Fotboll

Grupper · 16769 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 1158991 · » Till forumet

Sv: Champions League
mattias - 74: Det är en helt öppen historia, vid lika resultat 1-1 2-2 o.s.v så går Barca vidare så de har nog lite mera fördel !

tror på 2-2 i matchen ikväll
Kommentera

Hahl Bundy:

Ja om Barca får första målet så är det klart. Tror inte Chelsea gör 2 hemma mot världens bästa klubblag.
Kommentera

mattias - 74: Jag har ändrat mig.
Huvudsaken är att "vi" vinner.
Kommentera

Hahl Bundy:

Ja barca vinner, men inte med 4 - 0 vi säger 3 - 0 :)
Kommentera

mattias - 74: Ikväll måste det bara bli Chelsea pulvrisering o förnedring för hemmalaget.
Kommentera

NuMo:

Tror musten gick ur Arsenal efter Uniteds turliga 1 - 0 mål. Gibbs lär ha drömt mardrömmar. ett lag i medgång har ofta lite tur också. Ikväll hoppas vi på Barcelona.
Kommentera

Kattgubben: Mycket talar för det även om Barca-MU vore min drömfinal.
Kommentera

NuMo: Game set and match.
Kommentera

Pinsamt agerat.... blir tungt för Arslet att fixa detta nu...

Blir Chelsea-ManU i Final..
Kommentera

Bolivar: två må i handikapp. Arsenal är bra stöddiga.
Kommentera

renen: Och nu kom tvåan. Det ser ut att kunna bli final i år också.
Kommentera

mattias - 74: Tidig Gonatt..
Kommentera

mattias - 74: 2-1 vore ju helt ok :-)
Kommentera

mattias - 74: Come on Gunners!
Kommentera

LL:

Snälla vinn..
Kommentera

Portello:

Det tror jag inte..

Det har känts som Barca skulle vinna CL sen de fick fart på sitt spel under säsongen, de vore helt klart rättmätiga vinnare med det spel de har haft på slutet....

Ikväll ger jag Arsenal 20 - 25 % chans att få med sig x. United skall vara favoriter
Kommentera

mattias - 74: Såklart att dom måste. Om dom nu inte räknar med att avgöra i strafflägningen...
Kommentera

Portello:

Nej men dom måste ju framåt, tror inte dom spelar för 0 - 0 hemma också!
Kommentera

mattias - 74: Nu går det väl inte ut på att spela rolig fotboll? Tror att Chelseas mål är att gå vidare, inte bjuda upp på dans på Barcas hemmaplan.
Kommentera

Poffa:

Barcelona klipper Chelsea på Stamford bridge för där måste dem iaf ta sig ur eget straffområde och då blir det ytor som Barca kommer straffa dem på, Jag håller barca som det bättre laget ändå trots att de saknar marquez och Puyol i returen.
Sen, har man ingen yrkesstolthet när man heter ballack, essien, lampard, drogba att iaf försöka lira lite boll.Lampard skämdes som fan på bänken, det syntes tydligt. kan inte se hur Chelsea skall både anfalla och ha koll på världens 2 bästa offensiva spelare i nästa match. Skall vi säga 0 - 2 på Stamford :)

Vare sig United eller Liverpool hade spelat så här tråkigt på Camp nou.
Kommentera

Poffa:

Vänder man på det så kan man ju säga så här att hade inte Cech storspelat hade det mycket väl kunnat sluta 4 - 0! Barca spelade fotboll igår vilket inte Chelsea gjorde.
Kommentera

mattias - 74: Ja, jävlar vilken kross det blev, hörre du. Barca stångar sig blodiga mot en köttmur modell stenhård. Man skjuter och man kommer till en del chanser, men man får inte in bollen bakom en strålande Peter Cech.

Nu ska det bli spännande att se hur Chelsea kommer spela hemma till veckan. De lär knappast ställa upp lika defensivt som i kväll. Dessutom har Barca två innebackar borta (mest troligt) då Puyol är avstängd och Marquez gick av med vad som såg ut som en otäck knäskada.

Fördel Chelsea, helt klart. Och i morgon ska United skaffa sig fördel mot Arsenal.

Kommentera

mattias - 74:

Blir inga 4-0 ikväll.

"This is the fucking Champions Leauge,not amateur fotball"
Kommentera

Portello:

Inte på Nou Camp. Dom läcker ju uppenbarligen bakåt om de släppt in 3 mot Bolton i ligan och 4 mot Liverpool i CL. Det är skillnad och göra 4 mål hemma än på Nou Camp!
Kommentera

mattias - 74: Men då borde väl Chelsea och göra 3-4 mål med ditt resonemang?
Kommentera

sylf:

Barca spelar en grym fotboll nu, dessutom släppte Chelsea in 3 mål mot Bolton ( ! ) hemma samt 4 mot Liverpool. Mittfältet hos Barcelona är nog kanske det bästa i Europa med Iniesta och Xavi b.la. Nej detta blir kross 4 - 0 säger jag ju :)
Kommentera

Hahl Bundy: Hoppas jag med, gärna 12-0. Men jag tror det är en stark övertro på Barca (se tidigare inlägg) 4-0 på BM är inte dåligt, men BM är inte Chelsea. Jag tror på kryss!
Kommentera

sylf: 4-0 mot Bayern München är ju inte direkt dåligt.
Men att slå Chelsea med 4-0 är väl att ta i.

Fast jag hoppas vi krossar dyng Chelsea hur som helst!
Kommentera

LL: Sist Barca mötte Engelskt motstånd blev det 1-2 hemma mot Liverpool och tack å adjö. Det är som du säger jävligt lätt att lira brassefotboll mot Numancia och Getafe än mot Chelsea och ManU.
Kommentera

Dream Team: 2-1 till Barca.
Kommentera

mattias - 74: "Ikväll håller vi på Barca."

Det vet du!! ;)

Tips: Något mer blygsamt, men ändock stenklara 3-0!
Kommentera

mattias - 74: världens bästa? Inte så säker på det. Att ösa in mål mot spanska bonkargäng eller sämre lag i CL är en sak men att göra det mot toppmotstånd är en annan. Vi får väl se, men jag tror inte att det blir tal om någon utskåpning.
Kommentera

Dream Team:

Ikväll håller vi på Barca. Finns väl egentligen ingenting som talar för att Chelsea skall vinna ikväll då man enligt mig möter världens bästa fotbollslag. Chelsea utanför de engelska gränserna är enligt mitt tycke svaga. Som jag känner är Chelsea nöjda om de inte rinner iväg. Barca kommer att trumma på som vanligt de enda som kan hidra de är om Chelsea barrikerar 10 man i försvaret.

tips 4 - 0. ( Jag tror på det )
Kommentera

Poffa: Absolut. Repris på fjolåret skulle vara skönt.
Kommentera

Dream Team:

Nej dom hade väl inte förlorat där på ganska länge! Förstår inte heller hur de kunde spela bättre på OT än hemma.. Jag är inte bitter. Nästa år så är Ronaldo i Madrid så då slipper vi honom i England :)
Kommentera

mattias - 74: Visst, men hur starka var egentligen Porto på Dragao? De skapade väl inte mer än några halvchanser, trots deras "styrka" på hemmaplan. United spelade dessutom ett fläckfritt försvarsspel där de effektivt stängde av Portos passningsalternativ.
Kommentera

renen:

Nu håller jag på Arsenal och Barca! Helt otroligt att United vinner i Portugal.
Kommentera

Tack ska du ha, Ronaldo. Nu fortsätter vi sikta på att vinna ALLT. :-)
Kommentera

Dream Team: Det får vi hoppas.
Annars är det imponerande med PL lagen.
Kommentera

Bissett19: 3 av 4 semifinallag är brittiska. Det är inponerande. England vs. Espana, and who's gonna win? Jag sätter en peng på Barcelona jag!
Kommentera

Bissett19: Å Arsenal leder.
Kommentera

Vilken mörsare av Ronaldo!
Kommentera

sylf:

* asg * Ja fy fan vad han spelar teater.

Drogba är den värsta och äckligaste fotbollsspelare jag någonsin skådat.. Han får Ronaldo att framstå som en ängel, Ronaldo har skärpt sig en aning också anser jag mot tidigare år även om han fortfarande filmar en del .

Värsta är ju situationen när Drogba rullar in på planen igen när han redan ligger utanför!!! Sen att han ser ut att behöva amputera hela benet i 2 minuter, för att sedan gå in och springa som vanligt när han kommer utanför sidlinjen gör ju inte saken bättre. Vi föll me flaggan i topp. Även Drogba föll men vart han hade flaggan kan diskuteras..

Igår fanns det inga förlorare, 2 vinnare som jag ser det. Vilken gastkramning! Hade lagt mig när Chelsea gjorde 3 - 2 då bisset messade , " du har väl inte gått och lagt dig " Det var det jag hade gjort :)

Kommer opp och slå på tv:n och Lampard gör 4 - 4. Hade fan kunnat legat kvar i sängen :)

Nu tar vi ligan !

YNWA!
Kommentera

renen: "Drogba långtidsskadad!"

En förlamning från ögonbrynen och ner vore inte fel. Vilken kärring till spelare. Får fan Ronaldo att framstå som sportslig!
Kommentera

renen: Ironi.
Kommentera

T T: Drogba långtidsskadad!
Kommentera

Ho ho, jag var bombsäker på att det var rött och straff, han tog den med skallen!
Kommentera

sylf: Nu tror även jag att det är klart.
Kommentera

Gusten: Helt jävla sjukt!!!
Kommentera

renen: Det är pinsamt dåligt försvarsspel från två av världens bästa lag. Det är löjligt att se. 11 mål på två matcher, korpnivå.
Kommentera

« · 1158991 · »