1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18617 inlägg · 1109 ämnen

Serieledare inför hemmapremiären!

« · 294505 Till forumet


Serieledare inför hemmapremiären!
Två omgångar är spelade och sex poäng är fixade genom 4-3 mot Malmö och hela 6-0 mot Modo. Nu leder vi serien på bättre målskillnad än HV 71 (de har +6 medan vi har +7). Att leda serien efter två omgångar är visserligen inget att skryta om men man får ju njuta medan vi leder ;)

På tisdag är det äntligen hemmapremiär och efter en sån här start så är allt annat än tre poäng ett misslyckande. Linköping står för motståndet. laget har 5 poäng efter sudden-vinsten senast mot Södertälje.
Om laget är helt och inga nya skador kommit på spelarna tror jag på klar seger med 6-2.

Lilagult é dom bästa!
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Sibbe: Ja det ser väldigt ljust ut. Prestberg verkar ju väldigt het, undra om inte han kommer vinna poängligan 5 poäng idag!?, närmste konkurrens Jörgen Jönsson kanske? Som blev målskytt även denna matchen... Ja jäklar vilken härlig säsing det kommer att bli. Hoppas på tre pinnar mot LHC!
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Fredrik: Nä, det blev "bara" 4 poäng för Prestberg idag =) Hoppas verkligen han kommer tillbaks i gammal storform, han har ju minst sagt potentialen och med en sån här början måste det gå bra. Detsamma gäller Jönsson.
Ja, blir det inte tre pinnar där så blir man minst sagt besviken.
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Sibbe: ahh trodde väl de.heha. Men på svt text-tv stog att Prestberg gjorde tre mål och spelade fram till två.. För att nämna någon mer så verkar Nordström också jäkligt bra...
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Fredrik: Ja, Nordan är som vanligt och sliter och ger allt hela tiden. VM-formen konserverad ?
Jönsson-ligan verkar vara ES starkaste i år tycker jag.
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Jodå säsongstarten har varit OK iår tycker jag, MEN det bjuds på helt annat motstånd nu på tisdag. Ett heltaggat Linköping med rena rama väggen imål kommer bli en tuff uppgift.

Jag hoppas ju såklart att FBK presterar sitt maximum och kniper 3 pinnar, det skulle vara en stark prestation. Mitt tips blir 2-1 till FBK.
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Eltifoso: Om Linköping skulle vara så mycket bättre än Modo vet jag inte. Även Malmö, som i och för sig är nederlagstippat, har startat säsongen förvånansvärt bra, kanske blir årets "Timrå"...
Hur som helst tror jag på klara siffror till Färjestad.. 5-2
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Eltifoso: Det är nog inte bara LHC som är taggade, det finns ju också ett lag som vill prestera sittabsolut bästa i hemmapremiären och visa publiken vad som är målet den här säsongen.
Räkna med ett heltaggat FBK.... vinnst 5-1
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Looben:

Jag hoppas förstås att du har rätt! FBK har jag sett sedan 1981 varje säsong... men att tro att man bara ska köra över de som ligger trea i serien med förra årets guldmålvakt är inte riktigt realistiskt hur mkt man än hoppas.

Jag tippar på uddamålet om hemmagrabbarna tar uppgiften på allvar
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Eltifoso: Starkare öppning än iår var det länge sen vi såg. Kämpainsatsen mot Toronto samt att Jönssonligans direkta uppvaknande kan bara innebära en sak. Vi kommer att krossa Linköping imorgon trots att min fru är Östgöte. Den lilagula krossen kommer att inför en härligt fanatisk hemmapublik göra sitt bästa att visa upp sig från alla sina lilagulasidor. 2 mål av alla kedjor samt ett insläppt mål när domaren i kraftig sympati tagit ut 2 fbk:are. Därför är mitt tips 8-1.
En hundring är satt på detta relevanta tips.
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Svanru:
Hóppas på ännu en nollning och 4 mål frammåt, minst. Jönsson börjar, Bäcker fortsätter, Kalt dödar matchen och Jenni avslutar.
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
åå ni har så lätta matcher framför er...:)
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
vf_liraren: Finns det lätta matcher nu oxå? Ja, men det är klart...ALLA matcher för FBK kan man ju se som lätta...eller?
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Guinness:

Ska jag skriva det..nä..eller jo..nä..jo..9-1 i matcher de tio senaste;)
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Guinness: Visst är det så, eller kanske inte. Jag har svårt att bestämma mig. Låt oss återkomma till detta lite senare i höst när det finns lite mer statistik att gå på. 9 Oktober har jag för mig kan vara en bra värdemätare.....
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Danne_L: Ja ja ja, dra upp historia oxå...ni som e ofattbara DUBBLA mästare...inte illa det inte...
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Klinth: Japp, å då jagar vi bort spöket...tror på borta vins i den matchen...
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Guinness:

Hoho..japp. Men den nionde blir det upp till bevis igen, på återseende då!
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Guinness: Spännande, jag tror oxå på bortavinst i den matchen.... Nämligen vinst för Frölunda!!!
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Klinth: Nämen helvete!!! Hemma vinst ska det ju GIVETVIS vara...attans...man ska väl inte behöva bjuda på sådana enkla...indianare har jag hört att det kallas för av någon underlig anledning...
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Guinness:

Du måste förstå att Frölundaiterna räknar på ett lite annorlunda sätt än oss övriga. De räknar så långt tillbaka i tiden som gynnar dem. Allt innan dess existerar inte för dem, vilket man kan förstå... ;-)
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Bengt: Antar att du refererar till historiedragningen av Danne L. Inte desto mindre sant min vän.

Guinness: Visst är det snöpligt med indianare av det slaget ;-) Vilken passning!!!
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Bengt: Jo, det är sant...om inte annat så är väl de nuvarande supportrarna inte så gamla så de kommer i håg 1965 eller när det nu var så då är det bara förra året som räknas för deras del medans vi härliga FBK:are har flertalet SM-GULD att tänka tillbaka på...
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Guinness:

Det är rätt filosofi, blicka ni bakåt så blickar vi framåt :)
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
danoj: Vi kan ju blicka bakåt och inte SKÄMMAS, dessutom så ser vi ÄVEN framåt utan att skämmas där heller...du ska få se det du med men jag antar att din blick inte gnistrar lika mycket som min...
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Guinness:

Så bra då, nu är det snart bara någon vecka kvar tills vi inkasserar sjunde raka vinsten mot er :)

"Vi kan ju blicka bakåt och inte SKÄMMAS"

4-0 i finalen?

Lite pinsamt hade nog jag tyckt att det varit :/
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Guinness: Du, boz.... Som du skrev tidigare. Guld -65 och -03. Tror du att den hungern stillas så lätt??? Det var den hungern som avgjorde i våras, glöm inte det!!!

Det är Frölundas tur att äntligen få vara ett topplag med bra spelare, bra ekonomi och så vidare. Det är Frölundasupportrarnas tur att få njuta av stora frsamgångar efter alla år som vi stått där, i både med och motgång.
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Klinth:

Jaså, är det turordning som avgör? Tänk vad lite man vet...;-)
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
danoj: Jag säger bara...läs Bengt´s tidigare inlägg!!! Jag insåg precis nu att han har fullständigt rätt tack för ditt svar danoj
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Guinness:

Jaså, behöver du hjälp för att skaffa dig en personlig uppfattning om saker och ting, hemligt värre :)
Nu ger jag mig dock ur denna debatt för ikväll, kul vart det iaf.
Bara för att påminna dig än en gång:

Frölunda-Färjestad 4-0 :)
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
danoj: Det händer att man behöver få lite vägledning här i livet...se bara på dig själv, du är frölundait och det MÅSTE bara någon ha talat om för dig...annars hade nog ditt hjärta klappat för FBK det med...
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Guinness: Då borde du ju lyssnat mer på mig under alla år.... Eller är det så att du hör illa? Eller, lillboz?
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Klinth: Man orkar väl inte lyssna på ALLT skit snack som du tjatar om stor-boz...
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Klinth: Värst vad tuppfäktningen har börjat. Jajaja ni är de senaste svenska mästarna. Tjöta om 4-0 det är historia precis som under 80 och 90 talet vann inte VF en match i Karlstad på 18 ååår eller att vi har vunnit 6 guld och vissa lag har vunnit 2 men inte får vi tuppkam för det. Nu är det en ny säsong ingen vinner på gamla meriter utan vi vinner på nya
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Svanru: Nu svarade du nog fel snubbe här Svanru. Jag har INTE tjötat om 4-0 eller något annat. Däremot har jag debaterat det faktum att Frölunda knappast är mätta efter ett SM-guld i fjol och ett -65. Nu är det upp till bevis för båda lagen, klarar de favorittrycket?!?!
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Klinth: Sorry det var dnojan, fast jag trodde han bara tänkte på det antal sm guld FBK har tagit
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Bengt: Du du, räknade bara tillbaka på förra säsongen, vilket fortfarande känns ganska aktuellt va? Men visst, vi kan ta en säsong till om du vill. Säg till när du räknat klart bara;)
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Danne_L:

Det mest "rättvisa" vore ju att räkna alla tävlingsmatcher som spelats mellan lagen. Eller vad säger du? ;-)
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Bengt:

Hmm..men då faller ju Guiness arggument, får inte bli för mycket historia;)

Men visst, Frölunda har inte varit ett topplag sedan för mycket längesen så det hade väl vart lite kul att få fram fakta, räknar du så;)
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Danne_L:

Skulle ju vara intressant, så kunde vi lägga det här till handlingarna. Nu är det ju inte det lättaste att hitta alla resultat genom åren, men det kanske är värt ett försök. :-)
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Uffe var het ikväll. Ett mål och två assist. "Gamla" Uffe verkar vara tillbaka. Det var en viktig del vi saknade förra säsongen.
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Bengt: helt rätt!
Uffes fräna spel samt hans spelsinne saknades förra säsongen och nu verkar det som sagt att han har vaknat. Även skoj att Clabbe nätade dubbelt upp. Dessutom verkar Wally vara riktigt pigg!
Detta ser helt perfekt ut! 9 poäng av 9 möjliga och 15-4 i målskillnad.
kan det gå mer än på ett sätt borta mot Brynäs på torsdag?
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Sibbe: "kan det gå mer än på ett sätt borta mot Brynäs på torsdag?"

Vill minnas att Per Bäckman sa ngt liknande inför avgörande match i slutspelet -99.
Håhåjaja..... :-)
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Huge: Gamla tider det ju ;)
Men det är rätt. Matchen är inte vunnen förrän slutsignalen går. Brynäs har ju två segrar och har imponerat på mig hittills. Men jag tror trots det på klar FBK-vinst, 2-5
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Sibbe: JA men brynäs år som sagt vassa nu...tro på 3-4...
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
vf_liraren: Jag tror att FBK-spelarna kommer att trampa igång och köra ifrån Bif, fast siffrorna stannar trots detta vid... 0-2
Kommentera

Sv: Serieledare inför hemmapremiären!
Looben: Gevalia-Löfbergs 4-2
Kommentera

« · 294505