Ska bli roligt att möta Modo i nya arenan, hoppas på att det blir deras första hemmatorsk i ES då =)
Modo har imponerat på mig så här långt och ska det bli seger imorgon krävs det stenhårt jobb från samtliga femmor.
Det är för övrigt klart att tryout-spelaren Atte Pentikäinen kommer att vara FBK trogen åtminstone till landslagsuppehållet 6e november, eller 15 matcher till. Ett bra val tycker jag, han håller god ES-klass.
Se länk för artikel om Atte på FBK:s hemsida, som för övrigt är omgjord så nu finns det två anledningar till att klicka på länken ;)
Förbered dig på förlust, FBK saknar både Olausson och Jesper Mattsson, denne Mattsson som är vår bästa tekare och den som styr upp powerplay.
Att i det läget möta ett heltaggat och revanchlystet modo i sin nya ishall (förvisso en kopia av LLA) känns som en uppgift alldeles för svår för vårt trögstartade FBK. Dessutom har de en av världens bästa målvakter i form av Krizan som smörjer in sig i sin rosa vätska.
eltifoso: Inte komma FBK att förlora med 5-1 inte. dax att du själv kanske vaknar upp och ser att dit kära Modo inte har spelat direkt bra hittills i alla fall. Så FBK seger i kväll
Sinuhe: Du är min hjälte. Du lyckas ta fel på en av de mer frekventa skribenterna i er egen gästbok. Bara för att personen i fråga skrev emot FBK. Moahahaha!
Sibbe: Högga var het igår kväll, samt några till, FBK bättre i första, jämt i andra, litet övertag i tredje för modo som hade en gryyyym press på FBK i flera minuter utan att göra mål!
Modo får än en gång tacka krizan för segern, karln gjorde ju tom. en assist på segerpucken, inte dåligt! Med en mänsklig målvakt i modokassen borde FBK vunnit rätt så klart över modo, krizan gjorde väl 5-6 st idioträddningar nära kassen, och 10-12 frilägesräddningar där dessutom den FBK-spelare som fick chansen även hade stor möjlighet på returen, men icke!
Prestberg är nog den som grämer sig allra mest efter den jättemiss i slutet på 3e som kunde inneburit 4-3 (läs idioträddning)
Kändes ändå inte helt orättvist att modo fick vinna, dock så tyckte jag att FBK hade många fler klara lägen att avgöra matchen!
Domarinsatsen var väl sådär... skickade ut kåberg på 10+2 men sedan när en modo-spelare också tacklade i ryggen på exakt samma ställe vart det inte ens utv... dåligt! annars var han så hemmabetonad som alla domare i ES är.
Men dawe sista målet måste bli ett klassiskt mål. Krizans serve sedan rundandet av ett gapande FBK och pucken som gled in via en backröv in i mål. Annars är ett oavgjort resultat ok men det gäller att hålla upp tempot hela matchen för att vinna.
mok: Jo, han har ju domarens ögon på sig MER än övriga spelare på banan, så är det ju bara, dessutom bestraffas kåberg lite hårdare än de flesta, synd att det är så, men det är bara att acceptera.
AM: Ja men alla andra spelare då? skall Kåberg ha all koll på sig men inte dom andra då eller? Finns faktiskt många andra spelare som oxå ibland gör dumma saker men kommer undan med det. Själv tycker jag faktiskt Kåberg har lugnat ner sig nå fruktansvärt men får leva kvar med samma rykte som när han var som värst.
Modo har imponerat på mig så här långt och ska det bli seger imorgon krävs det stenhårt jobb från samtliga femmor.
Det är för övrigt klart att tryout-spelaren Atte Pentikäinen kommer att vara FBK trogen åtminstone till landslagsuppehållet 6e november, eller 15 matcher till. Ett bra val tycker jag, han håller god ES-klass.
Se länk för artikel om Atte på FBK:s hemsida, som för övrigt är omgjord så nu finns det två anledningar till att klicka på länken ;)