Fotboll

16657 inlägg · 42 ämnen

Allsvenskan

« · 1377556 · » Till forumet


Sv: Allsvenskan

Syrianska - Aik 3-0, eller forsatt match? Det är frågan.

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Lumber Jack: 3-0, annars så viker de sig ånyo!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
65selander: Där bröts matchen. 3-0, något annat vore en skandal.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

Lumber Jack:
Jag tycker absolut att samhället INTE ska stå för några extra ordningskostnader i sådana här sammanhang.

Om inte aktuella klubbar kan bära dessa kostnader, så blir det konkurs - och problem solved. 

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Lumber Jack: 3-0, böter, degradering och spel i superettan inför tomma läktare vore passande!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Du är mjäkig, sylf:
Upplösning av föreningen till molekyler, inför tomma läktare vore ett mer rättmätigt straff.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru: Ja, jag kanske var lite snäll där, vi kör på ditt förslag, plus att vi lägger till lite böter!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
agree, sylf:
Lite böter har ingen dött av, inte ens i molekyl-form.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
sylf:

Synd att dom Aikare som verkligen vill se fotboll blir drabbade av dessa mongon. Fan vad less jag blir. Hur svårt skall det vara att identifiera förövaren eller förövarna och porta dessa på livstid från alla arenor?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Ja du. Om man kunde få den fotbollsälskande delen av klackarna berätta vad de vet, vad de ser - så hade detta inte varit ett problem.

Därför måste man ge dem ett tydligt incitament att 'gola'.

Typ klubbarna tvingas stå för alla extrakostnader själva, och om de inte kan bära dem - så får det bli konkurs, och upplösning i molekyler.

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Sedan undrar jag varför inte Sverige följer den engelska modellen. Folk sitter i princip i knä på spelarna under match. Inga skandaler och inga inkastade föremål. Hur har man jobbat för att nå dit där ex osv. Sverige borde lära sig av den engelska modellen.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Vem skulle betala den Engelska modellen?

Klubbarna?
Eller du och jag via skattsedeln?

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Nej det är som sagt ett problem.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Då är det ingen bra lösning, om man inte ska sätta upp gratis pappkameror

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Niva är ju på helt rätt väg dock återkommer den ständiga frågan. Vem skall betala kalaset. Jag kan tänka mig att bidra med lite skattemedel om vi får bort skiten från arenorna. Tror flera är beredda att göra samma sak.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74: Det är bättre om Borg och Reinfelt ger de här loosermänniskorna ett jobb så kan de betala skatt själva.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
NuMo:

vad är det som säger att dom inte redan har ett jobb?
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Jag anser att det här inte är ett samhällsproblem. Jag anser att det är ett fotbollsproblem. Därför ska fotbollen betala.

Du kan ju fråga Peace And Love i Borlänge vem som betalar ordningsmaktens extrakostnader däruppe...


Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74: Det mesta.

Fast har de jobb så gäller det att identifiera dem och visa arbetsgivaren vilka fantastiska anställda de har.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru: Inne på arenan tycker jag att det är självklart att arrangörsklubben ska ansvara för ordningen och betala för den. Utanför arenan tycker jag inte att det är lika solklart längre och på stan så skulle jag nog vilja hävda att det är svårt att ställa en klubb till svars för vad kriminella gör iklädda klubbens färger.

Åk fast för insmuggling av smällare/raket och du blir avstängd från all fotboll i 10 år. Bråka på stan och åk i fängelse ett år. Jag tror nog att det skulle få vissa att tänka efter en gång till.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Wayne Gresky:

Förebyggande arbete skall självklart en arrangör göra i rimlig proportion till vad man kräver av andra arrangemang gällande säkerhet.

Men kriminalitet måste nog ändå staten och polisväsendet ta hand om när det väl händer.

Just nu så verkar det som att arrangören skall verkställa straff också.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

Jag tycker man fullständigt har missat att många 'goda' supportrar vet mycket väl vilka det är som gjort vad.

Det behövs ingen 1984-övervakning - det behövs ändras saker i supporterkulturen.

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Vi måste väl gratulera Syrianska FC till den historiska första allsvenska segern.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

T T: En intressant filmsnutt som Sportbladet knåpat ihop. Lite Seinfeldkänsla (spottloskan), men ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=NLgeGU5JPUM

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Lumber Jack: Någon fler än jag som får "konspiration 58"-känslor av det här?
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Lumber Jack: Haha, klockrent.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Lumber Jack: Haha. Strålande!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Lumber Jack: Kan inte vara bra för den "framstående fysikerns" karriär...
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Wayne Gresky: Var det ingen mer än mig som såg Bin Laden med en RPG?
Rätt åt AIK, först så åkte dom på en 90000kr för bengaler och nu detta.

Måste vara fint att ha fans som brandskattar kistan så hårt för en klubb som redan har lite cash.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
65selander:

Tycker du verkligen att det är rätt åt AIK som förening, jag tycker inte kubbarna skall bli bestraffade i det här fallet. Som niva sa, " Straffa individen , inte klubbarna "

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74: Klubbarna vet i regel vilka det är, då är det bara att stämma dom på kosingen.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

65selander:
Firman vet definitivt vem individeRNA är.
Men så länge det inte finns tillräckligt med kärlek till AIK bland en del AIK-supporters, så att de pekar ut de som inte sköter sig, så får det bli så här.

För minutiös övervakning över 99% oskyldiga vill vi inte ha.

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Kanske det enda som hjälper. Många vill statuera den englelska modellen som ett exempel, jag hakar på det. Dom är ett föredöme i fotbollseuropa hur man sköter sig på arenorna i dom inhemska matcherna, att det finns rötägg som gör bort sig på landskamper är ju nånting som inte man ser under ligamatcherna. Dyr övervakningsutrustning och hårda straff och böter för personerna är det enda som hjälper om du skall få bukt med det.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Du tror inte på att det är möjligt att ändra på supporterkulturen, så att den 99% starka Goda sidan har den allra minsta lilla chans att kunna åtminstone spela i samma division som de 1% Idioterna?

När Firman Boys härom omgången sade "Inga Bengaliska Eldar", så blev det inga bengaliska eldar. Så nog går det att med enkla medel och ingen dyr övervakningsutrustning få ordning.

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Se det så här då. Syrianska är arrangör men AIK är medarrangör då det åligger bägge föreningarna att ta hand om sina supportrar, lag, personal etc.

Därför skall Syrianska även straffas tycker jag , självklart är det individens ansvar också att bete sig som sig bör men att Syrianska som arrangör skall slippa undan tycker jag är fel, man skall se till att inget sådant här händer och att bengaler knallskott m.m inte kommer in på arenan. Vems fel är det?

Ett exempel: En person som blivit brutalt misshandlad för ingenting tror jag knappast bryr sig om det står "LÄKTARSKANDAL" på aftonbladets första sida. Tror hellre att han eller hon skulle vilja se dom personer som misshandlade honom få 2-3 års fängelse än att ex AIK eller Hammarby skall drabbas som klubb och får böter eller poängavdrag. Förstår du mitt resonemang? Tyvärr kommer detta fortsätta så länge inte nån sätter ner foten och markerar. Förbundet gör det ju inte iaf , klubbarna gör vad dom kan men det hjälper inte. Jag efterfrågar den engelska modellen. Jag är gärna med och betalar skatt till att få det bra än att betala skatt för dyra polisinsatser bråk m.m. du då?
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:

Min åsikt är att det här mer är fotbollens problem - förbund, klubbar, enskilda supportrars - än samhällets, som i detta fall är polis och rättsväsende.

Vi ska inte lösa problemet på fel planhalva.
Inte med hjälp av att ha 500 poliser på plats, och se till att åklagarmyndigheterna lägger ned kopiösa resurser på att nita enskilda idioter.

Vi ska lösa problemet med att fotbollen tar sitt jävla ansvar, och inte stoppar huvudet i sanden och tycker att detta är ett samhällsproblem. 

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Det blir ju ett samhällsproblem så länge inte barnfamiljer törs gå på den här typen av tillställningar.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
I så fall är allt ett samhällsproblem.

Skulle HS gå ned, så vi inte kan snacka jag och du, är det ju ett klart fall av samhällsproblem.

Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Ska jag tolka dig som om att supportrarna har noll och intet ansvar, förutom just den ensilda individ som gör något dumt?

Att det är en myndighetssak att se till att ingen busar och bråkar?

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Det är förbundet som skall se över regelverket tycker jag. Som det är nu är det åt helvete när man bötfäller och ger klubben poängavdrag för nånting en eller ett par idioter gjort.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Så vem har ansvaret för ett par idioter då, som vill busa och bråka?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru: Mor&Far, dom själva kanske?
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Metal Guru:

Du förstår tydligen inte :)

Förbundet har det yttersta ansvaret.

Hårdare straff för individen = individen får aldrig mer se fotboll.

Hur jävla svårt skall det vara och identifiera förövaren eller förövarna och stänga av dom på livstid? Klubbarna vet ju vilka dom är men gör inget.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
sylf:

Själva har dom också ett ansvar men det är ju inte dom själva som sätter regelverket och som det är nu kan dom härja fritt utan att det händer ett skit.
Kommentera

Sv: Allsvenskan

mattias - 74:
Vi är alltså i princip överens..?

:smiley med stooora ögon:

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Lite omväxlande att det inte är ett 08 derby som spårar ur.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
spud: Grattis allsvenskan.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Hence:

Det här blir nog bra om kassörskerna som står vid vändkorsen får några hundratal fotografier över registrerade idioter.

- Stopp där du tatuerade hundrakilosbiceps med gutturalt uttal. Här får du inte komma in!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
NuMo: Såg slutet av Tyresö vs UIK just, UIKs Ramona Bachman skadade sig i 90e minuten varpå en Tyresö spelare bär ut Ramona.. Haha vilken kontrast mot HerrAllsvenskan.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Har fotbollen någon motsvarighet till Hockeysnack? Skulle vara intressant att läsa vad nötterna i Skåne skriver.
Kommentera

« · 1377556 · »