1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Mora-FBK

« · 752257 · » Till forumet

Mora-FBK
Ikväll debuterar Johan Erkgärds född 1989.
Hm konstigt att klubben utan juniorverksamhet enligt svenska kvällspressen har juniorer :-)
Heino i målet och naturligtvis FBK seger med 4-2
Kommentera

Sv: Mora-FBK
Svanru:

Dessvärre ingen seger denna gång men väl oavgjort. För andra gången i rad vände vi underläge till poängskörd, mycket tack vare skåningen Jesper Mattsson som var grym som vanligt. Saknade Jönsson och Andreas Johansson vilket naturligtvis gör en del även om vi har en bred trupp.

Väldigt skoj att Johan fick chansen, måste betyda mycket för killen.

Många av lirarna hade säkert tankarna på nästkommande match mot Frölunda i LLA....det kommer bli skoj!
Kommentera

Sibbe: Tror och hoppas verkligen inte att lirarna som du säger hade nätkommande match i huvudet redan... oerhört dåligt om så vore fallet. Fanken vet om matchen på Lördag blir skoj om man e Frölundait då det inte sett direkt ljust ut i matcherna som vart för oss.
Kommentera

mok:

Naturligtvis är det fullständigt omöjligt att veta om nästkommande match var i huvudet eller inte, enbart spekulationer. Tror säkert man ladda precis som vanligt inför match men det skulle inte förvåna mig om vissa tänkte på lördagsmatchen direkt efter premiären i måndags, det är bara mänskligt.

Exempelvis så sa Melin efter premiären att det säkert blir bättre på lördag och när reportern påpekade att det var match redan på torsdag så skrattade Melin gott.

Nog om det, tror matchen imorgon blir full fart direkt med många chanser åt båda håll. Båda lagens försvar har inte visat sig från sin bästa sida såhär långt. Det är ett hundratal sittplatser kvar men jag hoppas innerligt att det blir fullsatt, vore jäkligt synd annars...
Kommentera

Sibbe: Jo en lördags match mellan FBK och VF borde ju vara fullsatt tycker man en klassiker :) Båda lagen har väl som du säger en del mer att bevisa speciellt VF skulle jag vilja påstå. Minns inte när jag såg VF sist i tabellen hehe må väl!
Kommentera

Någon som kan berätta om det nya introt.
Kommentera

Svanru: Denna stillsamma hyllning till skölden, allsång från stå, samtliga halsdukar i luften. På mediakuben vevas ett bildspel i svartvitt föreställande gamla hjältar somspelat i Färjestad, avslutas med en bild på tyvärr bortgångne Kjell Glennert, vars ande ännu vilar över föreningen.
Kommentera

Kom igen, nu kör vi!!!
Kommentera

Dawidovski:

Varför envisas alla snackare i rutan med att säga att det inte var någon ful tackling? Nog tycker jag det ser ut som att han hoppar in i Jesper..?

Men en underhållande match var det :)
Kommentera

tbse: Ja han hoppade in i Jesper = två minuter charging max.

Matchstraff.... haha aldrig. Lärking gå å lägg dig.
Kommentera

tbse:

Det är ingen utvisning ens. Så där ser det ut i varje tacklingstillfälle.

Kommentera

Poffa: Jaha, det ser ut så ja, men är det tillåtet att hoppa in i folk när man tacklar? Var väl min poäng har jag för mig.
Kommentera

tbse:

Han hoppar inte. Han lutar sig framåt. Då blir det sådär.

Kommentera

Poffa: Blir det så där om man lutar sig mot någon?
Kommentera

tbse:

Ja, i samband med tacklingar.

Kommentera

Poffa: Haha snygg regel då va? Framåtlutning i samband med tackling=MATCHSTRAFF!!!

Kan du förklara vart det står i regelboken är du snäll?
Kommentera

tbse:

Ingenstans. Det är därför jag anser att det inte ens är en tvåa.

Kommentera

Poffa: Vilken domarutblidning har du då?
Kommentera

Poffa: Utv eller ej, det var ändå skönt att någon proppade den där Neanderthalaren!!
Kommentera

Poffa:

Nej, ta ett råd och följ en vettig supporters åsikt(FreddanVFs)

"Ja han hoppade in i Jesper = två minuter charging max"

God kväll.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jesper Mattsson en neandertalare?

Kommentera

tbse: Steg 3, har jag.
Kommentera

Poffa: Tänkte mer på tacklingen som Ledin åkte på!! Sorry, lite mycket bira just nu!!
Kommentera

70 Rodrigues: Den tacklingen är en solklar femma. Riktigt ful. Men jag håller med, Ledin kan gott ha det.
Kommentera

Poffa:

Tom jag som är förmodligen HS största FBK hatare måste försvara Matsson! Om han nu böjer sig ner viket jag inte tycker han gör så gör han det kanske för att han ser Niemi komma och skall skydda sig! Charging är det inte eftersom han glider in sista biten enligt mig men tackling mot huvudet är det oavsett du vill eller inte!skall Tackling mot huvudet vara matchstraff även om jag inte har nån domarutbildning, vilken domare som helst hade tagit en 5:a där !!
Kommentera

mattias - 74: Du har som vanligt fel. Tackling mot huvudet är det endast om hans huvud är placerat under armen. Och Mattsson brukar ha huvudet på skaft.

Kommentera

mattias - 74:

Tackling mot huvudet ska ge matchstraff, mord ska ge fängelse och triss slår par. Det här är hursomhelst ingen utvisning.
Kommentera

Poffa:

varför protesterade inte Niemi då? Tror han visste att tacklingen va ful!!
Kommentera

mattias - 74:

För att han vet att det inte hjälper? Dömt är dömt.

Kommentera

Poffa:

vad säger reglerna om Skada då? Om Matsson hade varit tvungen att uppsöka sjukhus PGA tacklingen och ingen utvisning dömts tidigare kan lärking ändra då eller! Seriös fråga nu!!!
Kommentera

mattias - 74: Varför skulle han? Bara för att någon blir skadad så är det väl inte automatiskt utvisning.

Kommentera

Poffa:

Vad det jag undrade. Jag tycker iaf att det är ett matchstraff när man får se reprisen!
Kommentera

Lundh håller ju tydligen med oss begåvade iaf :D

"- Niemis (Match Penalty) är inget att säga om. Tacklingar mot huvudet ska bort"
Kommentera

Esa Pirnes verkar ju ha ersatt Jönsson med VG i den här matchen. Det kommer att bli riktigt lovande att ha en kille som Pirnes i andrafemman när kungen återkommer!
Kommentera

Nog med tjafs mellan norrlänningarna. Jag är glad att vi gjorde en dubbel uggla.
Kommentera

Dawidovski: "Stephan Lundh talade på presskonferensen gott om Emil Kåberg och sade att han gärna hade en sådan spelare i laget, men hade inget till övers för Per Ledin en spelare som åker omkring och kallar folk för dvärg.
På frågan om Ledin sagt något till Lundh själv, svarade han:
- Nej, då hade jag nog också fått en femma"

Varför gör han så Ledin? Det är så tråkigt.
Kommentera

Frisco: Möjligen för att få spelarna och tränarna att tänka/fokusera på annat än just matchen om så bara för några sekunder. Verkar uppenbarligen lyckas bättre för honom än samtliga andra som också åker omkring och kallar folk olika tillmälen.

Eller tror du att Ledin är ensam i ES om detta?
Kommentera

eltifoso:

Ja, eller en ännu bättre fråga:
Hur tar Kåberg kommentaren att han är en riktig "gullegris" enligt Lillis?

Kåberg och flickvännen kommer att bli odrägliga framöver!

Underbart :-)
Kommentera

eltifoso: Troligen är han inte ensam om det. Men han är värst på området. Han måste ju inse att respekten för honom som hockeyspelare och människa sjunker hos mänskligheten när han utövar sina pinsamheter.
Kommentera

Frisco:

Utan att vara Färjestading kan jag tänka mig att man värderar hans vikt i guld.
Vilken vinnarskalle!
Va fan, det är en sport med ursprunget i arbetarklassen...

If you cant handle it, dont join the party... :-)

Med svärmorsdrömmen Harald i båset kan ni glömma SM-guld!
Kommentera

Frisco: Tror han är långt från värst av det jag hört.
Kommentera

eltifoso: "Men han är värst på området"

Vi stryker den meningen.
Kommentera

Frisco: ""Stephan Lundh talade på presskonferensen gott om Emil Kåberg och sade att han gärna hade en sådan spelare i laget, men hade inget till övers för Per Ledin en spelare som åker omkring och kallar folk för dvärg.
På frågan om Ledin sagt något till Lundh själv, svarade han:
- Nej, då hade jag nog också fått en femma""
------------------------------------------------------------------------------------
Hahaha, han är häftig stefan lund, skämt å sido så gillar jag stefan lund, han är en sund svensk hockeytränarprofil.
Kommentera

Down under: "Med svärmorsdrömmen Harald i båset kan ni glömma SM-guld!"

Så med andra ord är det bara att rekrytera vem som helst med, exempelvis, Tourettes Syndrom som tränare så har man bärgat SM-guldet, eller?

Kommentera

Paddan:

Ja, har han/hon/den/det vinnarskalle så.

Harald är ju mästare på bortförklaringar, har du inte märkt det?

Nope, inget SM-guld till Övik med Harald.
Ja, det skall möjligen vara Bortförklarings-SM då...
Kommentera

Paddan:

"Så med andra ord är det bara att rekrytera vem som helst med, exempelvis, Tourettes Syndrom som tränare så har man bärgat SM-guldet, eller?"

Nej, sådana tränare blir sparkade mitt under säsongen. Se bara på den där kriminelle typen som stod i FBK-båset i fjol.

Kommentera

eltifoso: Klart Ledin e ensam om att kalla spelare för massa roliga saker :)
Kommentera

Poffa: "Nej, sådana tränare blir sparkade mitt under säsongen. Se bara på den där kriminelle typen som stod i FBK-båset i fjol."

Jag är uppriktigt glad att Sockan försvann ifrån Färjestads organisation.
Kommentera

Paddan: "Så med andra ord är det bara att rekrytera vem som helst med, exempelvis, Tourettes Syndrom som tränare så har man bärgat SM-guldet, eller?"

-------------------------------------------------------------------------------------

Vad menar du med det? Jag hoppas att du inte syftar på Per-erik Johnsson som nu tränar SAIK.
Kommentera

Dawidovski: Vad jag menar med det, tja att det väl inte är utseende/ karaktärsdrag som ytterst avgör vilket lag som vinner SM-guldet. Tommy Sandlin lyckades ju exempelvis vinna SM-guld som tränare och ingen kan väl anklaga honom för att ha en gåpåig stil i båset.
Kommentera

« · 752257 · »