2-1 i matcher, 8-5 i mål o 97-72 i skott. Med andra ord: Fördel Färjestad! Morgondagens match spelas utan Hållberg på isen som fick 15 (vackra?) stygn på näsan efter smällen från Nord. Hannes e något av ett frågetecken med en bristning i ljumsken. Även Jenni har problem med näsan (brutit näsben) men han väntas kunna spela med ett specialskydd. Med fart, frenesi o massiv press tar vi DIF hemma med 5-2! Va tror ni? Låter det rimligt?
willysson: Nope... idag blir det 5-2.... och Humlan kommer att forsätta att producera.... Bäcker strutar samt det efterlängtade Jönssonmålet.... Nordan kommer också sätta en... de flesta målen assisterade av Rhodin...
tbse: Efter en sån här period kan man bara säga att Jantunen ÄR en FRÄLSARE!!! DIF ligger på o e klart bättre första 13 min men tur o bra mv-spel, återigen, av Wally räddar oss. Sista 7 är vi bättre o skapar bra chanser, o tioll skillnad från DIF så förvaltar vi dessa o gör 2 mål på lite mer än 1min. Båda målen e fantastiskt vackra o båda e gjorda av MARKO JANTUNEN!!!!!!
Själv tror ja att matchen e körd för DIF:s del. Skulle dom gjort mål i början skulle det va en helt annan sak. Men det e ju dom som gör mål som vinner, o för tillfället är det vi =)
Inga nya mål i 2:a perioden som vi styr totalt sett. Jag trodde FBK skulle punktera matchen tidigt i det 5 min-pp vi fick efter 6.55. Istället sänktes tempot o DIF kom in i matchen mer i slutet av perioden. Bra målvaktsspel o tuffa tag tycker jag e två ord som sammanfattar den 2:a perioden på ett bra sätt.
3:e perioden börjar snart o det känns som att vi gynnas desto mer matchen lider. Jag har 2 olika scenarion inför den 3:e. Den ena e att FBK springer ifrån med ett tidigt mål o kan mkt väl panga in både 4-0 o 5-0. Det andra e att DIF får ett tidigt mål o då vet iaf inte jag hur detta kan sluta.... Givetvis hoppas o tror jag på det andra scenariot ;)
Skidrow: ja, det var fruktansvärt dåligt. Förbättras inte det så kan vi glömma guldet... Men vi saknar ju visserligen Totto o Hållberg o till viss mån även Hannes. Ligger nog lite i det med.
Skidrow: YES! 3-1 slutade det. sista i öppen bur av Jenni. Nu ska det mycket, mycket till om Dif ska vända den här matchserien. Synd att wally inte lyckades nolla Dif bara..
tbse: ja det va riktigt synd, men han gör ändå en kanonmatch o målet kunde han inte göra ngt åt, det var en vacker styrning av Trattnig. Wallys räddnings% blev hela 96,3%, VÄLDIGT bra.
Tycker ändå vi kan höja oss både 1 o 2 snäpp till, o det känns ju betryggande att man vinner rättvist trots att man inte spelar på topp. Marko o Wally bäst i FBK enligt mej...Heja Finland =)
janersa: Det är så kul att se glädjen för Lagace att han håller nollan från utespelarna fantastiskt. Han gjorde nog en av årets bästa räddningar i första. Nu håller tummarna att vi börjar få ordning på försvarsspelet även om det såg svajigt i första.
Med andra ord: Fördel Färjestad!
Morgondagens match spelas utan Hållberg på isen som fick 15 (vackra?) stygn på näsan efter smällen från Nord. Hannes e något av ett frågetecken med en bristning i ljumsken. Även Jenni har problem med näsan (brutit näsben) men han väntas kunna spela med ett specialskydd.
Med fart, frenesi o massiv press tar vi DIF hemma med 5-2!
Va tror ni? Låter det rimligt?