Välförtjänt vinst för United, får man säga. Barca verkade tro att det var förbjudet att anfalla på andra ställen än exakt mitt framför målet.
Det här betyder att av de åtta senaste finallagen har fem varit engelska. Jag tror inte att UEFA är helt nöjda med det, blir Premier League för dominanta så är risken stor att intresset för CL minskar i Italien och Spanien.
Nej jag tycker inte att Giggs har gjort sitt. Han fyller mer än väl sin funktion i laget som den rutinerade spelaren som man vet vad man får ut av när han får spela.
Visst hans prestationer är inte i lika bra som han var för några säsonger sedan. Men jag tycker fortfarande att han är en duglig PL spelare. Och perfekt att kasta in i slutet av matcher med sin rutin.
"Tevez brukar väl spela tillsammans med Rooney därför undrade jag om inte Saha skulle ta den platsen"
Är ju lite olika vilken uppställning Ferguson väljer, kör han 4-4-2 är det ju ofta Tevez och Rooney på topp, men vid borta matcher i t.ex. CL kör han ofta 4-5-1 med en ensam forward. Visst ett stort avbräck att Rooney är borta, men det ska finnas andra som kan kliva fram istället på den positionen. Är nästan värre att Vidic som i mina ögon är en av de bästa mittbackarna i ligan saknas.
Ifall Rooney inte kommer till start ser jag gärna att man spelar 5-4-1 med Tevez på topp, och ett mittfällt av Ronaldo, Carrick, Hargreaves, Scholes och Anderson/Giggs/Nani.
mattias - 74:"Nemanja didn’t train yesterday or today, neither did Wayne. It’s a difficult one. We think both could make it but I can’t be dead certain."
mattias - 74: Vilken matchtröja har du på dig När United spelar? Ronaldos fina hemmatröja eller hans bortatröja? Jag vet att du är lite svag för Man U:s svarta tröja så jag tror nog du väljer den fastän de spelar hemma.
Projta: Messi har ju varit skadad rätt länge och har väl knappt tränat något på typ två månader eller vad det nu var, så jag skulle gissa att han helt enkelt var trött.
Få se om Barca kan rubba United på Tisdag. Tror det faktikst men klar fördel united.
Sedan undrar jag varför inte pool och Chelsea spelar på Tisdagen och varför barca matchen går då ? Nu får Barcelona - Manchester 6 dagars vila medans pool - Chelsea får 8 dagar. Räkna då in att United - Chelsea spelar i ligan på lördag också!
mattias - 74: Förstår inte heller detta byte med Messi ? varför inte byta ut tex Deco, eller Iniesta, båda av de spelarna gjorde nada.. bättre att sätta in Bojan och Henry tidigare i matchen
Hahl Bundy: Njöt du av matchen nu så här i efterhand. 90 minuter plågor. Försvarsmässigt bra aktion av United men vilken risk man tog. Inget anfallsspel över huvudtaget.
mattias - 74: Själv vet jag inte vad jag ska hålla på. Både Barca o United är 2 av mina favoritlag. Tror jag ska luta mig tillbaks o njuta av en härlig fotbollsmatch som jag tycker är den riktiga finalen.
Cole helt frispelad men missbedömde bollbanan totalt, sedan hade någon ett grymt nickläge i boxen men fick ingen skjuts på bollen. Liverpool förstod helt enkelt inte att de bara ledde med uddamålet, och det fick man bittert erfara i slutsekunderna.
Haha, vadå för mycket tillägg? Han får väl lära sina spelare att spela tills domaren blåser. Sedan kan man ju undra varför man försökte gå för 2-0 där på slutet istället för att döda matchen. Man får helt enkelt skylla sig själva (och Riise).
Jo, jag vet det, men de kunde Liverpool även göra innan de tidigare CL-semifinalerna lagen emellan och då gjorde man ändå inget mål på Stamford. Fast det är klart, då var det en annan sak, i och med att LFC inte BEHÖVDE göra mål i de matcherna för att gå vidare. Det lär bli en rysare, den saken är klar, men jag tror att Chelsea "gör jobbet" på sin hemmaplan, de har ju en tendens att göra det.
Peja: Du glömmer att Liverpool kommer att vila sina bästa spelare i helgen till skillnad - troligtvis - från Chelsea som fortfarande har chans på PL-titeln och viktig match mot United.
Cyklob: Jepp, men Liverpool gör ju aldrig mål på Stamford. En ribba av Kuyt i förra säsongens PL-match lagen emellan är väl det närmaste man har kommit de senaste fyra åren.
Man ska spela om det först, men Chelsea är alltid starka hemma på Stamford men Liverpool är ju starka hemma dom med på anfield. Nä detta blir absolut en riktig rysare :).
Liverpools chanser att avanacera till finalen sjönk ju inte så lite i och med Riises självmål... Tror inte de slår ut Chelsea för tredje gången på fyra år. Det blir tredje gången gillt för Chelsea.
Det här betyder att av de åtta senaste finallagen har fem varit engelska. Jag tror inte att UEFA är helt nöjda med det, blir Premier League för dominanta så är risken stor att intresset för CL minskar i Italien och Spanien.