Fotboll

Grupper · 16784 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 1040446 · » Till forumet

Sv: Champions League
Macahan:

Förväntad matchbild då tror du ? Avvaktande och ett individuellt misstag blir det första som avgör och rooney gör 1 - 0 på kontring i den 34 :e minuten !

Så var det med det.
Kommentera

mattias - 74: Blir väl både första och enda misstaget då?? ;-)

Bara United vinner så är jag nöjd.

Jag har trott på 3-1 till United, det får jag hålla fast vid.
Kommentera

Macahan:

Tror att 0 - 0 ligger nära till hands.
Kommentera

mattias - 74: Ja, så kan det mycket väl bli. Men straffar pallar då inte jag med iaf ;-)
Kommentera

Startelvor:

Chelsea

Målvakt
1 Petr Cech
Försvarare
5 Mickaël Essien
6 Ricardo Carvalho
26 John Terry
3 Ashley Cole
Mittfältare
10 Joe Cole
13 Michael Ballack
4 Claude Makelele
8 Frank Lampard
15 Florent Malouda
Anfallare
11 Didier Drogba
------------------------------------------
Manchester U
Målvakt
1 Edwin van der Sar
Försvarare
15 Nemanja Vidic
5 Rio Ferdinand
3 Patrice Evra
6 Wes Brown
Mittfältare
4 Owen Hargreaves
18 Paul Scholes
16 Michael Carrick
7 Cristiano Ronaldo
Anfallare
10 Wayne Rooney
32 Carlos Tevez
Kommentera

Macahan:

7,00 i odds på att inget av lagen gör mål. Satsade 50 :- Tycker det luktar 0 - 0 ännu mer nu :)
Kommentera

mattias - 74:
Du förlorar...
Kommentera

mattias - 74:

Du är rökt stortipparen.
1-0 Ronaldo.
Kommentera

Bissett19: Skapligt häng på nicken och kortpassningsspelet före inlägget vasr inte heller så pjåkigt.
Kommentera

Men alltså... Essien som högerback? Han når till midjan på alla andra spelare (vilket visade sig på målet) och står konstant felplacerad. Verkligen genialiskt coachat av Grant.
Kommentera

LL:

Ja, Essien har verkligen haft det tungt på högerbacken vilket ger Ronaldo enorma ytor. United har helt klart varit det bästa laget den här halvleken, sätter stenhård press på bollhållaren och pressar upp laget så fort man får läge.

Det som talar för Chelsea ikväll är att Ferdinand varit mer än lovligt kass.
Kommentera

scim: ja, Ferdinand har räddats av turen ett par gånger, men på kvitteringen får man väl säga att han fick tillbaka det.

Men nog borde Tevez ha gjort mål både på nicken på Ronaldos inlägg och på inspelet från högerkanten.

Ganska bra match trots allt, men är inte kommentatorerna lite väl lyriska? Börja prata om "det vackraste anfallet i Champions League på mycket länge" efter en långboll följt av ett inlägg som avslutas med en halvdan nick rakt på målvakten - jag menar, kom igen nu...
Kommentera

LL:
De försöker ju skapa fotbollsfest-känsla!
Kommentera

87bth01: ja, det är väl så kanske.
Kommentera

LL:

Instämmer, det är en riktigt bra match helt klart men kommentarerna är som sagt lite väl lyriska. Uniteds mål är frukten av ett snyggt växelspel som följs upp av ett välplacerat inlägg. Sedan tappar ju Essien markering på Ronaldo samtidigt som Cech står lite på hälarna.
Kommentera

LL:
"efter en långboll följt av ett inlägg som avslutas med en halvdan nick rakt på målvakten - jag menar, kom igen nu..."

Hörru,det är ju en underbar crossboll av Rooney till att börja med,sen en otrolig blick av Ronaldo att hitta Tevez,men han gör en halvdan nick som du säger.
Men nog var det ett vackert anfall?
Kommentera

Bissett19: Äh, 2 skitlag som försöker spela fotboll:-))
Kommentera

Bissett19: jojo, men "det vackraste anfallet i Champions League på länge"? Långbollen var tekniskt mycket bra, men i övrigt var det inget speciellt med anfallet. Och så jävla mycket blick kräver det inte att hitta en i princip omarkerad spelare i boxen.
Kommentera

Sylf:

Själv fick men besök och en halv vinare gick ner ganska enkelt nu blir det att följa förlängningen istället :-)
Kommentera

LL:

Är det bara jag som tycker att Ferdinand skulle ha åkt ut för den våldsamma satsningen mot Cole i slutminuterna? Utsträckt ben i huvudhöjd i straffområdet, livsfarligt.
Kommentera

scim: kan hålla med där, jag såg inte att det var så nära att träffa förrän på reprisen men faktum är ju att där skulle det nog ha varit straff för Chelsea och kanske också rött kort på Ferdinand.
Kommentera

LL:

Om inte så definitivt ett andra gult. Helvete vad nära för Lampy nu.
Kommentera

scim: Chelsea börjar ha tjänat ihop till ett mål nu efter två ramträffar.
Kommentera

LL:

Löjlig utvisning.
Kommentera

scim: definitivt. Dålig bollkänsla av domaren där.
Kommentera

Tråkigt med lotto-straffavgörande.
Kommentera

87bth01: men jag tror att United vinner straffläggningen.
Kommentera

LL:

Är det där ens en riktig straff?
Kommentera

scim: Tydligen är det tillåtet att stanna upp i straffarna, igen.
Kommentera

JAAAA!!!!!!
Kommentera

Poffa:

Så fort Anelka klev fram förstod jag att det skulle bli miss...synd om Terry.
Kommentera

Poffa: Så jävla enkelt :))
Kommentera

scim: Ja det är lite synd att det blir straffar som avgör en sån här match.  Det var en match som innehöll det mesta så den som skrev manus skall ha cred.
Kommentera

scim: Det är otroligt tråkigt att Terry missar på grund av att han halkar. Jag lider med honom.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gusten: Enkelt? Har du några naglar kvar eller tog du din sambos... Hyfsad final iaf
Kommentera

Poffa: men överlag var Chelseas straffar rätt dåliga. van der Sar kunde ha tagit flera av dem, han kanske till och med borde ha tagit någon av dem.

Det negativa med att United vinner är att nu kommer folk att tjata om Uniteds dubbel, men det positiva är att Cashley Hole inte får vinna. Det finns något gott i allt ont ;-)
Kommentera

Okej, det är tråkigt med straffsparksavgöranden, men jag måste säga att underhållningsvärdet är ju ganska stort.
Kommentera

65selander: Nej det var en sjujävla pärs! Hade i princip gett upp när Terry stegade fram.

Jag lider med några i Chelski, men de flesta får skylla sig själv :) Det enda som fattades var att inte Mikel spelade och brände en straff...
Kommentera

Gusten: Terry hade förvisso chansen att avgöra, men han hade en hel del otur att gräset släpper just när han ska skjuta. Anelka å sin sida slog ju en urusel straff.
Kommentera

scim:

"Löjlig utvisning."

Håller inte alls med, rätt av dommaren att ta ut Drogba. Enda som var löjligt i den situationen var just Drogba, snacka om att svika sina lag kamrater i en viktig match. Finns ju ingen anledning att dela ut den där örfilen på Vidic, måste ha varit total frustration från Drogba som blivit neutraliserad i stora delar av matchen av just Vidic.

Men fan så skönt med dubbeln iår, trodde verkligen att Chelsea skulle ta detta när det blev straffar, jävligt synd om Terry dock som missar att avgöra pga att han halkar.
Kommentera

Rytter:

Stopp och belägg här nu, var kritiserar jag domaren?
Kommentera

scim:

Ja inlägget "löjlig utvisning" var ju jävligt talande, borde ju har förstått att du menade Drogbas agerande. Förlåt så mycket för att jag tolkade dig fel.
Kommentera

Rytter:

Det är en löjlig utvisning att ta, både från domarens sida och självklart från ärkenöten Drogba. Var det någon situation som skulle renderat i utvisning den här matchen var det Ferdinands högaspark mot Cole.
Kommentera

scim:

Fanns värre situationer att ta för än Ferdinands ifall vi ska börja diskutera potentiella utvisningssituationer.

T.ex. Carvalhos idiot tackling på Ronaldo som endast gav gult. Tar ju på mitten av smalbenet med dobbarna före. Dettar är ju en sådan typ av tackling som alla Arsenal fans drömmer mardrömmar om.

Tycker ändå att dommaren gjorde det helt ok med tanke på att det inte är den lättaste matchen att dömma, men linjemännen kan man ju ifrågasätta. Vet inte hur många gånger dom dömde inspark för United när Chelsea egentligen skulle ha en solklar hörna.
Kommentera

scim:

"Det är en löjlig utvisning att ta, både från domarens sida och Drogbas "

Fattar inte riktig varför den är löjlig från dommarens sida, Drogba har ingen anldning att klappa till Vidic där. Ser man på bilderna rör ju inte Vidic ens Drogba och sedan delar han ut en väldigt lätt örfil på Vidic. Totalt onödigt av Drogba och det är rätt att han får lämna planen tycker jag.
Kommentera

Rytter: Jag tycker det var en skön markering, allt som med minsta lilla tillstymmelse till att tillhöra fotbollsspel renderade i varningar. Men när någon passerar gränsen som Drogba gör är det bara upp med det röda.
Domarn ville låta spelarna vara på planen så länge de höll sig något sånär i skinnet.
Kommentera

Gusten: Så himla skönt, trodde som du det var kört när Terry skulle slå sin. Men sen vände vinden! Vilken skön känsla. Grattis till dubbeln :-)
Kommentera

Rytter:

Håller med dig ang utvisningen, enbart klantigt att drogba skall ge vidic en lavett i ansiktet. har inte sett dom andra situationerna ni diskuterade så jag kan inte yttra mig om det, men hur som helst så är det här typen av saker drogba gör aldrig acceptabelt. Hoppas han får det bättre i Milan där han så gärna vill spela PAJAS!

Rättvist eller inte kan jag inte bedöma eftersom jag endast sett förlängningen, men det röda kortet på Drogba är solklart

Scim: hade du tyckt det vart Ok med ett gult för det drogba gjorde ? Det är inget annat än ett rött anser jag !
Kommentera

mattias - 74:

Drogba petar honom i ansiktet. Att det ska leda till en utvisning samtidigt som en spark i huvudhöjd inte renderar i någonting är inget annat än ett hån. Jag försvarar inte vad Drogba gjorde men jag anser inte att det var värt mer än ett gult.

F.ö. tyckte jag inte domaren gjorde någon storstilad insats, han var väldigt petig och missbedömde en mängd frisparkssituationer.
Kommentera

scim:

Bra markering av domaren att ge rött där. Drogba borde veta bättre. Sedan spelar det ingen roll om vidic sa nånting eller inte. Dessutom borde väl hälften av straffarna gå om eller hur är det med det där at tman får stanna och sedan gå fram och lägga straffen ?
Kommentera

« · 1040446 · »