Fotboll

Grupper · 16779 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 1058589 · » Till forumet

Sv: Champions League
Rytter: Då det gäller Pool så är man bekymrad hur det är ställt med Gerrard,
Kommentera

mattias - 74:

Jag säger det igen, Ronaldo är viktig men inte så viktig att Uniteds framgång i CL hänger på det. Han kommer troligen missa matchen hemma mot Villareal och borta mot Aalborg.

Villareal ska man kunna vinna mot hemma utan Ronaldo, och vinner man inte mot Aalborg så har man inget i CL slutspelet att göra. Han kommer alltså troligen att missa två matcher av sex i gruppspelet. Dessa är matcher som jag anser att man ändå ska kunna vinna med det lag man har att tillgå, speciellt eftersom en är på hemmaplan och den andra är borta mot det lag som tippas sist i gruppen.

Du kanske borde ta och kolla upp vilka matcher han missar innan du börjar analysera hurvida United kommer att missa gruppspelet pga att Ronaldo missar två av sex matcher. Missar United gruppspelet av någon anledning så hänger det inte på att Ronaldo missat dessa två matcher iaf, utan då har hela laget misslyckats att prestera.

Däremot är det en betydligt större nackdel att Ronaldo saknas i matcherna mot Liverpool och Chelsea i ligan än vad det är att han saknas i de två första matcherna i gruppspelet till CL.
Kommentera

mattias - 74:

Tillägg

United vinner gruppen om ronaldo är frisk. spelar inte han kan det gå hur som helst och de första matcherna blir oerhört viktiga och då är inte han med och det är det som gör att min teori kommer stämma :)
Kommentera

Rytter:

Jag tycker också att pool fått en skitsvår grupp men united kommer inte få det enkelt heller och det kommer jag hävda hela tiden under gruppspelet.

Jag har en känsla av att united skall klara detta ändå men nånstans så kommer det in en liten god fe och säger att ni missar detta :)

Lycka till
Kommentera

mattias - 74:

Du är rolig du, klart det är skillnad om man är borta i 1 månad längre. Skillnaden är t.ex 5 PL matcher och 1 CL match beroende på om han är tillbaka i slutet av September/ början på Oktober eller i början på November.

Som det ser ut så kommer han missa 3 PL matcher och 2 i CL, och tyvärr möter United då både Liverpool och Chelsea på bortaplan under den tiden.

Visst det är en tuff grupp, men de brukar de flesta grupper vara i CL. Av de engelska lagen så skulle jag nog tycka att Liverpool fått tuffast grupp, skulle verkligen inte vilja att United bytte plats med dom.
Kommentera

mattias - 74:

Tillägg : Ni kan vinna gruppen då ni är starka hemma skall det vara
Kommentera

Rytter:

Jag läste det i nån tidning ( Inte AB ) Oktober eller November spelar ingen roll han missar en del matcher och gör man 35 mål så borde man vara saknad i sitt lag. Jag hävdar att ni kan missa avancemang men ni kan absolut vinna hemma också där ni är väldigt svårslagna

Jag är orolig för pool, Marseille borta i premiären luktar fettorsk
Kommentera

mattias - 74:

United ska gå vidare från denna grupp med den trupp man har trots att Ronaldo är borta. Tror att man kommer att ta 1:a platsen i gruppen medan andra platsen står mellan Villareal och Celtic, lutar väl mest åt at Villareal tar andraplatsen.

Vart ifrån har du fått att Ronaldo ska vara borta till November???

Första prognosen var att han skulle vara tillbaka i början av Oktober, men med tanke på att han redan ligger lite före i schemat så är det inte omöjligt att han finns med i truppen redan i slutet av September.

Eller som det står angående detta om man orkar söka lite information:

"Ronaldo was pictured jogging round United's Carrington training base last week after being given the green light to step up his rehabilitation.

United manager Sir Alex Ferguson has suggested the Portugal star will be out of action until the beginning of October although Ronaldo is targeting a return before then."
Kommentera

renen:

Jag tror united kan få problem, ingen ronaldo fram till i November ( ! ) kommer bli jobbigt.

Villareal och celtic har absolut kapacitet och kunna gå vidare och dessutom ta poäng mot united. Aalborg kommer få det jobbigt.

enklaste gruppen på förhand ser ut att vara grupp c där barca och sporting skall ta sig vidare utan problem
Kommentera

Dream Team: Jovars, men det var bättre på Henkes tid..
Kommentera

renen: Ja, precis så är det. Celtic vore väl bra mycket roligare än några spanjacker.
Kommentera

Dream Team: Är Celtic ett önsketänkande?
Man U och Villareal borde gå vidare.
Kommentera

mattias - 74: Hmmm borde fixa PSV och OM,Atletico verkar starkast men det behövs skärpning om det ska gå vägen..
Kommentera

Frella:

PSV Marseille och Atletico är fan en tuff grupp för Liverpool. Kan bli både 1 och 4 i gruppen men favoriter skall dom vara.
Kommentera

Dream Team: Grupp H och F är ju fantastiskt roliga grupper. Övriga känns lika tråkiga som vanligt med ganska givna utgångar på förhand.
Kommentera

mattias - 74: Hela lottningen: (nytt försök)

Group A

CHELSEA

Roma

Bordeaux

CFR Cluj

Vidare: Chelsea och Roma

Group B

Inter Milan

Werder Bremen

Panathanikos

Anorthorsis

Vidare: Inter och Werder Bremen

Group C

Barcelona

Sporting Lisbon

Basel

Shakhtar Donetsk

Vidare: Liverpool och PSV

Group D

LIVERPOOL

PSV Eindhoven

Marseille

Atletico Madrid

Group E

MANCHESTER UNITED

Villarreal

CELTIC

Aalborg

Vidare: Man Utd. och Celtic

Group F

Lyon

Bayern Munich

Steaua Bucharest

Fiorentina

Vidare: Arsenal och Porto

Group G

ARSENAL

Porto

Fenerbahce

Dynamo Kiev

Vidare: Real och Juventus

Group H

Real Madrid

Juventus

Zenit St Petersburg

BATE Borisov

Kommentera

Chelsea, roma och Bordeaux hiitills, vilket getingbo
Kommentera

LL:

Ikvsäll smäller det. Lottningen till CL .

Här är förutsättningarna

mardrömsgrupp för Liverpool är väl Bayer Munchen Zenit och Atletico Madrid HUA.
Kommentera

Projta: Han spelade igår. Minns inte riktigt när han kom in men runt 20-30 min fick han. Såg ut att röra sig rätt obehindrat.
Kommentera

mattias - 74: Hehe ja promenadseger vart de ju oxå =)
Men men tror på 4-0 i returen !

Föresten hur länge e Gerrard skaddad ?
Kommentera

Projta:

Kul med lite CL ikväll.

Twente - Arsena kan gå hur som helst då arsenal spelar utan Senderos, Toure, Fabregas, Diaby, Rosicky, Eduardo, Nasri är skadade

Standard Liege - Liverpool promenadseger med 0 - 4 :)
Kommentera

Danne_l: Märkligt att han isf kunde nicka bollen på Hjalmars arm tidigare........
Kommentera

Danne_l: Inte för att jag gillar blåvit..men de va fan värda att gå vidare igår

får väll hoppas att den skottske dommaren tog lite x-a cash
Kommentera

Dream Team:

Mm, precis. När backlinjen var i fel box..typ;)

Han har ju kommit med en rätt skön efterkonstruktion nu i efterhand, skottjäveln. Jonson hindrade tydligen gökuret att nicka, hmm.
Kommentera

Danne_l: Men Basel gjorde ju ett fjärde mål, Blåvitt hade ju varit ute ändå.. visst? ;)

På tal om feldömda straffar kunde den här ha utgjort instruktionsvideo.
Kommentera

mattias - 74:

En sån kommentar en timme efter det bittra slutet ska du vara glad för att du sitter 50 mil bort.

:)
Kommentera

65selander: Men det är väl typiskt swedish fuzzball hej å hå å torsk till slut..
Kommentera

Bissett19: Hade inte Jonsson försökt att bli 3m längre med armarna i luften så kanske de hade klarat sig kvar. Basel hade dock ett mäktigt tryck före straffen.
Kommentera

känns ju sjukligt surt. hyfsad kontroll på matchen så kommer domarhelvetet och blåser en felaktig straff. #%&¤#/(&%(
Kommentera

mattias - 74:

Tveksam straff?Det var ingen straff öht,Baselkillen nickar bollen i Jonssons bakhuvud o Tomten pekar mot Straffpunkten.
Kommentera

Bissett19:

Blåvitt får även dom känna på hur det känns att få tveksamma straffar fast den här gången emot sig.

Tycker lite synd om dom eller nej det gör jag inte alls förresten !
Kommentera

Bissett19: Lättare att gå till San Marino än Malta!!
Kommentera

Projta:

Nu är ju Murata från San Marino,men det är ju ett lag man ska köra över.Värre lär det bli i andra omgången då man ställs mot Basel från Schweiz...
Kommentera

mattias - 74: De kan nog stämma ! ja men malta ? förlorar IFK då ska jag gå till Malta =)
Kommentera

Projta:

Skall man bara slå ? Jo visst det brukar heta så men man skall inte ta nåt svenskt lag för givet i det här kvalet. Cork City kanske det var från Irland eller ?
Kommentera

mattias - 74: Nja har för mig att de va Rumäner ! vinner inte Blåvitt denna match då kan man lika gärna lägga ner svensk fotboll.. De dära laget ska man bara vinna över
Kommentera

Projta:

Har inte blåvitt åkt ut mot några malteser förut eller var det rumäner ?
Kommentera

Lottad till CL-kvalet för svensklaget IFK Skatteverket

1a Rundan Murata-IFK Göteborg " tror Murata är från Malta om jag inte mins fel"

vinnaren i 1a rundan får sedan ta emot Daniel Majstorovic Basel i den 2a rundan av kvalet till CL
Kommentera

NuMo:
Enligt skadeprincipen? Vad går man efter när man ger röda kort egentligen, skadeprincipen låter fruktansvärt orimligt. En handflata i ansiktet är så långt ifrån fotboll man kan komma, må vara att det inte gör ett dugg ont. Precis som att jag tycker att tidsödslande i samband med inkast och frisparkar automatiskt och ALLTID ska rendera i ett gult kort så ska spottloskor och handflator ALLTID ge rött. Jag tycker att det röda kortet Drogba fick igår är en viktig markering, sånt där ska inte finnas på en fotbollsplan.
Kommentera

NuMo: Det tycker jag inte.
Kommentera

scim: Jag angriper det här: "Jag försvarar inte vad Drogba gjorde men jag anser inte att det var värt mer än ett gult."
Kommentera

NuMo:

Du använder många ord, men ingenstans angriper du något som jag faktiskt skrivit.
Kommentera

JD: Haha.. underbart! ;-)
Kommentera

Hoppas att länken funkar....
Kommentera

scim: Konstigt att du som brukar ha sån rättskänsla plötsligt tycker att osportsligt uppträdande, beteende som går mot sportens tanke, inte skall bedömas på samma sätt som det alltid har gjort. (På goda grunder)

En handflata i ansiktet på en spelare är inte en spark i huvudet, därför så skall det inte bli utvisning från planen.

Det är alltså "bara" den skada som kan uppstå, eller uppstår, som skall vara avgörande för straffet.

Kanske en lavett i domarens ansikte när det går emot?

Ingen skada skedd, kan högst ge ett gult kort enligt skadeprincipen.
Kommentera

mattias - 74:

"Dessutom borde väl hälften av straffarna gå om eller hur är det med det där at tman får stanna och sedan gå fram och lägga straffen ?"

Regeln att man inte får stanna (som t.ex Ronaldo brukar göra) i ansatsen till straffen är borttagen för några år sedan. Så nu är det alltså korrekt enligt reglerna att göra så.
Kommentera

65selander: Han gav tillbaka bollen. Han slog den till inkast, istället för att slå den till målvakten. Sedan sa han åt sina egna att stiga upp i banan och sätta press.

Chelsea hade tydligen gjort likadant tidigare i matchen.
Kommentera

mattias - 74: Det var väl efter de spelade ut bollen för ett gäng hade kramp, både blåa och röda och han gick väl till anfall istället för att ge tillbaka bollen efteråt.
Kommentera

Poffa:

har sett ett långt sammandrag från matchen nu men jag kan inte se nånstans vad Teves gjorde som gjorde att Chelsea spelarna tappade humöret.
Kommentera

scim:
Nej, Ballack skulle inte haft rött kort för det. Han slog ju bort armen för att Utd-spelaren tog tag i hans huvud/axel.
Kommentera

« · 1058589 · »