Dawidovski:
Spelare i MODO som gått via juniorlagen i dagsläget är:
Mikael Zajkowski, Tobias Enström, Tommy Wargh, Tobias Viklund, Hans Jonsson, Oscar Hedman, Mattias Timander, Mattias Hellström, Andreas Salomonsson, Peter Öberg, Mikael Pettersson, Miloslav Horava, Johan Nilsson, Per Svartvadet och Magnus Gästrin.
15 av 23 spelare i A-laget är en produkt av juniorverksamheten. 5 av dessa 15 är fortfarande i åldern så att de skulle ha rätten att spela J20. Förutom dessa har Tommy Enström spelat tiotalet matcher. Johan Dahlberg och Andreas Molinder har varit ombytta men utan speltid. Dessa tre är också i åldern för att få spela i J20.
Personligen är jag rätt nöjd med att vi har ett J20.
Sibbe:
Jag ser det hellre som att svensk ishockey över lag lider då det försvinner J20-lag. Säg att Brynäs, Timrå och Luleå väljer samma väg, kommer svensk ishockey att må bra av det? Färre antal lag att spela i, en mindre bredd som i sin tur leder till en tunnare spetskompetens. En utarmning av svensk ishockey.
Hela tiden har jag hävdat att det borde vara krav på en ES-förening att de har ett J18, ett J20 och en fungernade ungdomsverksamhet. Förhoppningsvis är det något som är på gång att införas, om jag förstått snacket rätt.
Hade varit kanon om både kommer så det blir ytterligare förändringar...