Ja vad säger man. I min mening finns det bara ett svar *suck* Många bryr sig inte om hockeyn förren slutspelet börjar vad spelar de då för roll att lägga fler matcher i grundserien? Ja enligt vad jag tror så kommer de inte leda till så enormt mycket mer pengar till klubbarna. Själv tror jag helt enkelt att det är dax att även för kära FBK att kolla om spelarna verkligen gör skäl för sina löner. För vi betalar ju trots allt våra spelare bra mycket och i bland kan man fundera på om det verkligen är värt de... Å snart kommer väll frågan om Lönetak på tapeten igen.
Sinuhe: 70 matcher är för lite. Jag vill ha 104 matcher per säsong - 14 lag och man möter varje lag 8 gånger . Och öka slutspelet til bäst av 9 matcher.
Sinuhe: Så för att få alla att bry sig bör man alltså ta bort hela den där tråkiga grundserien och istället spela ett slutspel på... säg 55 matcher, sedan efter några ytterligare intressanta omgångar av superslutspelet spelar man till slut Superduperpuckoramashowdown där två lag möts i bäst av sju matcher. Tror jag kunde bli en riktig hit!
Iom att Aftonbladets rubriksättare skrivit att det var Glennert som ville ha 70 matcher så är ju det sanningen. Vem bryr sig om att det i artikeln framgår att det var Mike Helber i Linköping som ville ha 70. Det är ju helt ovidkommande.
Enligt artikeln så vill Glennert "...i ett kort perspektiv spela runt 60 matcher och i framtiden vill han gå hela vägen och spela 66 matcher där alla möter alla sex gånger."
Sedan att man i ingressen bakar ihop det till 60-70 matcher är ju bara korkat.
Den enda som nämner 70 matcher, förutom den som skrev ingressen, är Mike Helber med följande: "- Vi är för 70 matcher i elitserien. Dra ned på träningsmatcher och landslagssamlingar. Spelarna vill inte spela betydelselösa träningsmatcher, säger Mike Helber, klubbdirektör i Linköping.".
Det som stör är inte att det klagas på Glennert och FBK i sammanhanget, utan det faktum att Mike Helber och LHC i stort sett aldrig nämns i inlägg på olika forum angående detta.
Att folk fått för sig att Glennert tänkte på FBK's löner är märkligt, han pratade med all säkerhet om hockeyligan i stort. Finns inget lag som tjänar på att andra lag blir utarmade, måste ta in massa billiga utländska spelare, eller fylla upp trupperna med sämre lirare. Det scenariot förlorar hela ES och hockeyligan på då publiken tröttnar.
Dawidovski: IDag har dom råd att betala men FBK är ju en av klubbarna som trissar lönerna och skulle det börja gå dåligt ekonomiskt och/eller sportsligt så kan det gå snabbt utför så därför vill man kanske skydda sej själv :)
MEn annars håller jag med om att ingen tjänar på att vissa klubbar köper in billiga utländska spelare.
eltifoso: Ändå så ställer sig Färjestad sig emot förslaget att utöka elitserien med yttligare två lag. Borde inte publiken, generellt sett, vilja se fler lag istället för att varje lag skall möta varandra sju gånger var. (Vilket blir fallet om man skulle öka antalet matcher till 77). Och säg att ett lag även spelar sju slutspelsmatcher mot ett lag, ja då möter dem de laget 14 ggr på en säsong. Hmm, lite enformigt eller vad tror du?
Lövva: Visst e det trist när man möter samma lag för ofta men skulle det bli 14 lag i ES på 4 möten så blir det 52 matcher denna säsongen är det ju 55 matcher och tror nog inte dom kommer minska antalet matcher igen då allt gäller pengar. Så blir det 14 lag kommer det bli fler o fler matcher o nångång blir det helt enkelt för mycket och för dyrt för dom som vill se.
Många bryr sig inte om hockeyn förren slutspelet börjar vad spelar de då för roll att lägga fler matcher i grundserien? Ja enligt vad jag tror så kommer de inte leda till så enormt mycket mer pengar till klubbarna.
Själv tror jag helt enkelt att det är dax att även för kära FBK att kolla om spelarna verkligen gör skäl för sina löner. För vi betalar ju trots allt våra spelare bra mycket och i bland kan man fundera på om det verkligen är värt de...
Å snart kommer väll frågan om Lönetak på tapeten igen.