vad tror du själv ? Skulle det bli nån slags jämlikare fotboll om man tog bort straff och ersatte med Indirekt frispark i straffområdet ? Finns ju spelare som tar fördel av regeln!
mattias - 74: Jag och LL diskuterade liknande regler här i boken för några månader sedan. Kort sagt så håller jag med om kommentaren om att straffregeln är väldigt assymetrisk.
Jag är hur nöjd som helst, jag kommer hålla på Barcelona men jag skall motvilligt erkänna att United imponerat ruskigt mycket också men sett till de olika lagdelarna så är mittfältet det som Barcelona är bättre på. Försvaret är det fördel United när Alvez och Abidal är avstängda.
mattias - 74: Ja då skulle Drogba haft två röda:) fick Ballack något kort? Det såg i alla fall komiskt ut. I vilket fall som helst var det skönt att Barca gick vidare. Tänk Chelsea-Manch U i final. Huuuva.
Jag tycket Ballack borde haft rött för det där med domaren, Man gör inte så där oavsett hur kass domaren är. Han sprang ju efter honom i 40 - 50 meter !
mattias - 74: Jorå, har det gällt Liverpool istället för Chelsea har tv'n åkt ut igenom fönstret. Ballack tyckte jag uppträdde bättre än Drogba å det vill inte säga lite. Men det är som du säger oförsvarbara handlingar av spelarna.
Vet inte om du tycker detta är en bra iden men någon postade ett ganska intressant inlägg på aftonbladets kommenterafält angående straffsituationer.
" Tycker personligen också att straffsparkar ska tas bort. Om nån svinar en boll på armbågen på försvararen längst bort i straffområdet vid sidlinjen... varför i h-e ska laget då få skjuta en straff helt fritt och framifrån från 11m? Bort med straff och inför frispark över hela plan. En feldömd straffsituation kan avgöra en hel match. Kanske var Piques hands en av dessa?"
Tror ni det blir en mera rättvis tilldelning på domslut om man tar bort straffar och sätter in indirekt frispark i straffområdet ?
Jag vet inte men får en känsla av att det är värt att prova kanske eller vad tycker ni ??
Jag håller inte på unted det vet du, någon lustigkurre har hittat på gårdagens domares telefonnummer och lagt in det på aftonbladets kommentarsfält om matchen :)
mattias - 74: Visst är det så. Skönt att ha ett lag att hålla på i finalen nu. Med Chelski där hade det ju varit som att välja mellan pest och kolera ;)
Den där typen av handssituationer ser man ju fan jämt i PL och La liga titt som tätt . Vissa gånger frias den visa gånger inte, ibland har lag domaren med sig och ibland inte men hade det varit Liverpool hade jag förmodligen tyckt annorlunda :) Jag tycker däremot att Drogba borde varnats minst 1 gång under matchen.
Man skall komma ihåg att det är inte lätt att döma på den här nivån heller och det blir inte lättare av att 50 000 berusade Londonbor gapar på domaren :)
Man kan förstå Chelseaspelarnas frustratiom men att attackera en domare som Drogba och Ballack gör är inte acceptablet nånstans. Ballack fick DAMP ryck totalt..
Jag tror vi får se ett helt annorlunda Barcelona i finalen. Skönt att barca är där istället för tråk Chelsea.
Per HApps: Ja helt rätt. Nu tänker jag inte först och främst på Drogba's eskapader utan två solklara hands i straffområdet. Men gött var det att Barca gick till final, får vi hoppas på en kross av blånäsans manc u.
Fy fan så underbart o se äcklets Drogbas reaktion efter matchen... han fuskade sig igenom matchen mot Liverpool och nu fick han smaka på sin egna medicin.
Kan Drogba vara den dummaste fotbollsspelaren (idrottsmannen?) denna sida år 2000 på en fotbollsplan?
Ständigt dessa vidriga filmningar och fejkade skador. Rullar in på planen med fejkskada Alla dessa gester mot domare, medspelare och motspelare. Nu, som grädde på moset, detta totala frispel. Som om det var första gången ett lag fått ett eller ett par domslut mot sig i en viktig match, dessutom några med sig
Brukar det inte stå "Respect" på reklampelarna på UEFA-matcher? Kan karln läsa?
Skönt att det blir United - Barcelona i final. Barca är försvagat bakåt när inte abidal och Dani Alves är med ?
Kan Barcelona få det röda kortet upphävt på Abidal eftersom det är 0 kontakt när chelseaspelaren ramlar ? vad säger reglerna?
Har Ballack Rabies eller vad fan är det med honom ? ( se länk )
renen: Jojo men det händer nästan alltid,.. se som straffen förra året,, om jag inte mins fel så filmade Gerrard åt sig och fick en straff så det gick vidare .. men men..
Härligt med Man U- Barca i en final, helt klart de bästa lagen som gör upp . förtuom Roma då =)
Wayne Gresky: Ja vem fa* har inte de =) Jag tyckte elle tycker att Ronaldo va en filmare, men jag undrar om inte Drogad är värre !!! sen att han attackerar domaren efter matchen är ett stort skämt , så stäng av fan skapet 30 år i CL
Projta: Jag har väldigt svårt för Drogba, han ligger ned otroligt mycket och hoppar upp och ned som en fjäder så fort han blivit utburen. Gång på gång! Skönt att se Chelsea utslagna och att det blir en drömfinal mellan Europas två bästa lag.
Sermanpå, Barca gick till final i alla fall. Och Chelsea skämmer ut sig, visst kunde de ha fått både en och tre straffar men man går inte till fysiskt angrepp på domaren vilket Ballack gjorde redan innan slutsignalen (varför får han inte rött kort där???) och Drogba hade väl haft ihjäl domaren om inte någon hade hållit fast honom.
"Att ösa in mål mot spanska bonkargäng eller sämre lag i CL är en sak men att göra det mot toppmotstånd är en annan."
Så skrev jag inför den första matchen mellan Barca och Chelsea och med tio minuter kvar av den andra finns det ingen anledning att ändra den åsikten. Det är bara att konstatera att Premier League är steget före Serie A och La Liga just nu.
Undrar om alex skiter i brallorna när han ser barca spelar skjortan av Chelsea ikväll ?
För övrigt läste jag att hans barnbarn varit med om en trafikolycka, en av dom är allvarligt skadad tydligen. Hoppas det går bra. Dom var 10 och 6 år tror jag !
mattias - 74:Det bästa klubblaget i världen är alltid serieledaren / seriesegraren i Premier League - med andra ord tämligen ofta ett vackert lag rätt nära Liverpool men tydlig distinktion måste göras. Det är i Manchester man huserar.
få spela på den finaste arenan !!
Hur slutar detta då ? tjaa kanske dags för tärningskast vad vet jag.
men jag gissar på 1-1ord tid, så vinner väl United efter straffar .