Fotboll

16657 inlägg · 42 ämnen

Allsvenskan

« · 1297499 · » Till forumet


Sv: Allsvenskan
Så vart Helsinborg klara för final i Svenska Cupen
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Nu är det nära.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
65selander: För Giffarna?
Kommentera

Sv: Allsvenskan
T T: Vars annars???
Kommentera

Sv: Allsvenskan
65selander:

Syftar du på Brynäs?
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Bissett19: Innan Brynäs kommer tlll AS måste vi passera SA

Åh vi älskar Malmö FF
Ja vi brinner för vårt lag
Under himmelsblåa skyar
Blir vi starkare och bättre för var dag

Åh vi älskar Malmö FF
Bortom tid och bortom rum
Genom stadens gröna parker
Malmös hjärtan och själar står i blom

Se där Sveriges bästa
Stolt och stark
Och när stormen river
Ger vi allt
Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana
står vi upp
För himmelsblått
Heja Malmö

Åh vi älskar Malmö FF
Ja vi brinner för vårt lag
Under himmelsblåa skyar
Blir vi starkare och bättre för var dag

Se där Sveriges bästa
Stolt och stark
Och när stormen river
Ger vi allt
Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana
står vi upp
För himmelsblått
Heja Malmö
Kommentera

Sv: Allsvenskan
65selander:

Kan du inte berätta för oss här inne vad du gör om Malmö missar guldet? :)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
65selander: HIF HIF HIF HIF ;-)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
70 Rodrigues: Skaplig stämning på Stadion. 3-1 till MFF
Kommentera

Sv: Allsvenskan
SM guld 2010 :-)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
65selander: Grattis till GULDET!!!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Allsvenskan.... Gud så tragiskt
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Berka: Om den någon gång kommer till Ö-vik så kanske du skulle tycka att den var lite roligare.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
65selander: Varför sitter du här och sjunger, vissa köpte ju biljett till den här matchen redan i augusti. ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan
T T: 2002 var ju Malmö FF i Övik och cupade. Majstorovic avgjorde på straff.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
T T: För det första så bor jag inte i övik, å för det andra så finns det ingenting som är roligt med allsvenskan, ytterst medioker fotboll.
Jag är fotbollsfan, men jag ser hellre idol än att titta på en fotbollsmatch i allsvenskan.

grattis malmö!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
och ikväll är vi alla GIF Sundsvall supportrar. Så att vi får öpnna Norrlandsfönstret i Allsvenskan igen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan
ante08: Kanske dags att stänga Norrlandsfönstret för gott?;)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
ante08: Perfekt väder för Norrlandsfotbollen iallafall.
Giffarna har en klar fördel!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Hahl Bundy: Fotbollen lär blir stenhård :)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Berka:

Stålhättar på skorna kanske är att rekommendera :)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74: Kom igen GIF! öppna fönstret igen..
Kommentera

Sv: Allsvenskan
renen: Heja, heja!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Wayne Gresky: Vilken publikfest! Iofs ett jäkla väder men.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
renen:

Ge dom en färgad boll,den vita bollen försvinner i Tv-bilden när det är så mycket snö runt planen.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
renen: De skulle ha marknadsfört matchen som "Winter classic", då hade det nog gått att dubblera publiksiffran.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Wayne Gresky: Så matchen sänds, vart?
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Berka: TV4 Sport.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Wayne Gresky: Nu ser jag väldigt lite fotboll, men är verkligen detta vad man kan förvänta sig av heltidsproffs? Får man se 2 pass i rad gå fram till tilltänkt mottagare gör man ju vågen.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Wayne Gresky: Ha just den kanalen har jag EJ =)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
spud: Till spelarnas försvar ska ju sägas att de springer runt på en halkbana. Men de (fåtalet) svenska matcher jag sett tidigare i år har sett likadana ut...
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Wayne Gresky: Ja, jag var ju där då. Det gäller ju att välja sin enda hemmamatch för säsongen med omsorg... :) Synd bara att Gefle var bättre på precis allting! Ska till ett mirakel av rang för att GIF från Sundsvall ska vara Norrlands representant i Allsvenskan kommande säsong.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Jag fattar inte detta med norrlandsfönstret en sån här gång.... Gästrikland ligger bevisligen i Norrland men ändå ska giffarna "öppna" detta fönster eftersom det tydligen är stängt nu? Vad är då Gefle, halvnorrland, blöjnorrland, oäkta Norrland eller vad? Räknas inte det sydligaste landskapet till landsdelen! Nähä, då börjar Norrland i Hälsingland då, eller räknas inte det heller? Fråga en upplänning det vill säga närmaste landskap söderöver om Gävle är norrland eller inte! Skulle tro att svaret blir ett rungande JA! Eller börjar "riktiga"norrland olika beroende på hur högt upp i landet man bor, ju längre upp desto högre upp måste man bo för att få kallas norrlänning hardcore? Ja så är det nog så alltså borde IFK Luleå eller vad dom nu heter däruppe gå upp i allsvenskan, först då har norrlandsfönstret öppnats så att alla kan acceptera det......

Jag som trodde man räknade att Norrland börjar norr om dalälven typ :-S
Klassisk älv och landsdelare.....
Kommentera

Sv: Allsvenskan

Greven: Gävle må ligga i Norrland, men fick de skulle de gärna vara en förort till Stockholm istället för en norrländsk stad. Därför ser de flesta norrlänningar inte Gefle som ett norrlandslag.

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Poffa: Då gills inte Sundsvall heller för där råder också ett stort 08-komplex på vissa håll. Nä, Norrland börjar nog i ö-vik ;-)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Greven: Sundsvalls 08-komplex bleknar i jämförelse med Gävles.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Poffa: Allt är ju relativt och jag skulle tro att lulingarna isf anser att öviksborna inte är riktiga norrlänningar och att ni öviksbor i deras ögon också har stockholmskomplex. Allt beror nog på VAR i "landskapet" Norrland man bor vad gäller inställningen till övriga norrlänningar.
Just i Gävles fall så tror jag dock att du till viss del har lite rätt när det gäller snacket om stockholmskomplex, eftersom staden trots allt ligger väldigt nära Stockholm, med norrlandsmått mätt.
Men Stockholmskomplex förekommer ju även i Övik och andra norrländska städer, i större eller mindre utsträckning.
Den kanske bara är lite mer vanligt i städer typ Gävle, just pga den geografiska närheten.
Komplexet du talar om brukar jag kunna få bekräftat genom en relativt enkel sak att upptäcka: dialekten.
Möter du en norrlänning som talar stockholmska så har han/hon haft eller har fortfarande komplex.
Har han bibehållit sin dialekt så har han/hon haft eller har fortfarande komplex.
Själv har jag bott i Stockholm sen 1976 och talar fortfarande med bibehållen men ngt förminskad bred Gävledialekt. Iaf enligt närstående och bekanta samt via de gånger man hört sig själv tala på band e dyl.
Att man sen tycker att man själv låter som en riktig bonnläpp när man hör sig själv är en annan femma...    :-)
Kommentera

Sv: Allsvenskan

Huge:

Norrland börjar strax norr om Tranås.

Det finns sånadäringa komplexa personer härifrån också. De brukar lägga sig till med treskor redan i trakterna av Gränna.

Min livskamrat pratar någon form av rikssvenska fast hon bott på gränsen mellan Småland och Västergötland i 36 år. Fast ringer det på telefonen "hemifrån" börjar hon jojka direkt.

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Et tu Brute: *ASG* Känner igen det där......
Kommentera

Sv: Allsvenskan
bekräftat nu att det stod Heja Bajen och Djugården är bäst i pokalen.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Mutumba hos Don Björn:
Kommentera


Sv: Allsvenskan
Och Roland Nilsson lämnar MFF!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
bj21: Det har väl varit känt ett tag. Det snackades om nästa säsong men nu kan det nog bli tidigare än i sommar.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
T T: FCK har visst aldrig sparkat en tränare. Tror tränarna där snittat 3-4 säsonger. Du måste köpa klubbens tankar kring spelet, inte tvärt om.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
vad tror vi om premiären? Jag säger 3 - 0 till HBK Spanjorerna visar vägen.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
IFK Göteborg-Helsingborgs IF 1-2. Det är väl själva fan att man bara håller på losergäng, sämsta starten på 30 år :-(
Kommentera

Sv: Allsvenskan
70 Rodrigues:

Inte en allt för vågad gissning att Olsson får gå först av tränarna i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74: Varför förlängde dom ens med karln, han är ju oduglig???
Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74: Jag antar att du inte menar Per.   ;)
Kommentera

« · 1297499 · »