kempe! Första perioden var rätt så dålig, FBK fick 3 raka 2 minutare mot sig... en av dom var en "puck out"

Andra blev bättre, med fler målchanser åt båda håll, 2 storspelande målvakter höll siffrorna nere, FBK vann perioden med 1-0, 1-1 inför 3e, där rivstartade FBK med att göra 2-1, fast det målet missade jag, (var på toa...)
sedan gjorde modo ett väldigt snyggt mål genom Salle, snyggt frampassad av nån av slovakerna? Robin Jonsson ramlade på nåt konstigt sätt vid blå innan det blev mål:-(

FBK gjorde sedan 3-2 i slutet på 3e, men det blev bortdömt för spelare i målgården... själv så var jag inte riktigt med där, såg inte hur det var med spelare i målgården ska sägas!
Men sedan så frälste Högga oss i Sudden death, TACK FÖR DEN JONAS!!!
Kommentera

Dawidovski:

Såg du Jönssons mål har du nästan också sett Mattssons 2-1-mål, nästan identiska. Highlights från matchen kan du se på hockeyligans hemsida, där kan du även granska det bortdömda målet närmare. Det är visserligen svårt att se men pausa i rätt läge så hittar i varje fall inte jag Ledin i målgården. Nåväl, seger och två pinnar är inte fy skam med dom förberedelserna.

Var det många lilagula på plats?
Kommentera

Dawidovski: på toa? Var den pilsnern som ville ut månne? Därför dricker jag aldrig pilsner under hockey matcher :)
Kommentera

Sibbe: "Var det många lilagula på plats?"

Nja, inte så många... vi var väl ett 30-tal ca! ingen vidare fart på oss, brukar inte vara det heller, eftersom vi är så få, och vi har ingen som tar tag i det heller.
Kommentera

mok: Jag dricker heller aldrig pilsner eller liknande på hockeymatcher, tror det var mineralvattnet som ville ut:-)
Kommentera

Dawidovski: Mööööcke mineralvatten då :)
Kommentera

mok: Matchen var ju försenad 1 timme, så det gick åt en hel del mineralvatten:-)
Kommentera

Dawidovski: Matchen var inte en minut försenad. Däremot var Färjestad 50 minuter för sena till match. Men humanitärismen gjorde att de femtio minuterna blev 25 för varje lag.
Kommentera

Frisco: "Matchen var inte en minut försenad. Däremot var Färjestad 50 minuter för sena till match. Men humanitärismen gjorde att de femtio minuterna blev 25 för varje lag."

Exakt vad menar du Frisco?
Kommentera

Dawidovski: 50/2=25
Kommentera

Frisco: Fattar fortfarande inte poängen? Det är som att säga: Nu har Per Elofson bara 500 meter kvar till mållinjen, och om vi delar det på 2, så blir det 250 meter... alltså, 250 meter*2.
Kommentera

Dawidovski: Exakt vad menar du med det?
Kommentera

Dawidovski: Per Elofsson delat i 2? Du måste i alla fall ta ett exempel med 2 stcken individer om det ska fungera. Du kan ju inte dela Per i 2.
Kommentera

Frisco: Det var det där med Humanitärismen som jag inte fattade! vad menas med det?
Kommentera

Frisco: "Per Elofsson delat i 2? Du måste i alla fall ta ett exempel med 2 stcken individer om det ska fungera. Du kan ju inte dela Per i 2."

Det var inte Elofsson som exemplet delade mitt i tu... det var sträckan på 500 meter som jag delade i 2, alltså 250 meter.
Kommentera

Dawidovski: 500/2 =250 meter. Ja det är rätt vad du än menade?
Kommentera

Dawidovski:

Ja men det dom menar är att du får ha två aktörer för att kunna dela på i detta fallet en försening.

25 minuter var, broderligt.
Kommentera

Danne_l: Broderligt var ett bra ord. Respekten för mänsklig värdighet är 4 andra ord som passar bra in i sammanhanget.
Kommentera

Frisco: Man har väl blivit så van att det alltid finns ett dolt budskap som innebär nåt negativt mot FBK, så det var kanske därför jag ställde mig frågande till ditt påstående.
Kommentera

Dawidovski: Gott Nytt År på dig också.
Kommentera

« · 643230