Ikväll debuterar Johan Erkgärds född 1989. Hm konstigt att klubben utan juniorverksamhet enligt svenska kvällspressen har juniorer :-) Heino i målet och naturligtvis FBK seger med 4-2
Dessvärre ingen seger denna gång men väl oavgjort. För andra gången i rad vände vi underläge till poängskörd, mycket tack vare skåningen Jesper Mattsson som var grym som vanligt. Saknade Jönsson och Andreas Johansson vilket naturligtvis gör en del även om vi har en bred trupp.
Väldigt skoj att Johan fick chansen, måste betyda mycket för killen.
Många av lirarna hade säkert tankarna på nästkommande match mot Frölunda i LLA....det kommer bli skoj!
Sibbe: Tror och hoppas verkligen inte att lirarna som du säger hade nätkommande match i huvudet redan... oerhört dåligt om så vore fallet. Fanken vet om matchen på Lördag blir skoj om man e Frölundait då det inte sett direkt ljust ut i matcherna som vart för oss.
Naturligtvis är det fullständigt omöjligt att veta om nästkommande match var i huvudet eller inte, enbart spekulationer. Tror säkert man ladda precis som vanligt inför match men det skulle inte förvåna mig om vissa tänkte på lördagsmatchen direkt efter premiären i måndags, det är bara mänskligt.
Exempelvis så sa Melin efter premiären att det säkert blir bättre på lördag och när reportern påpekade att det var match redan på torsdag så skrattade Melin gott.
Nog om det, tror matchen imorgon blir full fart direkt med många chanser åt båda håll. Båda lagens försvar har inte visat sig från sin bästa sida såhär långt. Det är ett hundratal sittplatser kvar men jag hoppas innerligt att det blir fullsatt, vore jäkligt synd annars...
Sibbe: Jo en lördags match mellan FBK och VF borde ju vara fullsatt tycker man en klassiker :) Båda lagen har väl som du säger en del mer att bevisa speciellt VF skulle jag vilja påstå. Minns inte när jag såg VF sist i tabellen hehe må väl!
Svanru: Denna stillsamma hyllning till skölden, allsång från stå, samtliga halsdukar i luften. På mediakuben vevas ett bildspel i svartvitt föreställande gamla hjältar somspelat i Färjestad, avslutas med en bild på tyvärr bortgångne Kjell Glennert, vars ande ännu vilar över föreningen.
Tom jag som är förmodligen HS största FBK hatare måste försvara Matsson! Om han nu böjer sig ner viket jag inte tycker han gör så gör han det kanske för att han ser Niemi komma och skall skydda sig! Charging är det inte eftersom han glider in sista biten enligt mig men tackling mot huvudet är det oavsett du vill eller inte!skall Tackling mot huvudet vara matchstraff även om jag inte har nån domarutbildning, vilken domare som helst hade tagit en 5:a där !!
mattias - 74: Du har som vanligt fel. Tackling mot huvudet är det endast om hans huvud är placerat under armen. Och Mattsson brukar ha huvudet på skaft.
vad säger reglerna om Skada då? Om Matsson hade varit tvungen att uppsöka sjukhus PGA tacklingen och ingen utvisning dömts tidigare kan lärking ändra då eller! Seriös fråga nu!!!
Esa Pirnes verkar ju ha ersatt Jönsson med VG i den här matchen. Det kommer att bli riktigt lovande att ha en kille som Pirnes i andrafemman när kungen återkommer!
Dawidovski: "Stephan Lundh talade på presskonferensen gott om Emil Kåberg och sade att han gärna hade en sådan spelare i laget, men hade inget till övers för Per Ledin en spelare som åker omkring och kallar folk för dvärg. På frågan om Ledin sagt något till Lundh själv, svarade han: - Nej, då hade jag nog också fått en femma"
Frisco: Möjligen för att få spelarna och tränarna att tänka/fokusera på annat än just matchen om så bara för några sekunder. Verkar uppenbarligen lyckas bättre för honom än samtliga andra som också åker omkring och kallar folk olika tillmälen.
eltifoso: Troligen är han inte ensam om det. Men han är värst på området. Han måste ju inse att respekten för honom som hockeyspelare och människa sjunker hos mänskligheten när han utövar sina pinsamheter.
Utan att vara Färjestading kan jag tänka mig att man värderar hans vikt i guld. Vilken vinnarskalle! Va fan, det är en sport med ursprunget i arbetarklassen...
If you cant handle it, dont join the party... :-)
Med svärmorsdrömmen Harald i båset kan ni glömma SM-guld!
Frisco: ""Stephan Lundh talade på presskonferensen gott om Emil Kåberg och sade att han gärna hade en sådan spelare i laget, men hade inget till övers för Per Ledin en spelare som åker omkring och kallar folk för dvärg. På frågan om Ledin sagt något till Lundh själv, svarade han: - Nej, då hade jag nog också fått en femma"" ------------------------------------------------------------------------------------ Hahaha, han är häftig stefan lund, skämt å sido så gillar jag stefan lund, han är en sund svensk hockeytränarprofil.
Dawidovski: Vad jag menar med det, tja att det väl inte är utseende/ karaktärsdrag som ytterst avgör vilket lag som vinner SM-guldet. Tommy Sandlin lyckades ju exempelvis vinna SM-guld som tränare och ingen kan väl anklaga honom för att ha en gåpåig stil i båset.
Hm konstigt att klubben utan juniorverksamhet enligt svenska kvällspressen har juniorer :-)
Heino i målet och naturligtvis FBK seger med 4-2