Fotboll

Grupper · 16778 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 1084718 · » Till forumet

Sv: Champions League
Dream Team: Själva straffen var det väl inget felaktigt med. Den godkändes som ett rätt slagen straff.
Kommentera

Tänk att det går att diskutera i timtal om en straff som är feldömd. Helt enkelt fantastiskt.
Kommentera

NuMo:

Celtic - United
Fiorentina - Bayer Munchen
Real - Juventus.

Vilken skall man se ikväll ??
Kommentera

Rytter:

Återigen så försvarar jag inte honom. Det är skillnad på att filma och förstärka situationer.

De folk som kallar Gerrard för filmare bör se över sitt eget hus först eftersom sådana kommentarer kommer mestadels från Man united fans och chelsea fans..

United har Cristiano Ronaldo som är en mästare på att filma men ni erkänner ju visserligen själv en del av er att så är fallet. ( all heder till dom )

Grejen är att man måste kunna se skillnad på en som förstärker en situation och en som gör en ren filmning typ gillardino mot celtic för att ta ett exempel eller rivaldos filmning där han får bollen på låret och håller sig för anisktet och sprattlar till och ramlar. för det är två skillda saker. De flesta spelare förstärker situationer där de känner att de kan få straff det måste du väl hålla med om?

Som sagt så är det ändå ett dumt uttalande av Gerrard vilket jag tror han ångrar själv ibland att han sagt. Självklart förstår man folk som retar sig på det där uttalandet det är korkat det håller jag med om också.

Filmningar hör inte till fotbollen vidhåller jag fortfarande men det gör förstärkningar då de flesta av toppspelarna i världen sysslar med det.
Kommentera

Poffa: Som tur var så sa jag "enligt mig". Det innebär ju att jag tycker den inte är något att diskutera. Jag tycker den är solklar och viker mig inte på den ståndpunkten.

Sen vad alla andra vill debattera är oviktigt ur den synpunkten.
Kommentera

Poffa: Nu har jag dessutom läst artikeln och stämmer citaten med vad som verkligen sas, så säger ju Gerard emot sig själv.

"– Jag är inte säker på att det var straff. Jag var först på bollen och hade det varit utanför straffområdet hade jag fått frispark. Men om det hänt i vårt straffområde hade jag varit rosenrasande. Sån är fotbollen, sa Steven Gerrard till nyhetsbyrån AP."

Är det frispark utanför straffområdet så är det ju straff innanför.
Kommentera

NuMo: Jag hävdar dock att den, trots allt, är diskutabel. Annars skulle vi inte ha den här diskussionen.
Kommentera

Rytter: Jo, jag förstår mycket väl att Matthias rabiat försvarande av sina ståndpunkter, när han samtidigt vägrar ta rejäla motståndarargument på allvar är triggande.

Klart att Gerrard är en filmare. Att Mattias-74 inte tycker att han är det i lika hög grad som andra kända filmare bevisar ju bara hur bra filmare han är jämfört med de andra.
Kommentera

Poffa: Nä, det är väl klart. Han om någon vet ju om att han överdrev effekten.

Men det hjälper inte. Tacklingen är regelvidrig och Gerrard hade inte chansen att kontrollera bollen efter den.
Kommentera

NuMo:

Alltså just denna situation tycker jag inte är så mycket att säga om. Jag har sett mer tveksamma straffar än denna.

Det är mer det faktum att Mattias-74 är av åsikten att Gerrard aldrig filmar, och när han väl gör det så försvarar Mattias-74 det med "ja men så skulle andra spelare gjort också, han är iaf inte lika mycket filmare som Ronaldo mfl" som stör mig.

Skit i vad andra spelare gör och inte gör, Gerrard ska väl dömmas efter vad han gör eller har gjort, inte vad andra spelare skulle ha gjort i samma situation.
Kommentera

NuMo: Odiskutabel tycker inte ens Gerrard att den är.
Kommentera

Projta:

Själv tycker jag att straffen är odiskutabel. Gerrard är först in i duellen pga. att han kommer med högre fart och han hoppar in mot bollen. Motståndaren ser från början ut att hinna före, men inser att det inte går i sista momentet, där avbryter han sin jakt på bollen och fullföljer i stället tacklingen på Gerrard.

Att Gerrard förstärker händelsen tar inte bort detta faktum.
Kommentera

Bissett19: Jag som håller på Liverpool i PL kan utala mig så hära

#Alla skullle söka efter den dära straffen helt klart

#Men sen är det en ingen straff a,det är bara att inse, synd att Hansson inte pallar med trycket i Liverpool, men men dock är väl 1-1 rättvist .
Kommentera

Rytter:

"Det är bara du som är blind och vägrar acceptera det faktum att Liverpools lagkapten också är en filmare."

Amen.
Kommentera

Rytter:

Blind är jag absolut inte. Situationen igår är knappast en filmning och den var den vi diskuterade. Att Bisstet påstår att det är en ren filmning från gerrards sida gör att han skall ha nobelpriset i idioti.. Dock är det inte straff vilket jag påpekat.

Jag vet inte om du läst våra tidigare dispyter angående Gerrard men du får inte mig att erkänna honom som en filmare. Han filmar inte lika ofta som din älskling i united dessutom så är han betydligt mer omtyckt som spelar i PL till skillnad från Ronaldo m.fl. Det beror bara på att de har filmat så pass mycket som de gör och blir utbuade på bortarenorna.

Jag säger inte att Gerrard är felfri som fotbollsspelare men han skall absolut inte kallas filmare.

Det är som poffa skrev att han har fördömt filmningar och ändå faller han lätt i vissa situationer. Sådant är aldrig bra.

Gerrard är och föblir en av världesn bästa mittfältare och detsamma gäller ronaldo men de skall inte jämföras som filmare. PUNKT!
Kommentera

Bissett19: Klart han söker straffen, vilken jävla spelare i världen gör inte det? Han får en knuff i ryggen och ramlar, det är absolut inte straff, men lägg hellre energin på tomten Hansson och linjedomaren som går in och tar beslutet. Hansson var ju även den som orsakade upplopp på Råsunda när han på övertid dömde en helt otrolig straff till AIK i typ 93:e.
Kommentera

"Den dagen Gerrard gör en dykning ala ronaldo och dessutom mitt på planen skall jag bli den förste att säga det till dig."

Leta reda på matchen England - Portugal, kolla in en situation mitt på plan när en spelare i Portugal (tror det var Ronaldo) sträcker ut armen för att täcka bollen och Gerrard faller som han blivit skjuten.

Det är bara du som är blind och vägrar acceptera det faktum att Liverpools lagkapten också är en filmare.
Kommentera

mattias - 74:

felaktig
Kommentera

Bissett19:

Söker ? Klart han söker straffen men han filmar definitivt inte.

Han behöver knappast spela över när han blir lite lätt knuffadi luften, finns inte en spelare i hela jävla världen som kan hålla balansen då.

Den dagen Gerrard gör en dykning ala ronaldo och dessutom mitt på planen skall jag bli den förste att säga det till dig.

Dock säger jag återigen att straffen är felskrig och att det svenska domarteamet skämde ut sig .
Kommentera

mattias - 74:

Han söker ju straffen det är ju helt uppenbart,dax att ta av sej Liverpooltoppluvan Mattias....
Kommentera

Poffa:

Japp jag vet

Jag ville bara försöka förklara för bisset att begreppen straff gerrard och filmning inte går hand i hand hela tiden som han tycks påstå.
Kommentera

mattias - 74: Jag har inte sagt ett ord om situationen igår. Jag svarade bara på varför Gerrard får så mycket skit.
Kommentera

Poffa:

Självklart är det klantigt av Gerrard det har jag sagt förut och jag försvarar inte han heller, längt ifrån men på bisset låter de som att han gick in i duellen bara för att filma till sig en straff, vilket är felaktigt, vem som helst skulle ju försöka vinna bollen i det där läget.
Kommentera

mattias - 74: Nej, Gerrard får mycket skit för att han fördömer sådant som han själv håller på med. Ashley Cole kommer undan därför att han inte grinar ut i media.
Kommentera

mattias - 74:

Glömde länken
Kommentera

Bissett19:

Nu måste jag återigen förklara för dig bisset vad en filmning är .

Även OM Gerrard nu hoppade in i Pera först, hur får du det till filmning?

En filmning är ett svanhopp ala Christano Ronaldo/Robben när inte bollen är i närheten.. Perea å Gerrard tacklade ihop och båda försökte komma åt bollen direkt efter incidenten blåste domaren. Vad är filmning i situationen???

Dock håller jag med om att straffen är horribelt dömd.

Dessutom är det är ju inte Gerrard som går in och tacklar. Gerrard är först, sen kommer Athletico spelaren och smäller in i Gerrard. Gerrard är redan i luften när han får en liten smäll av Pera.

Gerrard har väl fallit lätt nån gång, men nämn nån fotbollsspelare som inte gjort det? Det är skillnad på att falla lätt och filma Bisset. Hade det varit macherano eller Alonso som gjort detta hade inte folk höjt på ögonbrynen nämnvärt mycket men bara för att Gerrard är lagkapten och Engelsman så får han oförtjänt mycket skit.

Ashley Cole är värst bland engelsmännen. Varför klagar inte nån på honom.

Förmodligen för att de flesta skulle vilja ha en spelare som Gerrard i sitt lag.

Du gillar verkligen inte Gerrard bisset men om du nu inte gör det så ger jag dig ett råd. Lägg energin på nåt annat.

Dock är 1 - 1 rättvist res även om straffen var feldömd
Kommentera

Projta:

Angående Gerrards dykning är det knappast överraskande,det har hänt ex antal ggr förr...

Kommentera

Mike Skinner: Tycker det är en stor skam att se Gerrard idag, han är en av mina 2 favoriter, men detta är så lågt så det finns inte !

Aja Forza Roma iallfall
Kommentera

Mike Skinner: Japp. Ska mycket till för att vi ska missa nästa runda.
Kommentera

renen:
Japp, feldömd, men ändå, ack så skönt. Apropå täcka med handen skulle ju Pool haft en i ett långt tidigare skede.
Kommentera

mattias - 74: Straff för Pool, snacka om feldömd.
Fast domaren dömer :)
Kommentera

mattias - 74: Patetiskt Liverpool-straff. Tycker Atletico borde haft en tidigare istället när liverpoolförsvararen täckte ett inspel med handen.
Kommentera

Frisco:

Haha nej men Roma är väl inte direkt i toppform.
Kommentera

mattias - 74: Vadå? Tycker du spelarna i Chelsea är så snygga?
Kommentera

Poffa:

Chelsea vekar ställa opp med damlaget.
Kommentera

Zlatan dundrade alldeles nyss en frispark från 30-40 meter på mål. Målvakten lyckades med möda rädda långt nere vid stolpen, men returen slog Balotelli enkelt in.

Milde tid vilken träff han fick, den gode Zlatan.

Kommentera

mattias - 74: Ja fast i min åsikt så spelar inte det nån roll om han missar matchen.. tror knappast han vill komma in och avgöra om de står oavgjort i matchen !
Kommentera

Projta:

Torres startar förmodligen på bänken och kommer in.
Kommentera

mattias - 74: DAgs för CL igen

Gruppa A : Cluj-Bordaux tror på en 1a, slog roma borta, så Cluj vinner till sköna 2.20 i odds !

Roma - Cheslki, tror på ett X i denna match, dags nu för nått bra resultat för Spallettin

Grupp B Anorthosis - Internazionale inter vinner med 2-1

Bremen - Panathinaikos Här ska väl ändå tyskarna vinna, van senast hemma i ligan med "5-1" Rosenberg 2 mål

Grupp C: Sporting Portugal - Shakhtar 1

FC Barcelona - Basel ni som är ute efter pengar så får ni tippa en 2a =) men kan inte bli annart än en 1. 6-0 till barca

Grupp D: Marseille - PSV är väl kassa Isak i mål, så här vinner fransmännen.

You never Walk alone - Atletico Madrid en riktigt mummsbit på tv ikväll, jaja 2-1 till Liverpool, Babbel siste målskytt
Kommentera

mattias - 74: Måste säga att Roma gjorde sin bästa match i år ! Fattar inte hur man kan spela så pissigt dåligt mot Inter, sedan åka till Chelski och göra en kanon match !

Nu väntar Udinese på Söndag , blir det förlust då och jag undrar vad fan det är för lag jag håller på =)
Kommentera

Projta:

Dags för Spaletti att ta fram kulramen igen ikväll ??
Kommentera

renen:

skönt med seger igen, torres ovanligt blek igår tur att de andra stora namnen kliver fram och visar vägen. Keane, Kuyt, Gerrard.
Kommentera

Gerrard 100!!!!!!!!
Kommentera

Cyprioterna imponerar!
Liverpool 2-0 i halvtid Keane nätar, känns bra :)
Kommentera

Bissett19:

Aalborg - Man United 2 Allt annat är en skräll

Villareal - Celtic 1 Klasskillnad

Bayern Munchen - Lyon x Öppet på förhand

Fiorentina - Steua Bukarest 1 Också klasskillnad

Arsenal - Porto 1 Om arsenal kan ladda om efter chockförlusten mot Hull senast så vinner man men Porto kan knipa poäng

Fenerbache - Dynamo Kiev 1 Turkarna är bättre

Borisov - Juventus 2 vet ingetning om det andra laget men Juve har ju kapacitet att gå långt i CL

Zenit - Real Madrid 1 Här kommer skrällen. Madrid får svårt

Skönt att det drar igång igen trots att Pool spelar imorgon :)
Kommentera

Bissett19:

Det var inte dåligt betyg alls det.

Vad tror du om kvällens matcher då?
Kommentera

mattias - 74:

Du glömde det viktigaste,nämligen att Inter vann och att Zlatan stod för två framspelningar i yttersta världsklass.Angående Zlatans match:

"-Jag anser att vi spelade mot världens bästa anfallare just nu, säger grekernas tränare, holländaren Henk Ten Cate"

Kommentera

Dream Team:

Gerrard visade vägen igår med 2 mål för Liverpool.

Anmärkningsvärt är att Roma torskade hemma mot not rumänskt lag. Chelsea krossade Bordeux och Isaksson fick det svettigt igår med 3 insläppta

ikväll är det United - Villareal. På förhand en svår match men United bör vinna i kraft av hemmaplan men visst möttes väl dessa lag i nåt gruppspel tidigare år och då vann Villareal gruppen har jag för mig ??

Säkraste matchen ikväll är väl Madrid - Borisov ? 2 siffrigt ??

Arsenal kan få problem i KIEV också tror jag !
Kommentera

Grupp A

CHELSEA Roma Bordeaux CFR Cluj

Tror att Chelski vinner gruppen lätt, tror tyvärr att Brodeaux kommer 2a..
känner som de blir nå fiasko med Roma i år tyävrr

Group B Inter Werder Bremen Panathanikos Anorthorsis

Vidare: Inter W.Bremen

Group C

Barcelona Sporting Lisbon Basel Shakhtar Donetsk

Barca vinner gruppen lätt .. 2a blir Donetsk

Group D

LIVERPOOL PSV Eindhoven Marseille Atletico Madrid

Tippa den som vill =) Tror ändå på Liverpool och A.Madrid

Group E

MANCHESTER UNITED Villarreal CELTIC Aalborg

Manchester U och Villlareal vidare .Aalborg jätte sist