Fotboll

Grupper · 16768 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 1400123 · » Till forumet

Sv: Champions League
RubinCarter: Tycker det ser välfyllt ut!
Kommentera

mattias - 74: sjukt isf!
Kommentera

mattias - 74: Varför inte finns ju exempel inom hockeyn här hemma. Skaik
Kommentera

sylf:

Snacket går på Facebooks Via Sat Fotbolls grupp att City har tydligen 20 000 ( ! ) tomma stolar ikväll? Hur fan är det möjligt. Första CL matcher på 43 år. Kan ju inte stämma. Nej det kan det inte..

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf:

Helt sjukt vad ineffektiva Barcelona var igår. Målet på övertid kom som en pungspark för dom. Dom lär vara retade tills nästa match. Chelsea gör som vanligt väntar tills den 70 minuter för att göra mål ;)
Kommentera

sylf: Dortmund spelar ut arsenal men ligger ändå under med 0-1 efter mål av van persi!

En sak är säker, Arsenal kommer få det tufft att nå topp 8 i pl.

Å där kom 1-1
Kommentera

mattias - 74: 5-1 i såna fall!! Milan mål eft 25 sekunder!
Kommentera

Barcelona - Milan. Milan utan Zlatan och flera tongivande spelare gör att Bacelona vinner komfortabelt. 5 - 0.
Kommentera

mattias - 74:
En till leksing ska inte kan tippa!
Så här blir det
A: City och Napoli!
B Inter "om de behåller sneijeder annars blir lille" CSKA
C: United Basel
D Real Ajax
E Valencia Chelsea
F Marseille Dortmund
G: Zenit och Sjahktar
H: Barcelona Milan
Detta
Kommentera

70 Rodrigues:

A: Bayern München, Villarreal, Manchester City, Napoli

B: Inter, CSKA Moskva, Lille, Trabzonspor

C: United, Benfica, Basel, Otelul Galati

D: Real, Lyon, Ajax, Dinamo Zagreb

E: Chelsea, Valencia, Leverkusen, Genk

F: Arsenal, Marseille, Olympiakos, Dortmund

G: Porto, Sjahktar, Zenit, Apoel

H: Barcelona, Milan, Bate Borisov, Plzen

Tips

Munchen, Villareal, Inter Lille, United , Benfica, Real , Lyon, Chelsea, Valencia, Arsenal, Dortmund, Porto, Sjhaktar, Barcelona , Milan till åttondelsfinal.
Kommentera

70 Rodrigues:

Spelar United CL eller vad är detta? Påminner mer om en Euro League kvalgrupp ;)

Som vanligt får dom en lätt grupp ;)

City hade kunnat hamna med Barcelona och Milan om dom inte har gjort om det till blåa och röda grupper... hade varit kul om City fått Barcelona och Milan och fått bekänna lite färg ;)
Kommentera

mattias - 74: Barcelona och Milan i samma grupp, härligt :-)
Kommentera

Miss inte lottningen i eftermiddag direkt på Eurosport.

Här är förutsättningarna .

Grupp 1:
Barcelona
Manchester United
Chelsea
Bayern München
Arsenal
Real Madrid
Porto
Inter

Grupp 2:
Milan
Lyon
Shakhtar Donetsk
Valencia
Benfica
Villareal
CSKA Moskva
Marseille

Grupp 3:
Zenit
Ajax
Bayer Leverkusen
Olympiakos
Manchester City
Lille
Basel
BATE Borisov

Grupp 4:
Borussia Dortmund
Napoli
Dinamo Zagreb
APOEL Nicosia
Genk
Viktoria Plzen
Otelul Galati
Trabzonspor

Nån som kan förklara hur Arsenal kan hamna i seedningsgrupp 1 när dom kvalade?

Sedan får man hoppas att United får Lille Milan och Dortmund ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Frella: att ligan är igång är den största fördelen Allsvenskan har. Laget från andra länder saknar matchtempo medan de svenska lagen är igång. Att fokusera är knappast ett problem heller.

Och även om spelarna skulle delta hela säsongen (vilket de fortfarande inte skulle, det finns ju ett januarifönster också) skulle mästarlaget likafullt tappa samma spelare under sommaren och vara försvagade inför kvalet. Svensk fotboll är inte bra nog och det har inget att göra med vid vilken tidpunkt vi utser ett mästarlag. Och jag tror att om någonting skulle kvaliteten snarare bli ännu sämre av att spela och träna under sämre förutsättningar i form av svinkyla och trasiga planer.

Dessutom fungerar inte höst-vår rent praktiskt. Sverige har inte klimatet för att spela så annat än i de sydligaste delarna. Inte ens Stockholm har ju förutsättningarna, och hur bra skulle det funka i Sundsvall, Umeå eller Kiruna? Glöm inte bort att ska allsvenskan spela höst-vår så måste alla serier göra det (såvida man inte stänger allsvenskan för upp- och nedflyttning), och det går ju helt enkelt inte.

Kommentera

LL: Förvisso, men jag inbillar mig att kvaliteten på ligan skulle höjas ifall de bästa spelarna deltog hela säsonger istället för runt 15 omgångar. Dessutom är man inte mitt uppe i ett ligaspel att koncentrera sig på under kvalet.
Kommentera

Frella: "Man hoppades ju att det skulle bli gruppspel. Det finns väl tyvärr ingen annan utväg för Svensk fotboll snart än att börja spela höst/vår med ett kortare vinteruppehåll som i Danmark"

På vilket sätt skulle det ändra något? De bra spelarna skulle ju säljas varje sommar i alla fall.

Kommentera

Johnny Bravo: Absolut. Man hoppades ju att det skulle bli gruppspel. Det finns väl tyvärr ingen annan utväg för Svensk fotboll snart än att börja spela höst/vår med ett kortare vinteruppehåll som i Danmark. Att varje sommar behöva sälja iväg de spelare som är värda att se på och som kan hjälpa klubbar ut i Europa är inte hållbart om man vill något med den inhemska fotbollen. Tyvärr blir publiken den lidande parten då matcherna spelas i -10 :)
Kommentera

Frella: Det var riktigt tråkigt tycker jag för svensk fotboll.
3-0 hemma är helkört.
Kommentera

Dream Team: Att ta sig till Champions League när man tvingas använda sig av Jeffrey Aubynn var nog en utopi från början. Sen kanske man skulle valt att värva en målvakt också.
Kommentera

mattias -74: Och där dog Champions League-drömmen för IFF-IFF! Too bad.
Kommentera

mattias - 74: Dom är inte med i matchen alls MFF. 3-1-målet som var en riktig målvaktsblunder var nog jobbigt mentalt.
Kommentera

Dream Team:

Blir jävligt svårt nu och jag tror tyvärr det kommer mer .
Kommentera

mattias - 74: Nu måste MFF hålla det här, men det blir nog svårt att göra 2-0 hemma med!
Kommentera

Wayne Gresky:

Hoppas på skräll nu men det blir svårt för MFF tror jag.
Kommentera

Wayne Gresky:

Tufft men absolut inte omöjligt.
Kommentera

Dinamo Zagreb för Malmö, kan nog bli lite småtufft.
Kommentera

65selander:

Kan det bli Tottenham?
Kommentera

Nu återstår det bara Play Off för MFF. :-)
Kommentera

Portello: Messi var ruskigt bra. Och detta mot ett riktigt bra lag som United.
Kommentera

Johnny Rocker: Världens bästa lag krossar Man Utd. Och Messi bevisar att han är bäst i världen. Är det ens någon som är i närheten av honom? Tror banne mig inte det.
Kommentera

Dream Team: Fin gest av puyol att ge kaptensbindeln till abidal så han får lyfta bucklan, man blir ju tårögd!
Kommentera

T T: Andra halvlek tycker jag kan sammanfattas med ett ord. F Ö R N E D R I N G. Det räcker så.
Kommentera

1-1 är väl okej efter första, tråkigt bara att ett av dem fick göras efter en offside.
Kommentera

mattias - 74: 1-0 manure!
Kommentera

Vad tror vi om finalen ikväll. Jag hoppas såklart på Barcelona men har en orolig känsla att United vinner på en taktiskt väl genomförd match, Barcelona kommer säkert ha mycket boll och har mer skickligare tekniska spelare på mitten men uniteds backlinje håller jag som något bättre. Tips 3 - 1 till Barceona målskyttar. Messi X 2 samt Xavi samt Hernandez för United.
Kommentera

Giggsodds till finalen:

www.betsafe.com/setfilter.htm?compid=17002

Redigerad kommentar

Kommentera

bj21: Ibland blir fotboll ren magi. Det här var ett sånt tillfälle. Wow!
Kommentera

Messi!
Kommentera

Wayne Gresky: Nej, den är slut.

2-0 inför returen, mycket ska till för att Man Utd inte kommer spela finalen på Wembley.
Kommentera

Poffa: Haggis?
Kommentera

Blev en behaglig kväll, detta. Tror jag ska ta mig en liten maltig skotsk sak för att riktigt förgylla kvällen.
Kommentera

mattias - 74: Leksand och Liverpool.
Kommentera

Nån som kan gissa på vilka jag håller på ikväll :)
Kommentera

mattias - 74: Som leksing är du väl van att hoppas? ;-) Jag är ju också van att hoppas så därför har jag intalat mig att chansen finns!
Kommentera

mattias - 74: Real är klara, spurs är för dåliga och ska inte ha en chans, men jag hoppas på en spännande match, låt säga att spurs tar en snabb ledning med 2-0 då blir det ju iaf. spännande ett tag.
Gomez gör ju alltid minst ett fatalt misstag i varje match, värdelös som han är så real kommer få minst ett mål.
Kommentera

Hence:

Törs man hoppas på en knall ikväll på White HArt Lane ? 4 - 0 till Spurs :)
Kommentera

Greven: Håller helst på det minst onda alternativet. Blir Schalke av de som är kvar. Detta trots mitt agg mot tyskar, borde väl säga en del.
Kommentera

mattias - 74: Gör som jag. Håll på alla engelska lag i CL ;-)
Kommentera

sylf:

Man måste imponeras av United. Dock fattar jag inte vad Ancelotti håller på med. Byter ut Anelka och sätter in Kalou när man behöver göra mål.. KLarar inte av att United tar dubbeln... SUCK
Kommentera

Greven: Torres kan somna på riktigt nu, han är utbytt i paus!
Kommentera

« · 1400123 · »