Svanru: Jag kan lova dig att om rollerna hade varit ombytta då hade du inte klagat utan hyllat en strategisk seger. Det är inte lätt att vara enögd ;-)
Svanru: färjestad hade inte mycket mer offensivt spel en FRÖLUNDA. fbk var de mest offensivaste i första men i andra var VF och fbk mycket jämna och i 3 så var det VF som var lite mer offensivt än fbk.
GuldIndianen: Jodå du har rätt men det jag försöker belysa är defensiv hockey det bästa för oss i publiken eller spelar det ingen roll så länge laget vinner. Om det senare gäller tror jag att ett stort antal riktiga hockeyentusiaster kommer att tröttna och de nya supportrana kommer vara en lalande grupp medgångsentusiaster som inte bryr sig om själva spelet.
GuldIndianen: Vilken härlig tordagsmorgon. Man kommer till jobbet och dom FBK:are som jobbar här tittar ner i golvet och vill inte hälsa. Precis som i våras. Ska nog gå en runda nu och prata lite hockey med mina kollegor.
Svanru: Det är väl 2 lag som spelar eller har jag missuppfattat hela spelet??? Båda spelade bra hockey. Men det bästa laget för dan vann. Varken svårare eller enklare är det.
Att anklaga Frölunda för att vara ett defensivt lag är ju som att skita sig i näven, komma här och påstå att vi spelar tråkhockey, vad tusan har du för belägg för det? Såg vi samma match ikväll, kan garantera dig att FBK både hakade mm exakt lika mycket som Svenska Mästarna. Full fart framåt, håll tätt bakåt, där har du Conny's och Frölunsdas melodi, sen att ni torska och du är bitter kan jag ta, men nån måtta på vad man hostar ur sig får det allt vara.
Efter med tunga steg lämnat Scandinavium och en fundering på bussen hem kom följande tanke upp. Är det värt vilket pris som helst att vinna dvs skall underhållningen underkastas framgångar. Kommer vi att framtiden betala för att se sk tråkhockey om vi vinner. Mitt svar är kanske ett tag men aldrig i längden. VF spelade en oerhört defensiv ishockey (iaf mot FBK) på hemmaplan men dock ack så framgångsrik. Hakningar och andra spelförstörande moment lönar sig oerhört (jaja alla VF:are ni behöver inte gå i taket) eller skall vi stötta positiv spelglädje som FBK står för. Conny lyckades ännu med en taktisk triumf så i en ev final kanske vi skall ha alla våra spelare på vår planhalva och VF alla på sin sedan kan vi slänga pucken fram och tillbaka medans en villrådig domare står mitt på plan och duckar. Ett stort tack till Wolfpack som höll igång trots uteblivna framgångar.