1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18832 inlägg · 1109 ämnen

Tselios värvades efter deadline.....

« · 672915 Till forumet


Sv: Tselios värvades efter deadline.....
Db_04: ingen rädder för vargen här :)
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
mok: ja sen deras komentar ´´de hade blivit ett jävla liv annars´´ va då är dom rädda för Glennert och Loob ???
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
Db_04: Håller med gränser finns av orsaker. Visst kan tekniken bråka men det borde dom kunna bevisa om så var fallet faktiskt. Visst handlar det om sen sekund och en fax sändning så måste ju faxet har börjat skickats innan tidpunkten men disskusionen är ändå intressant.
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
mok: gräsen ska va där den står ......kommer pappren in efter det så ska de inte godkännas....
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
Dragan 2k: Jag tror faktiskt han hade fått ett nej då ....
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
Bengt: Visst kan det vart tekniken men är man försen så är man... saken är ju bara den vart skall man dra gränsen? 1 sekund? 10? 1 minut? 5 minuter?
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
Db_04: Det kan man spekulera i men jag vill hävda att det inte spelat någon större roll.

Jag tror att om Mora eller Leksand råkat ut för samma sak hade man visat samma flexibilitet.

Tror du att om Masken skickat in transferpapprerna via fax och Englund och grabbarna tog emot den. Kom in dagen efter, såg tiden att det diffade på några sekunder och meddelat Masken att Nix - inget spel för X i er klubb.

Nej. Så illa tror jag inte det är hos Hockeyförbundet trots att man kanske agerar konstigt i vissa fall.
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
Dragan 2k: ja tror inte dom hade gett klartecken om det hade rört sig om någon annan klubb......
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
Bengt: Exakt min poäng. Det handlar om en sekund till 59 sekunder. Det är väl inget att bråka om.

Tror knappast detta är första gången en övergång har inkommit lite för sent in. Skulle inte förvåna mig om det inkommit övergångsansökningar som överskidit fönstrets längd med längre tidsintervall än den minut vi pratar om här.
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
mok:

Så du tycker att man ska bråka om en sekund som det handlade om i det här fallet? Vad är det som säger att det inte var tekniken som orsakade den extra sekunden?
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
Dragan 2k: Varför skall det finnas flexibilitet när det finns gränser? Och hur mycket kan dom tänka på gränserna? Skulle det vara samma för alla föreningar? Tror inte det. Sätter man en gräns får man allt hålla den för att slippa debatter som detta.

Får du en parkeringsvakt att riva din bot vilket är enormt svårt så brukar det ju handla om att dom gjort fel och inte du.

Vad gäller Husse o gänget så var väl detta ett litet erkännande att dom gjort fel och släppte dom för att vara "hyggliga" ett extremt undantag skulle jag vilja säga. Svårt att jämföra med detta fallet.
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
mok: Jo. Regler och gränser ska följas. Det måste dock finnas ytrymme för sådant här agerande. Skulle man ha stoppat denna övergång hade det känts som det kändes för Michael Douglas i filmen Falling Down när han ska beställa frukost klockan 11:31 och frukosten slutade klockan 11:30.

Jag vill se sådant här agerande. Flexibilitet. Precis på samma sätt som man kan få en parkeringsvakt att eventuellt riva upp en parkeringsbot på grund av vissa omständigheter eller något annat exempel.

Som sagt det är en minut det handlar om. Jag tycker hellre att man ska applådera den flexibilitet som Hockeyförbundet visar i detta ärende.

Sedan vet vi sedan tidigare att Hockeyförbundet kan i vissa fall strunta i transferfönstren. Huserlius, Tallinder och Lilja fick fri transfer utanför transferfönster.
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
mok: Hade det varit en annan förening, som t.ex. Mora. Så tror jag inte att hockeyförbundet hade godkännt övergången. Regler är till för att hållas, man kan inte tänja på dom.
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
Dragan 2k: Är inte gränser till för att följas?
Kommentera

Sv: Tselios värvades efter deadline.....
Db_04: Varför är det så pinsamt? Det handlar om en minut. Tycker det är bra agerat och schysst agerat av hockeyförbundet att inte peta hit och dit med minuter och sekunder.
Kommentera

Tselios värvades efter deadline.....
Transferkortet för nye Färjestadsbacken kom in för sent till Svenska Ishockeyförbundet.
Trots det godkänner man övergången.
– Sunt förnuft ska råda. Vi kan inte slå ned på sekunder eller minuter, säger Michael Englund, generalsekreterare för Svenska Ishockeyförbundet.



Men Ishockeyförbundet vill inte vara en sträng diktatur och har sett mellan fingrarna på övergången.
– Hade vi inte godkänt övergången hade det troligtvis blivit ett jäkla liv. Nu ser jag inte att den här saken är något att skriva om. Faxet kom in hårfint försent, men det kan ju vara så att vår fax var upptagen när de försökte faxa över pappret vid ett tidigare tillfälle, säger Michael Englund, generalsekreterare på Svenska Ishockeyförbundet.

-----------------------------------------------------------

Herr Englund rädd för Looben ?


Pinsamt av hockeyförbundet.... en deadline är en deadline
Kommentera

« · 672915