1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Silly Season

« · 1017549 · » Till forumet

Silly Season
Härligt att Martin Sevc kommer tillbaka till oss!
Kommentera

Sv: Silly Season
Bengt: Sevc + Kenny. Hyffsade backförstärkningar. :)
Kommentera

Fysisk hockey:

Niskala ? Nånting eller står han under kontrakt i Finland ?
Kommentera

mattias - 74: Han är i Nashville, se länk. Man kan ju alltid hoppas.
Kommentera

Fysisk hockey:

Han måste vart den bästa backen som spelat i FBK i modern historia. Souray och chara kan slänga sig i väggen . Riktigt bra !
Kommentera

mattias - 74: Hamr va ganska bra oxå.
Kommentera

Fysisk hockey: Skulle vara underbart om Sevc verkligen skrev på! Håller mina tummar.
Kommentera

eltifoso: Är det inte klart?
Kommentera

Fysisk hockey: Han har inte skrivit på nej.
Kommentera

Fysisk hockey:

De är muntligen överens.
Kommentera

Då grattar vi LHC till finalplatsen och aktiverar denna tråd.

FBK har misslyckats med backbesättningen. Vad annars kan man göra när man sätter en offensiv spelare som Mattsson som back.

Lintner och Lakos försvinner vilket jag tycker är bra. Lintner bidrog offensivt till en början men är riktigt hälsofarlig att se i defensiven. Lakos började hitta rätt till slut men lyckades då bli skadad.

Att man valt att skriva nytt kontrakt med Rhodin är inget annat än skandal. Om han ska spela så ska det endast vara i PP. Defensivt är han en katastrof.

En drömbesättning på backen nästa säsong vore följande:

K Jönsson - Niskala
Frögren - Laatikainen
Sevc - Karlsson
Granak - Motin
Kommentera

Bengt: Absolut dags för storrensning i truppen.
En eloge till våra krigare som inte hämnas på dåligt beteende. Vi får hoppas att Pihl får sitt straff och får se finalen från läktaren.
Vi behöver backar,generationsväxling samt några riktigt elaka tuffingar som kan klämma åt fulingarna i de andra lagen :-)
Tyvärr har vi inte ledare som har slagsmålserfarenhet från krogen :-) som kan hjälpa till med sina erfarenheter.
Nä nya tag och hoppas att vi får ett riktigt bra lag nästa säsong även om jag tror att det tar ett par år till.
Kommentera

Bengt: Att Lintner är en risk i defensiven visste man ju sedan tidigare sejour i ES. Han bjöd Frölunda på 1 eller 2 mål mot DIF för några år sedan.
Kommentera

Intressant silly season snack med Rundqvist på NWT.
Kommentera

Bengt:

Ny toppforward ? Hyvönen ?
Kommentera

mattias - 74:

Nja, FBK brukar ha bättre fingertoppskänsla än LIF så det skulle jag inte tro... ;-)
Kommentera

mattias - 74: Ingen Hyvänen, tack.
Kommentera

Fysisk hockey: Oroa dig inte. Han lär, om han spelar i Sverige, lira i en arena med dubbla jumbotroner.

Tycker synd om LHC. Tänk att behöva pinas med slutspel när man kan hänge sig åt mer intressanta saker som silly season spekulationer.
Kommentera

Förstår inte riktigt Färjestad. Pelle Prestberg får gå men Jörgen Jönsson får stanna? Prestberg öser in mål och han gör man sig av med?
Kommentera

FreddanVF: Okej läste nu nånstans att han sticker självmant. Man kan aldrig lita på hockeyexpressen.
Kommentera

FreddanVF: En faktor är också att JJ kommer troligtvis slussas in i "La Familia" och få någon roll i föreningen framöver.

Nu har uppenbarligen generationsväxlingen startat. Så de närmsat åren blir det nog inte heller någon final. Men vi har blivit bortskämda. Är det sex raka finaler och nu 2 x semi, de senaste åren. Ingen som slår det...
Kommentera

FreddanVF: ja han sticker la självmant för att FBk inte ger han den lön han önskar. :)
Kommentera

Fysisk hockey: Och inget som betyder något längre.....
Kommentera

Bafucin: Kontentan var att FBK har varit grymma under 2000-talet och de har skämt bort oss. Så en semifinalplats är inte kattskit...
Kommentera

Fysisk hockey:

2 missade finaler är väl kattskit i den klubben eller ??
Kommentera

mattias - 74: Inte sex raka finaler heller... Blir lite tjatigt :)
Kommentera

Fysisk hockey: Frölundas J20 slår det lätt. Sju guld på 2000 talet.
Kommentera

FreddanVF: Detsamma gäller a-laget, eller?
Kommentera

Nytt tillskott till vår föryngringsprocess
Kommentera

Svanru: Är det han som Rundqvist refererar till som den nya stjärnan som snart skulle vara klar enligt NWT som syns på länken
Kommentera

Dragan 2k: Ny stjärna vet jag inte om han skrev men en utländsk "toppforward" så är det absolut samme man. Sedan kan man alltid diskutera vad toppforward innebär :-)
Kommentera

Svanru: Det är nog Goren som avses. Norran.se är down men där på bloggen ska det tydligen stå att Goren bestämt sig för FBK nästa säsong.
Kommentera

Dragan 2k: Ja och detsamma gäller expressen.
Kommentera

Verkar som Runken har kommit igång rejält med värvningar. Får hoppas på Kenny också.

Vinst iår igen. + 2 millar. FBK på dekis? Tveksamt, men olyckskorparna får väl tro det. Om de mår bra av det. Det talar mest om vad de är för typ av människor... lol
Kommentera

Fysisk hockey: Både Aftonbladet och Expressen avslöjar nyheten.

Hjälp!

Vem var först?
Kommentera

Fysisk hockey: Då kan man ju fråga sig hur mycket FBK hade budgeterat att man skulle gå vinst med, för jag kan ju inte tänka mig att man hade räknat med att publikintresset skulle fortsätta att avta. Dessutom äger väl FBK också de lägenhetshus som byggts bredvid LLA, och där torde man väl också ha vissa plusintäkter.
Kommentera

Paddan:

Om jag inte missminner mig helt så hade FBK budgeterat för ett publiksnitt på 6500. Jag har för mig att de inte räknat in slutspelet i budgeten.
Kommentera

Paddan: De hade budgeterat för 7500 och 7000 i snitt. Trots detta var det 3 miljoner, ej 2 millar som jag skrev tidigare. Antar att lägenheterna gav en del plus i kassan.
Kommentera

hade 7000 i snitt, ska de vara
Kommentera

Fysisk hockey:

Enligt en gammal artikel i VF så var det budgeterat för 7000.
Kommentera

Bengt:

Prestberg ryktas till Malmö =)

Malmö redaktionen är helt osannolika på svenska fans. Så fort en spelare är ledig så ryktas denna till MIF

Jag hoppas han går var som helst utom i Leksand för då river jag medlemskortet för Leksands IF :)
Kommentera

mattias - 74: ni ska se att han hamnar i karlstad likt förbannat till slut.

Det ryktas ju om Linköping också, men NEJ tack.
Kommentera

mattias - 74: Nu är ju den artikeln ett referat där sydsvenskan trots allt pratat med agent och klubbchef och även spelaren.

För förstahandsinfot kan du alltid klicka dig in till sydsvenskan.se/sport/redhawks/article314780.ece
Kommentera

mattias - 74: Tror inte han vill möta Mariestad eller Troja/Ljungby. Heja Leksand...
Kommentera

Fysisk hockey: Chansen att få med Kenny minskade avsevärt ikväll
Kommentera

Svanru: Ja, tyvärr. Bara inte Jörgen drar dit också... Men jäkligt kul att Rögle gick upp istället för MIF.
Kommentera

Fysisk hockey:

Så verkar ni vunnit dragkampen om den norske Landslagsspelaren
Kommentera

mattias - 74: För dyr för luleå..
Kommentera

Mera norrmän. Bra jobbat. Vet inte så mycket om Morabacken, men verkar va lite av en poängmaskin. Bra med lite tyngd där bak.
Kommentera

« · 1017549 · »