Förväntad matchbild då tror du ? Avvaktande och ett individuellt misstag blir det första som avgör och rooney gör 1 - 0 på kontring i den 34 :e minuten !
mattias - 74: Om han nu är skadad, så är det ett avbräck för Chelski. Han brukar kunna hänga på Ronaldo ganska bra nämligen :) Å det klarar minsann inte alla :-)
Pest eller Kolera som sagt för min del. bara att bänka sig och hoppas på att lagen spelar underhållande. Cashley Cole skadade sig tydligen Stort avbräck säger vissa på tv och Media. Nja säger jag!
Själv hoppas jag som den ogina person jag är i idrottsliga sammanhang att det vid ställningen 0-0 blir ett jättebråk som renderar i fem röda kort per lag så att båda lagen förlorar.
Själv håller jag nog på United eftersom Chelsea slog ut liverpool men det är pest eller kolera. Min bästa kompis i Borlänge är Unitedfans å för den sakesn skull hoppas jag på chelsea :)
Poffa: Det gör ju inte riktigt det nej!! Känns som man unnar Frank Lampard en titel innan han köper ner sig till serie A. Synd bara att Drogba spelar i Chelski, vi lär få se mycket filmningar där.
Torres var skadad när Benitez bytte ut honom i andra CL-semin mot Chelsea.
Man kan ju inte påstå att Liverpool hade flyt i den här semifinalserien.
I första matchen blev Aurelio skadad. In kom Riise och gjorde självmål.
I andra matchen blev Skrtel skadad. In kom Hyypiä och orsakade en onödig straff, och var mer eller mindre ansvarig för ytterligare ett baklängesmål också.
mattias - 74: Liverpool lägger bud på Gareth Barry Aston Villas tränare Martin O'Neill bekräftar att Liverpool har lagt ett bud på Gareth Barry. Publicerad den 2 maj 2008 19:02
Enligt uppgifter till The Guardian ska Liverpools tränare, Rafael Benitez vara intresserad av att placera Barry intill Steven Gerrard på mittfältet. De båda spelarna är dessutom vänner privat.
Barry har tidigare uttryckt att han vill spela i Champions League och om han går till Liverpool kan han räkna med att dubbla sin nuvarande lön.
Min spontana kommentar om att du jämför Gerrard med Ronaldo och Drogba när det gäller filmningar är att ja skrattar åt det. Enögd eller inte, kalla det vad du vill. Jag har aldrig påstått att Gerrard inte filmar, tvärtom så faller han lätt många gånger och det är som sagt aldrig bra men skillnaden ligger i att Gerrard gör det i straffområdet när han känner att han kan få straff ( Vilken spelare gör inte det ? ) medans drogba och Ronaldo ramlar över hela planen och dessutom mycket mycket oftare. Gerrard kommer aldrig att sjunka till Ronaldos och drogbas nivå när det gäller deras löjliga skådespeleri. All respekt för Ronaldo som spelare men han har som sagt inte många motståndares sympatier för sina filmningar. Gerrrad har inte heller det, däremot så är han en mycket med respekterad fotbollsspelare hos andra lags spelare ledare m.m än vad Ronaldo är.
Voronin därmot såg jag ramla som jag vet inte vad i matchen mot Birmingham i helgen som var , och det reagerade jag på var det att han ständigt gnällde och kollade långt efter domaren vid ett flertal tillfällen. Sådant gör mig skitförbannad.
Matchanalysen håller jag med dig om helt och hållet.
mattias - 74: helt seriöst, du är fruktansvärt enögd om du inte ser att Gerrard är lika god kålsupare vad gäller filmande som de du nämner. Han faller ofta mycket lättare än vad han skulle behöva, punkt slut.
Chelsea vann rättvist, inget snack om den saken. Och ni som håller på Liverpool ska nog inte fundera så mycket på domarens insats utan i stället fråga er varför "geniet" Benitez dels lät Kuyt spela hela matchen, dels inte plockade in Crouch för att ge ett alternativ till att alltid spela genom mitten (Chelsea hade ju totalkoll på alla framspelningar till Torres utom vid ett tillfälle) och till sist varför i hela helvete han byter ut Torres i stället för Kuyt när Babel kommer in. Om det inte var så att Torres var skadad så är det nog det mest korkade byte jag har sett på år och dar.
Självklart så spelar Gerrard ibland över det håller jag med om. Det jag inte håller med om är att han lägger sig som vanligt " ( Bisset ) han är inte ens i närheten´av Toure ronaldo Drogba m:fl Just nu så skall jag njuta av det faktum att jag är Pool fan och jag älskar detta laget i vått och torrt.
Hemmablind ? Jadå absolut men jag vill se det Chelsea fan som inte erkänner att drogba filmar ?
mattias - 74: Du är nog lite väl hemmablind vad gäller Gerrard. Jag håller honom som topp tre i världen bland innermittfältare, men samtidigt är han nog den engelsman som faller enklast då han ges möjlighet. Sen om han inte gjorde det idag är av mindre betydelse. Jag såg ingen solklar filmning i andra hlvan av matchen, även om Hyypiä nog fått straff i förlängningen om han inte förstärkt situationen.
renen: Usch, jag har svårt för domare som tillåter att man maskar bort all tid på slutet. Vägrar de lira så är det bara att lägga till ett par minuter.
Bisset säger att Gerrrad filmar i vanlig ordning ?
Kan du inte förklara för honom att Gerrard inte är nån filmare. Jag ids inte för jag får bara massa SMS av honom där det står att Liverpool är tråkiga och att det bara är massa filmare i laget
Härligt med lite ordkrig innan matchen. Men Benitez är verkligen lite fel ute tycker jag som går ut och kritiserar Drogba så hårt. Men gillar Drogbas svar, tycker det sammanfattar Benitez bra.
"Benitez var en coach som jag respekterade. Jag trodde att han hade klass, men nu har han gjort mig oerhört besviken" samt "Hans ord har visat hur svag han är. En bra coach skulle aldrig attackera en spelare så elakt"
Kanske dags för Grant att sätta ihop en video med Gerrards filmningar och skicka till Benitez.
Poffa: Pust!! Fyfan vilken pärs och vilken jävla match Park och Tevez gör. Nani däremot...jag har nog inte sett någon så dålig (senaste matcherna) i Unitedtröjan sen Kleberson...
Förväntad matchbild då tror du ? Avvaktande och ett individuellt misstag blir det första som avgör och rooney gör 1 - 0 på kontring i den 34 :e minuten !
Så var det med det.