BJ: Sant *skratt* .. men jag vet inte om jag är något stort fan till Olausson. Tycker han skulle varit överskattad oavsett om han spelade i Djurgården eller hur som helst. Men klart att han kan slå en del puckar rätt :)
Dock var han väldigt svag i de 3 första SC-finalerna om jag får påminna.
Jo, men den kapacitet som fortfarande finns i hans kropp och inte minst den rutin som han besitter efter 15 NHL-säsonger borgar för en stor förstärkning för ett ES-lag.
Härligt att se att Olausson kommer tebax till ES, sen att han kommer till FBK e ännu bättre...en väldigt stark förstärkning för laget trots att han inte e en ungdom precis :)
Det är för lite ärriga spelare i Elitserien... så FO är klart behövd.... samt att om inte annat så var man inte stor och kaxig när han försvann till NHL, så det är ju en barndomidol som är tillbaka... mycket känsla...
skalpjägaren: Respect! med honom i backlinjen så blir det hårt att slå hål på försvaret.... vad tror ni... blir det sveriges bästa försvar med Olausson?
Lunkster: När man ersätter en spelare som Fokin med en spelare som Olausson, och dessutom får in spelare som Per Hållberg.. Då e de väl ganska solklart att det är sveriges bästa försvar..
Förbättrar man sveriges redan bästa försvar så pass mycket så kan de inte va annat!!
liepins: Ja har hört att han har bestämt sig för Färjestad, och dessutom kan man ju fråga sig om Detroit verkligen skulle vara intresserade av Olausson.. För ska man va ärlig så är han inte dirket i fysiskt skick någon toppspelare i NHL! Det enda han har varit nyttig för Detroit i år är ju i numerära överlägen..
KentaK: Senast igår läte jag en artikel där han sa att han fått ett nytt anbud och att han skulle fundera några dagar...vi får la se, familjen får nog säga sitt också.
Igår så mötte NWT (Nya Wermlands-Tidningen) Olausson på Karlstad flygplats där han återigen bekräftade att han nu skrivit på ett tvåårskontrakt med FBK. I samma artikel så bekräftar nu även Håkan Loob för första gången att ett kontrakt är påskrivet. Familjen Olausson har även börjat skeppa hem sina tillhörigheter. I artikeln nämner Olausson också att Stanley Cup pokalen eventuellt dyker upp i Karlstad och den måste man ju "glutta" på.