1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

TIK - FBK

« · 219145 · » Till forumet

Sv: TIK - FBK
heart: Jag tror inte ni slår oss ikväll.. Visst ni har rätt att timrå har tur, men ikväll så räcker inte eran tur mot ett taggat FBK som SKA ha andra platsen.. Se på när FBK har mött Timrå sist, FBK vinst med 6-4 och en gång vann vi med hela 8-1.. Så att ni tar och slår oss ikväll, det tvivlar jag starkt på..

Timrå har respekt för FBK, och det har inte FBK för er... Vi kör över er ikväll, om inte ni har mutat domarn då förståss.. Eller ni har nog inte råd med det, hehe =).. FBK brukar ha domarn mot sig, tycker jag..

Men idag går det bra ändå!!

Lila Gult är dom bästa, heja, heja, heja Färjesta´.....
Kommentera

heart: tycker inte ni som håller på TIK ska va så säkra på 3 pinnar idag. Visst e ni bra men kvällens match blir säkerligen jämn o tuff, antagligen många utvisningar eftersom matchen bergis kommer få stark slutspelskaraktär.
Jag har sagt det förr o jag säger det igen, spelar Wally bra så vinner vi. Offensiven i FBK e bättre än den i TIK, enligt mej. Dessutom har vi fått tillbaks Calle Steen efter ögonskadan. Han hoppar in i kedjan med Bäcker o succévärvningen Hyvönen.
Utdelningen mot SSK senast var inte så bra, men det lossnar alldeles säkert. På de två senaste mötena mot TIK har vi gjort 14 mål, tänk på det!
Kommentera

Vi har sån tur match, efter match, efter match.........

En sån tur har ni aldrig sett, vi behöver inte ens ha spelare, sån tur har vi!
Vi kan inte spela hockey men det behöver vi inte utan vi kör med tur istället.
O har man tur så vinner man o det har inte ni, så det så!

lallallala la!
Kommentera

Sebbe: Ikväll måste vi få minst 1 poäng annars är 2:a platsen körd. Målrikt knappast TIK kommer att backa hem för att spela 0-0 i sina försök att komma 2:a. Vi får hoppas att domaren håller måttet inför TIK´s underbara publik som för ett herrans oväsen. FBK´s nya powerplayspel lovar gott inför slutspelet. Hyvää Hyvää Hyvönen. Tips 1-3 Hyvää gör alla 3.
Kommentera

rådbjer: jaså? tur match efter match.
Tycker inte precis att ni hade så mkt tur senast ni blev krossade av FBK. Förutom ert 8-1-mål, det va ganska turligt =)

Det krävs mer än tur för att slå Svenska Mästarna, så är det bara!
Kommentera

Vargatjutet: Man brukar ha fördel i att respektera motståndaren, det har inte FBK säger du? Kanske är det därför ni fortfarande ligger en placering efter oss, trots en omsättning på flera miljoner. Om ni respekterat motståndarna tidigare under säsongen, så kanske ni hade varit lika överlägsna som ifjol. Sist vi torskade mot er med 8-1 var därför att Timrå inte respekterade er, dom trodde inte att dom kunde loosa mot ett kaffepaket.
Kommentera

svanru: matchbilden du beskriver låter helt rimlig, om nu TIK för första målet. Gång på gång denna säsong har vi hamnat i underläge tidigt, då spelar nästan alltid vår motståndare på resultatet, vilket många e skickliga på. Visserligen e ju det oxå det smartaste att göra när man möter FBK, satsar man på offensiven mot FBK så kommer våra snabba spelvändningar o sprutar in mål!

Första målet blir nog väldigt viktigt att få i kvällens möte o eftersom FBK brukar öppna matcherna i rasande tempo tror jag första pucken kommer leta sig in i TIK:s kasse...
Kommentera

Sebbe: Ni säger ju att vi har tur, vi har spelat 47 omg. ligger 2:a o vi har haft tur hela tiden????
2 st. på topp 10 i poängligan, 2 landslagsmän osv osv...

Vargatjutet ylar nog mest av alla, TUUUR!

Ikväll blir det smisk för er!
Kommentera

rådbjer: Återstår väl bara att se..
Kommentera

rådbjer: det är nog mer ni som haft tur.....tik har väl kanske sveriges mest samspelta lag och es kanske bästa målvakt så tur är nog fel ord.....man kunde tror de efter 10 omgångar men knappast nu.....
Kommentera

rådbjer: personligen tycker jag inte ni har haft så mycket tur. Lite tur har ni säkert haft. Puckarna har ju knappast stutsat emot er om man säger så =)
Kommentera

Redhat: Jag tycker det var ett väldigt mas om att ni inte har lika hög omsättning som FBK.. Ä ni avundsjuka eller?? Det är ju erat fel, det visar ju att FBK är ett smartare än er.. FBK har satsat mycket pengar på hockeyn och det har lyckas.. Det råder stort hocky intresse i värmland nu.. Hallen är i stort sett full jämnt, hade man haft dubbelt så stor hall så hade den fortfarande varit full packad..

Så att ni inte har pengar är bara erat eget fel.. Timrå kanske håller långt i år men inte framöver..
Kommentera

Vargatjutet: Knappast avundsjuk, men våran placering visar ju bara att Timrå har varit smartare, man har använt MYCKET mindre pengar och ligger före FBK. Vi har toppat elitserien och lagt övriga pengar i spargrisen, medans era "lyxlirare" typ sopan Jönsson lurat av er pengarna. Kallar du då FBK för smart?
Kommentera

Redhat: hoj där! kasta inte sten i glashus nu =)
Att diskutera hur klubbarna investerat o dyl e inte lönt eftersom alla klubbar har sitt system!
Att du kallar Jönsson sopa förstår ja inte. Förklara gärna va du baserar det på hörru du?
Kommentera

Redhat: Ja, eftersom FBK kommer att finnas i toppen så länge elitserien finns, FBK´s löner lockar bra spelare.. Tror du tex att Hannes Hyvönen hade tackat ja till Timrå?? Du ser ju hur viktig han har blivit..

FBK har ju Loob som sportchef, han leta ju upp Hannes.. Loob är även gammal spelare i FBK, Benga oxå.. FBK bygger sin förening på gammla spelare.. Så när spelare lägger handskarna på hyllan så finns det möjligheter att få jobb inom föreningen..

Och du kallar Jönsson för sopa?? Han är otroligt viktig för laget.. Även om han inte gör så många poäng så gör han nästan aldrig en dålig match.. En bra spelare ska inte enbart göra mål utan spela bra annars me, Jönsson är överallt på banan och sliter för laget.. Han är otroligt viktig.. Han är den som avgör jämna matcher.. Han kommer at vakna till extra i Slutspel!!
Kommentera

Vargatjutet: Precis! =)
Kommentera

Jeszica: Tack för att du håller med mig....=)
Kommentera

Vargatjutet: Det är väl klart, kunde inte sagt det bättre själv =)
Kommentera

Jeszica: Nej nu måste jag dra.. Hoppas på en tuff match i kväll där FBK vinner med 8-1 igen...=) Ha det så bra allihop.. Hörs imöra...
Kommentera

Vargatjutet: Byebye. Jo jag hoppas på en tuff match jag me, 4-2 till fbk =)

ha det.
Kommentera

Vargatjutet: Får hålla med när det gäller detta med att vi bygger upp föreningen på gamla spelare. Detta är otroligt viktigt o väldigt bra! En av FBK:s nycklar till framgång.

När du säger att Jönsson inte gör så många poäng hänger jag dock inte med. Han har gjort 37 p denna säsong. Närmaste FBK-spelare har 31 (Kalt). Förra säsongen dela han även platsen som skyttekung efter 50 spelade omgångar (21 mål) tillsammans med MODO:s Peter Högard.

Han e FBK:s viktigaste spelare enligt mej, utan tvekan!
Kommentera

Vargatjutet: Ja jag tycker nog att FBK mest har flax hela tiden, jönsson allra mest.
Det är en turgubbe det ibland!
Kommentera

rådbjer: TUR?!
För Jönsson?!
Inte denna säsong, det e en sak som e säker. I början av denna säsong kom alla hans skott i stolpe, ribba, ja vädigt nära helt enkelt men aldrig i mål.
Så tur e ngt han inte har i alla stunder...skicklighet däremot! det har han gott om!
Kommentera

Sebbe: Se vilken reaktion det blev på dig :))

Likadant blir det hos oss när Vargatjutet kommer in o ylar som en brunstig älgko att Timrå har haft TUR hela säsongen!
Ville bara visa hur man reagerar!
Kommentera

rådbjer: brunstig älgko? haha, schyyyyst
Kommentera

rådbjer: givetvis har ni inte bara haft tur. Man ligger inte 2:a i ES efter 47 omgångar genom tur, no way, no how! =)
Kommentera

rådbjer:
Hehe..du ser att du fick reaktion direkt,,TIK och FBK måste ju haft samma tur eftersom det bara skiljer 2 poäng...
Kommentera

Sebbe: Det är klart att alla klubbar/supportrar är avundsjuka på:
1. Sveriges rikaste lag.
2. ES framgångsrikaste lag
3. Flest antal rekord i ES
4. Sveriges bästa och snyggaste arena
5. Genuin klubbkänsla
6. Tar hand om gamla lirare.
7.
..
524. Sverigest snyggaste färger
525. Bästa suuporterlåtarna..
526. Traditionsrikast
..
999. Sveriges genom tiderna bästa hockeylirare 50 mål på en säsong i NHL
1000. Huserar i Sveriges trevligaste stad.
Kommentera

svanru:
Sveriges trevligaste stad .... jag vet inte ja ;)
Snyggaste arena.... modernaste kanske .....
Bäste hockeylirare... menar du "stofilen" ni har som sportchef ?
Nej tack vet jag Mesta Mästarna och Huvudstaden :)
Kommentera

Snacka om stofiler Tumba är ju purung. Jag vet att ni Stöckhölmare hatar Loob men det är ren avundsjuka.
Oavsett vad ni tycker så är

Färjestad religon
Loob är profeten
Jönsson o kompani är lärjungarna
Kommentera

svanru: fin lista det där! =)
Kommentera

Sebbe: Orkade inte skriva ner resterande 985 superlativen (fint ord va?).
Derby nästa år Bofors till ES härligt
Kommentera

svanru: Jag är stockholmare och jag hatar honom inte ;)
Kommentera

svanru:
Hata är ett starkt ord och jag tvivlar starkt på att eran sk "gud" skulle vara hatad... dock är han ju inte direkt älskad heller :)
Skojigt att du tar upp Tumba han lyckades ju med bedriften att bli landslagsman både i fotboll och hockey :)
Men han är ju inte direkt involverad i Djurgården längre...

Vem är böneutroparen ? Skrikhalsen Kulon ?
Kommentera

Bra jessica, men vi som minns knivöverfall, kast med biljardklot mot Lobben i Sthlm glömmer det aldrig. Det är ett av skälen att vi längtar och tängtar att klå DIF i en final. Jag får ståpäls när jag minns Gregers tunnel.
Kommentera

Frasse99: Kulon e givetvis en stark kandidat till den rollen =)
Kommentera

svanru: På dom första sju punkterna har jag inget alls att tillägga.
Det finns mycket hos FBK att se upp till, men det är inte detsamma som att känna avundsjuka....

"524. Sverigest snyggaste färger".

Nja, har nog aldrig riktigt tyck att lila och gult varit speciellt snyggt i kombination. Men ni har ju inte alltid följt mönstret. Ni var ju inne på rött-vitt-grönt ett tag på 80-talet.
Timrå IK däremot - Rött och vitt, ALLTID!!!

"525. Bästa suuporterlåtarna.."

Okej. Eran måljingel är jag svag för. I övrigt så är det väl en smakfråga i allra högsta grad. Det lag man håller på....

"526. Traditionsrikast"

Hur menar du då? Traditioner kan man mäta på olika sätt. Flest SM? Flest säsonger? Flest seriesegrar?
Ni ligger i topp i elitserien genom tiderna. Men totalt historiskt sett ligger ni en bit ner på listan.

Har aldrig vart i Karlstad, men man kanske får anledning att besöka stan nu under vårkanten. Vi får väl se...

Tips ikväll: Timrå - Färjestad 4-3...
Kommentera

Dream Team: Tyck vad du vill. Även när jag inte hejade på något speciellt lag så har jag tyckt att lila och gult är fint. Dom flesta lag har fina färger..
Kommentera

Dream Team: Jag tog bara med ett urval. Historik ja vad jag minns så är väl TIK bästa prestation 3:a någon gång på 70-talet det är i klass med Grums IK som blev 3:a 1959.
Kommentera

svanru:
Biljardklot ja det får en ju verkligen att minnas första finalmatchen 90 i Karlstad.... aldrig sett så mycket skit flyga genom luften någon gång någonstans .....

Ni kan ju alltid hoppas på revansch i detta slutspel om vi nu möts...
Kommentera

Frasse99: Det var sittdynor men de kanske var för hårda för er så ni tog till biljardkloten på hovet
Kommentera

svanru: har väl alltid vatt lite "hat" DIF o FBK emellan om ja inte misstar mej ?
Kommentera

svanru:
Ja inte var det sittdynor som flög från er ståplats in på oss gästande supportrar det kan jag lova ;)
Kommentera

Frasse99: Då får jag be om ursäkt efteråt. Men visst är det gött att kärleken spirar mellan våra två lag och supportrar :-)
Kommentera

svanru:
Ja inte klagar jag på den "kärlek" som finns mellan ES 2 stora klubbar :)
Kommentera

Vi har väl 6 guld var men vi har aldrig ramlat ur men ni har väl 17 raka slutspel: Snacka om att vi är överlägsna :----)
Kommentera

Det är mycket om historia på er gästbok.17 raka slut spel tirmås tidigare framgångar osv.
Vi i Timrå har de senaste 5 åren bara sett framåt.Och det fortsätter vi med.Det jag ser fram emot är ett semifinal spel mellan Fbk och Frölunda för inte kommer ni att vinna ikväll.
Det på grund av att ni har mest att förlora ikväll.Vi öser bara på och går vidare.
Ni borde prova det det ger framgångar i stället för att bara se på det som har varigt.
Kommentera

henrik: Så att FBK som nästan enda lag säger att det bara är GULD som gäller i fram i april kan väl knappast kallas för att inte se framåt.

Se bara på försiktige Conny i VF, han är nästan allergisk mot ordet guld i nuläget.

Det är inte på något sätt panik om FBK förlorar ikväll. Man lär gå till slutspel ändå...

Ska bli kul att se hur Timrå hanterar ett slutspel, kanske fortsätter de att överraska?
Kommentera

Guuuud va vi leder =) 6-1
Kommentera

7-2
Kommentera

« · 219145 · »