DIF_Hampe: Egentligen spelar det ingen roll, men eftersom jag bor rätt nära timrå, så vill jag ju ha timrå i semin, fast det vore riktigt kul med lite hatmatcher mot våra gamla ärkefiender också!
Looben: "FBK-DIF i final som på den gamla goda tiden".
FBK-DIF? Vilka ska slå ut Frölunda då hade ni tänkt? FBK kommer inte att klara sig förbi dom genom våld, eftersom det tydligen är deras taktik. DIF, tror jag inte, är tillräckligt bra. Men keep on dreaming. Det är inget fel med det.
Emma no15: Lägg av och säg att vi skulle ha klarat oss förbi nånting med våld, eller att våld skulle vara våran taktik, det håller inte vettu! Real modo förlorade på det fysiska spelet som Färjestad bjöd på, synd för alla modo-fans.. men att komma här och gnälla sedan, gör inte saken bättre för eran del.
Modoante: Visst har jag det, men det är befogat gnäll! Jag tycker annars att modo-fansen skött sig riktigt bra, dom har bara hållit på sitt lag, och struntat i resten.
Dawidovski: Klipp från Text-TV. Laget i andra hand för en del.
---------------------------------
ISHOCKEY: Elitserien 16 mars
Chara avstängd i första semin
Färjestad får klara sig utan back- bjässen Zdeno Chara i den första semi- finalmatchen. Chara är avstängd till den 19 mars efter slagsmålet med Dan Hinote i Modo för fyra dagar sedan.
-Det betyder en hel del, men vi har ju andra backar. Vi spelar med samma backar vi hade i sista kvarten, bragdmatchen mot Modo, säger tränare Bo "Kulon" Lennartsson till SVT Sport.
"Kulon" är dock missnöjd med att disciplinnämnden dröjt med beskedet. -Det hände ju i lördags, och vi får besked i dag. Vi har ju tränat power play och så med Zdeno, säger "Kulon". Hinote får böta 4000 kr
Frisco: Jopp, jag såg det, synd tycker jag:( Hinote fick alltså böter, men inte Chara? skulle vara intressant att läsa nämndens motiveringar för dom båda kämparna.
Dawidovski: Stämmer bra det. Hinote fick böter tack vare att han inte kan vara avstängd samma längd dom Chara då han inte spelar mer denna säsong. Böterna motsvarar tydligen värdet av en match om man kan sätta ett värde på det.
Domar från disciplinnämnden Färjestads back Zdeno Chara och MODO:s Dan Hinote fick i dag sina domar av Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd.
Zdeno Chara I eftermiddag delade Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd ut straffen till Färjestads Zdeno Chara och MODO:s Dan Hinote efter slagsmålet mellan de båda spelarna den 12 mars.
Så här motiverar disciplinnämnden sina straff:
Skäl Nämnden finner att slagsmål av den omfattning som det mellan Dan Hinote i MODO och Zdeno Chara i Färjestad tidigare under säsongen föranlett avstängning motsvarande två matcher (inklusive den automatiska avstängningen). Det saknas skäl att frångå denna bedömning nu. Nämnden finner inte heller anledning att bedöma spelarna olika strängt.
Däremot, med hänsyn till att Dan Hinote efter den automatiska avstängningen spelat klart för säsongen, och för att göra det möjligt att straffet ändå får verkan, bör i hans fall redan verkställd avstängning kombineras med böter motsvarande en match.
Beslut Zdeno Chara åläggs enligt 14 kap. 2 § 8 p RF:s stadgar avstängning fr o m den 14 mars t o m den 19 mars 2005.
Dan Hinote åläggs enligt 14 kap. 2 § 8 p RF:s stadgar följande straff:
1) Avstängning fr o m den 14 mars t o m den 16 mars 2005.
2) Böter om 4 000 kr. Böterna skall vara inbetalade inom 30 dagar från dagen för detta beslut. isciplinnämnden erinrar om att utebliven betalning kan efter anmälan leda till ny bestraffning.
Emma no15: Lägg ner nu!!! du kommer ingen vart här, ingen kommer att erkänna nånting här, precis som det var på eran GB medans Real-modo fortfarande sprattlade! vore roligare om du ville kommentera att vi fick SSK i semin:)
Dawidovski: Jag vill kommentera att ni fick SSK i semin. Men inte i denna felaktiga tråd. Samtidigt vill jag säga att det är ganska fånigt att du skriver Real-modo. Ungefär som jag skulle skriva Kaffe-Kameleonterna i varje inlägg. Nej bort med fåneriet nu. Jo jag kan kommentera i alla fall. SSKs numera snabba hockey kommer att ge många hakningsutvisningar för Bollklubben tror jag.
Frisco: Det tror jag också, men FBK är inte kända för att vika ner sig, med samma goda kämpainsats så ska vi nog kunna ruska om även SSK och med lite tur så grejas ännu en finalplats, men SSK verkar grymt tunga. Blir en oerhörd svår nöt att knäcka detta. Betydligt värre än Modo som knappt tacklas
Frisco: Jo, precis... för Färjestad har ju blivit långsammare nu, och ssk har blivit snabbare! Jag tror stenhårt att, om FBK bara har viljan, så är det FBK som kommer köra ifrån SSK, och då blir det botbänken för roddarn popovic! (han med åran)
Ja det gäller att få hål på fantomen Stana så fort som möjligt i SSK-målet. Vårt försvar plus målvakt är vattentätt just nu känns det som, det är i anfallet det måste stämma om vi ska avancera till final för femte (!) året i rad...
Första matchen i Södertälje blir dock vääldigt tuff utan Chara igen. Att Johnson stack ser jag inte som ngt större avbräck. Bäcker lär ta hans plats och lirar han som senaste matchen mot Modo blir det kanon!
kul att få veta =)
/ djurgårdare