I praktiskt taget alla FBK-matcher jag har sett den här säsongen så har Bäcker varit bland de bästa på isen men fortfarande inte producerat någon större mängd poäng. Vad beror det på tror ni? I min mening är han en talang utöver det vanliga och jag tycker inte han saknar mål/poängchanser.
Innan säsongen förutspådde jag att just Bäcker skulle "breaka" loss ordentligt och skrapa ihop + 30p... men så är ju inte fallet.
Kan vi förvänta oss en mycket bättre säsong poängmässigt nu till hösten, vad tror ni?
Ja, det här är ju egentligen den första riktiga säsongen med stort ansvar för Bäcker. Så, som du själv skriver så tror jag att det lossnar än mer nästa säsong. Bäcker är en utomordentlig tvåvägsspelare och det offensiva har varit klart godkänt den här säsongen men han har mycket mer att ge.
BJ: ja han e oerhört lovande inför framtiden! Den mest lovande i FBK enligt mej, han kan bli nått riktigt stort! De riktigt höga poängen kommer, det e bara en tidsfråga...
Innan säsongen förutspådde jag att just Bäcker skulle "breaka" loss ordentligt och skrapa ihop + 30p... men så är ju inte fallet.
Kan vi förvänta oss en mycket bättre säsong poängmässigt nu till hösten, vad tror ni?