Fotboll

Grupper · 16788 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 1035775 · » Till forumet

Sv: Champions League
Välförtjänt vinst för United, får man säga. Barca verkade tro att det var förbjudet att anfalla på andra ställen än exakt mitt framför målet.

Det här betyder att av de åtta senaste finallagen har fem varit engelska. Jag tror inte att UEFA är helt nöjda med det, blir Premier League för dominanta så är risken stor att intresset för CL minskar i Italien och Spanien.
Kommentera

Poffa: Pust!! Fyfan vilken pärs och vilken jävla match Park och Tevez gör. Nani däremot...jag har nog inte sett någon så dålig (senaste matcherna) i Unitedtröjan sen Kleberson...
Kommentera

En grej till: jag tror att United vinner finalen vilka de än får möta.
Kommentera

Fixa det här i kväll nu så blir det hemmamatch i finalen.
Kommentera

T T: Kommer aldrig att gå, den dumma rödskallens självmål sänkte alla förhoppningar!
Kommentera

sylf: Det var snyggt iaf.
Det krävs ett mirakel för att slippa de blå i en final.
Kommentera

65selander:

Mirakel ? 0 - 1 räcker :)
Kommentera

mattias - 74:

Härligt med lite ordkrig innan matchen. Men Benitez är verkligen lite fel ute tycker jag som går ut och kritiserar Drogba så hårt. Men gillar Drogbas svar, tycker det sammanfattar Benitez bra.

"Benitez var en coach som jag respekterade. Jag trodde att han hade klass, men nu har han gjort mig oerhört besviken" samt "Hans ord har visat hur svag han är. En bra coach skulle aldrig attackera en spelare så elakt"

Kanske dags för Grant att sätta ihop en video med Gerrards filmningar och skicka till Benitez.
Kommentera

Rytter:

Skall man göra en film med Drogbas filmningar så räcker inte ett 180 minuters VHS :-)
Kommentera

mattias - 74: Det finns ju LongPlay...
Kommentera

mattias - 74:

Tror tyvärr Liverpool vinner med 1-0.

Gerrard på straff efter att han dykt i vanlig ordning i straffområdet.
Kommentera

renen:

Bisset säger att Gerrrad filmar i vanlig ordning ?

Kan du inte förklara för honom att Gerrard inte är nån filmare. Jag ids inte för jag får bara massa SMS av honom där det står att Liverpool är tråkiga och att det bara är massa filmare i laget
Kommentera

mattias - 74: Okey, Gerrard är ingen filmare..
Kommentera

renen: Torres, härligt!
Kommentera

Dream Team: Satan vad nervöst, sen har man en 15-åring på Valborgsfirande, men va fan..
Kommentera

renen:

Drogba är löjlig , slänger sig hela tiden.

Hur många gånger har Gerrard slängt sig ??
Kommentera

mattias - 74: In med spökplumpen!
Kommentera

mattias - 74: Drogba är en fjant.
Kommentera

renen:

Hyppiä skall säljas
Kommentera

mattias - 74: Kompensation
Kommentera

renen: Gonatt. Over and out.
Kommentera

renen: Ja då var den här jävla helgen förstörd.
Kommentera

renen:

Heja United i Finalen!
Kommentera

bär emot att säga det men nu håller jag på United i finalen, aldrig att ett lag som Ch*lsea skall vinna CL
Kommentera

mattias - 74: Ja aldrig dyng chelski
Kommentera

renen: Usch, jag har svårt för domare som tillåter att man maskar bort all tid på slutet. Vägrar de lira så är det bara att lägga till ett par minuter.
Kommentera

Stefan:

Håller med HEJA UNITED
Kommentera

Bisset

Hur många gånger filmade Gerrard ?
Kommentera

mattias - 74:

f-n vad jag börjar bli less på det här med 1mål ifrån i april månad nu :/
1mål från Elitserien under ordinariematchtid
1mål från CL final

så nära men ändå så långt ifrån en trevlig vår/sommar
Kommentera

mattias - 74:

Var han med idag?
Kommentera

mattias - 74: Du är nog lite väl hemmablind vad gäller Gerrard. Jag håller honom som topp tre i världen bland innermittfältare, men samtidigt är han nog den engelsman som faller enklast då han ges möjlighet. Sen om han inte gjorde det idag är av mindre betydelse. Jag såg ingen solklar filmning i andra hlvan av matchen, även om Hyypiä nog fått straff i förlängningen om han inte förstärkt situationen.
Kommentera

mattias - 74:

Hejja Chelsea :)
Kommentera

Frella:

Självklart så spelar Gerrard ibland över det håller jag med om. Det jag inte håller med om är att han lägger sig som vanligt " ( Bisset ) han är inte ens i närheten´av Toure ronaldo Drogba m:fl Just nu så skall jag njuta av det faktum att jag är Pool fan och jag älskar detta laget i vått och torrt.

Hemmablind ? Jadå absolut men jag vill se det Chelsea fan som inte erkänner att drogba filmar ?
Kommentera

Glömde att United och chelsea är dom 2 bästa lagen i PL. Grattis, nån får 1 titel nån får kanske 2 ?
Kommentera

mattias - 74:

United ser otroligt starka ut just nu, ska nog mycket till för Chelsea ska kunna rubba dom i PL eller i CL. Men framtiden får väll utvisa det :).
Kommentera

mattias - 74: helt seriöst, du är fruktansvärt enögd om du inte ser att Gerrard är lika god kålsupare vad gäller filmande som de du nämner. Han faller ofta mycket lättare än vad han skulle behöva, punkt slut.

Chelsea vann rättvist, inget snack om den saken. Och ni som håller på Liverpool ska nog inte fundera så mycket på domarens insats utan i stället fråga er varför "geniet" Benitez dels lät Kuyt spela hela matchen, dels inte plockade in Crouch för att ge ett alternativ till att alltid spela genom mitten (Chelsea hade ju totalkoll på alla framspelningar till Torres utom vid ett tillfälle) och till sist varför i hela helvete han byter ut Torres i stället för Kuyt när Babel kommer in. Om det inte var så att Torres var skadad så är det nog det mest korkade byte jag har sett på år och dar.
Kommentera

LL:

Min spontana kommentar om att du jämför Gerrard med Ronaldo och Drogba när det gäller filmningar är att ja skrattar åt det. Enögd eller inte, kalla det vad du vill. Jag har aldrig påstått att Gerrard inte filmar, tvärtom så faller han lätt många gånger och det är som sagt aldrig bra men skillnaden ligger i att Gerrard gör det i straffområdet när han känner att han kan få straff ( Vilken spelare gör inte det ? ) medans drogba och Ronaldo ramlar över hela planen och dessutom mycket mycket oftare. Gerrard kommer aldrig att sjunka till Ronaldos och drogbas nivå när det gäller deras löjliga skådespeleri. All respekt för Ronaldo som spelare men han har som sagt inte många motståndares sympatier för sina filmningar. Gerrrad har inte heller det, däremot så är han en mycket med respekterad fotbollsspelare hos andra lags spelare ledare m.m än vad Ronaldo är.

Voronin därmot såg jag ramla som jag vet inte vad i matchen mot Birmingham i helgen som var , och det reagerade jag på var det att han ständigt gnällde och kollade långt efter domaren vid ett flertal tillfällen. Sådant gör mig skitförbannad.

Matchanalysen håller jag med dig om helt och hållet.
Kommentera

mattias - 74: Liverpool lägger bud på Gareth Barry
Aston Villas tränare Martin O'Neill bekräftar att Liverpool har lagt ett bud på Gareth Barry.
Publicerad den 2 maj 2008 19:02

Enligt uppgifter till The Guardian ska Liverpools tränare, Rafael Benitez vara intresserad av att placera Barry intill Steven Gerrard på mittfältet. De båda spelarna är dessutom vänner privat.

Barry har tidigare uttryckt att han vill spela i Champions League och om han går till Liverpool kan han räkna med att dubbla sin nuvarande lön.
Kommentera

NordaBoy:

Låter som ett bra val av spelare.
Kommentera

mattias - 74: har inte följt han så mycket men det få matcher jag har sett så har han varit godkänd
Kommentera

Torres var skadad när Benitez bytte ut honom i andra CL-semin mot Chelsea.

Man kan ju inte påstå att Liverpool hade flyt i den här semifinalserien.

I första matchen blev Aurelio skadad. In kom Riise och gjorde självmål.

I andra matchen blev Skrtel skadad. In kom Hyypiä och orsakade en onödig straff, och var mer eller mindre ansvarig för ytterligare ett baklängesmål också.
Kommentera

Jaha vilka håller man på imorron tro? Sår här på direkten Man U men klart det kanske är mer hedrande att ha åkt ut mot CL-mästarna.

Manlär ju titta i alla fall..
Kommentera

renen: Innerst inne klappar alla fotbollshjärtan för Man Utd. Så även ditt.
Kommentera

Poffa: Det gör ju inte riktigt det nej!!
Känns som man unnar Frank Lampard en titel innan han köper ner sig till serie A. Synd bara att Drogba spelar i Chelski, vi lär få se mycket filmningar där.
Kommentera

renen:

Själv håller jag nog på United eftersom Chelsea slog ut liverpool men det är pest eller kolera. Min bästa kompis i Borlänge är Unitedfans å för den sakesn skull hoppas jag på chelsea :)

60 - 40 att jag håller på United ungefär.
Kommentera

Själv hoppas jag som den ogina person jag är i idrottsliga sammanhang att det vid ställningen 0-0 blir ett jättebråk som renderar i fem röda kort per lag så att båda lagen förlorar.
Kommentera

LL:

Pest eller Kolera som sagt för min del. bara att bänka sig och hoppas på att lagen spelar underhållande. Cashley Cole skadade sig tydligen Stort avbräck säger vissa på tv och Media. Nja säger jag!
Kommentera

mattias - 74: Jag bryr mig inte om vilka som vinner, bara Chelsea förlorar.
Kommentera

JD: Den åsikten delar jag med dig 24/7!
Kommentera

mattias - 74: Om han nu är skadad, så är det ett avbräck för Chelski.
Han brukar kunna hänga på Ronaldo ganska bra nämligen :)
Å det klarar minsann inte alla :-)
Kommentera

« · 1035775 · »