Ingen har väl nämnt något om vad Vidic sa eller inte så, men om man ska hårddra det så ska man ju visas ut för sånt också. Även Ballack borde ha haft rött kort för han "slog till" en United-spelares arm när han blev liggande efter en frisparkssituation.
Bra markering av domaren att ge rött där. Drogba borde veta bättre. Sedan spelar det ingen roll om vidic sa nånting eller inte. Dessutom borde väl hälften av straffarna gå om eller hur är det med det där at tman får stanna och sedan gå fram och lägga straffen ?
Drogba petar honom i ansiktet. Att det ska leda till en utvisning samtidigt som en spark i huvudhöjd inte renderar i någonting är inget annat än ett hån. Jag försvarar inte vad Drogba gjorde men jag anser inte att det var värt mer än ett gult.
F.ö. tyckte jag inte domaren gjorde någon storstilad insats, han var väldigt petig och missbedömde en mängd frisparkssituationer.
Håller med dig ang utvisningen, enbart klantigt att drogba skall ge vidic en lavett i ansiktet. har inte sett dom andra situationerna ni diskuterade så jag kan inte yttra mig om det, men hur som helst så är det här typen av saker drogba gör aldrig acceptabelt. Hoppas han får det bättre i Milan där han så gärna vill spela PAJAS!
Rättvist eller inte kan jag inte bedöma eftersom jag endast sett förlängningen, men det röda kortet på Drogba är solklart
Scim: hade du tyckt det vart Ok med ett gult för det drogba gjorde ? Det är inget annat än ett rött anser jag !
Rytter: Jag tycker det var en skön markering, allt som med minsta lilla tillstymmelse till att tillhöra fotbollsspel renderade i varningar. Men när någon passerar gränsen som Drogba gör är det bara upp med det röda. Domarn ville låta spelarna vara på planen så länge de höll sig något sånär i skinnet.
"Det är en löjlig utvisning att ta, både från domarens sida och Drogbas "
Fattar inte riktig varför den är löjlig från dommarens sida, Drogba har ingen anldning att klappa till Vidic där. Ser man på bilderna rör ju inte Vidic ens Drogba och sedan delar han ut en väldigt lätt örfil på Vidic. Totalt onödigt av Drogba och det är rätt att han får lämna planen tycker jag.
Fanns värre situationer att ta för än Ferdinands ifall vi ska börja diskutera potentiella utvisningssituationer.
T.ex. Carvalhos idiot tackling på Ronaldo som endast gav gult. Tar ju på mitten av smalbenet med dobbarna före. Dettar är ju en sådan typ av tackling som alla Arsenal fans drömmer mardrömmar om.
Tycker ändå att dommaren gjorde det helt ok med tanke på att det inte är den lättaste matchen att dömma, men linjemännen kan man ju ifrågasätta. Vet inte hur många gånger dom dömde inspark för United när Chelsea egentligen skulle ha en solklar hörna.
Det är en löjlig utvisning att ta, både från domarens sida och självklart från ärkenöten Drogba. Var det någon situation som skulle renderat i utvisning den här matchen var det Ferdinands högaspark mot Cole.
Ja inlägget "löjlig utvisning" var ju jävligt talande, borde ju har förstått att du menade Drogbas agerande. Förlåt så mycket för att jag tolkade dig fel.
Håller inte alls med, rätt av dommaren att ta ut Drogba. Enda som var löjligt i den situationen var just Drogba, snacka om att svika sina lag kamrater i en viktig match. Finns ju ingen anledning att dela ut den där örfilen på Vidic, måste ha varit total frustration från Drogba som blivit neutraliserad i stora delar av matchen av just Vidic.
Men fan så skönt med dubbeln iår, trodde verkligen att Chelsea skulle ta detta när det blev straffar, jävligt synd om Terry dock som missar att avgöra pga att han halkar.
Gusten: Terry hade förvisso chansen att avgöra, men han hade en hel del otur att gräset släpper just när han ska skjuta. Anelka å sin sida slog ju en urusel straff.
Poffa: men överlag var Chelseas straffar rätt dåliga. van der Sar kunde ha tagit flera av dem, han kanske till och med borde ha tagit någon av dem.
Det negativa med att United vinner är att nu kommer folk att tjata om Uniteds dubbel, men det positiva är att Cashley Hole inte får vinna. Det finns något gott i allt ont ;-)
scim: Ja det är lite synd att det blir straffar som avgör en sån här match. Det var en match som innehöll det mesta så den som skrev manus skall ha cred.
scim: kan hålla med där, jag såg inte att det var så nära att träffa förrän på reprisen men faktum är ju att där skulle det nog ha varit straff för Chelsea och kanske också rött kort på Ferdinand.
Är det bara jag som tycker att Ferdinand skulle ha åkt ut för den våldsamma satsningen mot Cole i slutminuterna? Utsträckt ben i huvudhöjd i straffområdet, livsfarligt.
Bissett19: jojo, men "det vackraste anfallet i Champions League på länge"? Långbollen var tekniskt mycket bra, men i övrigt var det inget speciellt med anfallet. Och så jävla mycket blick kräver det inte att hitta en i princip omarkerad spelare i boxen.
LL: "efter en långboll följt av ett inlägg som avslutas med en halvdan nick rakt på målvakten - jag menar, kom igen nu..."
Hörru,det är ju en underbar crossboll av Rooney till att börja med,sen en otrolig blick av Ronaldo att hitta Tevez,men han gör en halvdan nick som du säger. Men nog var det ett vackert anfall?
Instämmer, det är en riktigt bra match helt klart men kommentarerna är som sagt lite väl lyriska. Uniteds mål är frukten av ett snyggt växelspel som följs upp av ett välplacerat inlägg. Sedan tappar ju Essien markering på Ronaldo samtidigt som Cech står lite på hälarna.
scim: ja, Ferdinand har räddats av turen ett par gånger, men på kvitteringen får man väl säga att han fick tillbaka det.
Men nog borde Tevez ha gjort mål både på nicken på Ronaldos inlägg och på inspelet från högerkanten.
Ganska bra match trots allt, men är inte kommentatorerna lite väl lyriska? Börja prata om "det vackraste anfallet i Champions League på mycket länge" efter en långboll följt av ett inlägg som avslutas med en halvdan nick rakt på målvakten - jag menar, kom igen nu...
Ja, Essien har verkligen haft det tungt på högerbacken vilket ger Ronaldo enorma ytor. United har helt klart varit det bästa laget den här halvleken, sätter stenhård press på bollhållaren och pressar upp laget så fort man får läge.
Det som talar för Chelsea ikväll är att Ferdinand varit mer än lovligt kass.
Men alltså... Essien som högerback? Han når till midjan på alla andra spelare (vilket visade sig på målet) och står konstant felplacerad. Verkligen genialiskt coachat av Grant.
Målvakt 1 Petr Cech Försvarare 5 Mickaël Essien 6 Ricardo Carvalho 26 John Terry 3 Ashley Cole Mittfältare 10 Joe Cole 13 Michael Ballack 4 Claude Makelele 8 Frank Lampard 15 Florent Malouda Anfallare 11 Didier Drogba ------------------------------------------ Manchester U Målvakt 1 Edwin van der Sar Försvarare 15 Nemanja Vidic 5 Rio Ferdinand 3 Patrice Evra 6 Wes Brown Mittfältare 4 Owen Hargreaves 18 Paul Scholes 16 Michael Carrick 7 Cristiano Ronaldo Anfallare 10 Wayne Rooney 32 Carlos Tevez
Ingen har väl nämnt något om vad Vidic sa eller inte så, men om man ska hårddra det så ska man ju visas ut för sånt också. Även Ballack borde ha haft rött kort för han "slog till" en United-spelares arm när han blev liggande efter en frisparkssituation.