Ni som har varit i Göteborgarnas stolthet kan intyga att det är knäpptyst trots att det är fullsatt i hallen förutom när de får glädjefnatt när det blir mål samt ett entonigt dunkade på några trummor. Jag har knappt missat en match mellan FBK och VF sedan 1980 i Scandinavium. Jag hoppas att det blir som vanligt ikväll att vi hörs allra mest trots att vi är max 1000 mot 11000. Tyvärr består Frölunda publiken mestadels av övergödda affärsmän som behöver simultantolkning för att förstå vad som händer på isen samt käpp för att hitta till baren. Ikväll behöver de resa på sig 4 gånger (2 mål samt 2 besök i baren). Matchtips 2-2 (om nu pöjkera har vaknat)
svanru: Det där om att det är knäpptyst är väl knappast sant, men visst kan jag hålla med om att det finns lite för många företagsplatser, och visst kan dom vara lite tysta och tråkiga.
Däremot så håller klacken hög klass, och när hela Scandinavium hänger på så blir det ett gött tryck, varför tror du att Frölunda är så hemmastarka!?!
Jag tror nog att du ändrar uppfattning efter kvällens drabbning...
Klinth: Jag tror att detta är ett känsligt kapitel för frölundaiter. Dom vet att jag har rätt och skäms för detta. Jag håller med att klacken för liv med sina enformiga trummor men resten ( 11700)är lika tysta som i graven.
Är det lite avundsjuka hos FBK fansen lr?? Är ni avundjuka på att vi har en större arena som har dom bästa publik siffrorna i alla väder!! Frölundas klack är underbar!!!
janersa: Vi vann mot Brynäs för två dagar sen, men samtidigt så har vi torskat alla matcher mot HV och Modo så det är i princip omöjligt att veta hur det klommer att gå ikväll.
Tyvärr består Frölunda publiken mestadels av övergödda affärsmän som behöver simultantolkning för att förstå vad som händer på isen samt käpp för att hitta till baren.
Ikväll behöver de resa på sig 4 gånger (2 mål samt 2 besök i baren). Matchtips 2-2 (om nu pöjkera har vaknat)