Fotboll

Grupper · 16788 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 879327 · » Till forumet

Sv: Champions League
Har Chelsea drabbats av en tragedi?
Kommentera

LL:

Själv så hoppas jag faktikst på United i Final. Borde egentligen skriva Milan men en Final mellan Liverpool och United kittlar lite extra.

Förstår inte hur rafa tänkte när han bytte ut pennant mot alonso. hade hellre sett att Zenden fick byta igår, men som vanligt så har rafa stenkoll =)

Skall bli spännande ikväll och se vem som vinner.
Kommentera

Poffa: Joo det kvittar egentilgen för mig =) men som Roma suproter så vill ja no inte se United i en final..
men men United vinner ialfall ligan, det är helt rättvist
Kommentera

Poffa: jag skulle nog vilja säga att det är en liten fördel för United. Milan måste framåt, men de kan inte trycka på hur mycket som helst för då kommer de att bli straffade av Rooney och Ronaldo på kontringarna.
Kommentera

Projta: Det är fördel Milan. Men jag hoppas att Man Utd kan nå oavgjort borta.
Kommentera

Poffa: jag ska till Aten och se finalen på plats, och jag kommer alltså att få se antingen ett prestigemöte mellan United och Liverpool eller också en repris på 2005 års final, vilket lär kunna bli en rejäl holmgång det med med tanke på hur det utvecklade sig förra gången de möttes.
Kommentera

Poffa: Så jävla skönt med vinst idag. va rättvist oxå tycker jag, Chelsea hade inte mycket till spel precis..

Imorn tror jag Milan tar det.. vinna med 1-0 eller 2-1.. känns fördel Milan tycker ja
Kommentera

65selander: "Straffkungen" Pepe Reyna fixade finalplatsen,första straffen han nöp var otroligt imponerande,han dök som en reptil ner till stolproten.
Kommentera

Man behöver slå betydligt bättre straffar för att överlista Reina, Liverpool slog sina med excellance.

Grattis Pool.
Kommentera

Kul att Kuyt fick avgöra till slut. En av mina favoritspelare i P.L.

Eftersom jag håller på QPR gör det inte heller ont att det var just Chelsea som åkte ut.
Kommentera

Grattis Pool. I morgon får ni, förhoppningsvis, United som finalmotståndare.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Japp där satt den.
Kommentera

Kanske inte den bästa match man sett, men det är inget fel på spänningen.
Kommentera

Poffa: Visst är det så. Vi ser väl en av orsakerna till varför man älskar brittisk fotboll.
Kommentera

Dream Team: Det är en riktigt tuff match så här långt. Många hårda närkamper. Domaren har dock hanterat det utmärkt så här långt.
Kommentera

mattias - 74: MÅÅÅÅL! 1-0! Riktigt läcker variant.
Kommentera

Dragan 2k:

haha Käften går på dig som på Mourinho =)

United kommer få tugga gräs imorgon i Italien Milan - Liverpool i Final igen. Kom Ihåg var du läste det först =)
Kommentera

mattias - 74: Ni har verligen chansen att få en silvermedalj i år om ni tar er dit. Vart guldet hamnar är väl rätt klart.
Kommentera

Dream Team:

Vore jätteskoj med en CL Final i år igen. Börjar bli lite nervös faktikst.. =)
Kommentera

Projta: Tja, kanske för att Chelsea är det lag som går vidare till final om resultatet skulle bli just 2-1..?
Kommentera

mattias - 74: jasså varför inte tippa 2-1 om du har en känssla om de blir mål =)
Kommentera

Projta:

jag tror på 2 - 0 men jag har en svag aning om att Chelsea gör ett mål på anfiled
Kommentera

mattias - 74: Ikväll spelar Liverpool mot Chelsea "0-1" det är en riktigt öppen match, men jag får säga fördel Liverpool.. man är riktigt starka på hemma på Ainfield..

Mitt tips 3-1 till Pool
Kommentera

Projta:

Med tanke på Uniteds skadeläge så är det väl inte otroligt att milan slår ut United. Väldigt starkt av United att vända 1-2 underläge till vinst 3-2 i förra mötet.

Skulle vara lite kul att få se United - Chelsea i CL-finalen. Kan ju isf bli ett av tre supermöten på kort tid då. Ligan, FA-Cup final och CL-final.
Kommentera

mattias - 74: Får hopppas Pool grejar det, tror även AC Milan kommer att slå ut United, alltid svårt att spela i Italien, se tex som matchen mot AC Roma
Kommentera

Peja:

Fullt rättvis chelseaseger, reina räddade pool från förnedring. Gör chelsea 1 mål på anfield nästa vecka så måste pool göra 3 hua .

Men jag tror dom fixar det.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Typiskt är att han som inte trycker bort Drogba innan han slår in passet till Cole är den som slår sista sparken. Grymt dålig match från Pool. Men Tvättkorgskungen är ju glad iaf
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Just nu så är det bedrövligt. Trodde de skulle kunna bjuda upp bättre på bortaplan...
Kommentera

65selander: Mascherano får spela CL. Han spelade i båda matcherna mot PSV. Det är något ny regel till iår att man får registera nya spelare i CL i januari, trots att de har spelat i UEFA-cupen tidigare under säsongen. De är alltså inte "cup tied" som förut.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Mascherno får väl inte spela CL? Dessutom med Benitez förkärlek för Sissoko spelar han. Tror Crouch spelar på topp och Gerrard till höger samt Kuyt till vänster - släpande..
Kommentera

mattias - 74: Såhär tror jag det blir:

Reina

Finnan Carragher Agger Arbeloa

Pennant Alonso Mascherano Riise

Gerrard

Kuyt
Kommentera

Dragan 2k:

Tror inte han har mycket för det där faktiskt :)

Liverpool kommer sälja sig dyrt. Chelsea kommer säkert trycka på från start och det är ju Englands 2 bästa försvar som möts ikväll så det bäddar för en målsnål tillställning?

Vill se Sissoko på bänken. Han är bedrövlig. Återstår och se om jag får som jag vill =)

Tror Liverpool spelar så här ikväll

Reina

Finnan Carragher Agger Arbeloa

Gerrard Alonso Masherano Riise

Kuyt-Bellamy
Kommentera

mattias - 74: Hehe. Han fick igång dig och säkert flera andra inom Liverpoolsfären. Mission accomplished.
Kommentera

65selander:

Psykkriget är i full gång.

Se länken
Kommentera

Gusten: Är ingen ManU fan men måste erkänna att det var starkt gjort att vända på matchen. Milan får skylla sig själva som slutade spela boll.
Kommentera

Gusten:

Att mourinho är korkad vet vi alla men uttalandet i TV i morse sätter alla rekord

"Vi (chelsea) har spelat 24 matcher de senaste 3 månaderna Liverpool har bara spelat 3-4 matcher" Hur blåst är denna tränare??

t.o.m tv4 nyhetsläsare reagerade på detta uttalande
Kommentera

Det var kul att Man utd vann med tanke på att milan hade gjort 2 mål, 2-2 och milan hade inte bjudit upp mkt i returen, men nu måste de kliva fram och vinna..
Kommentera

scim:

Ja efter Uniteds press på slutet var dom nästan förtjänt av att vinna. Även om lika inte heller hade varit orättvist. Unided hade väl början av matchen sedan tog Milan över lite mer och gick upp till 1-2, och var väl kanske det bättre laget fram tills United's 2-2 mål. Efter det var det United för hela slanten, Milan gjorde helt klart misstaget att börja försvara sig för tidigt och det straffade sig denna gången.

En viktig orsak till att Milan inte orkade hela vägen kan ju ha varit att Gattuso fick utgå pga skada. Utan honom är ju Milans defensiv inte alls den samma.
Kommentera

Rytter:

Kändes rätt rättvist efter det jag såg (sista 25), United pressade på rätt bra och bland annat Ronaldo hade ju några gyllene lägen innan Rooney avgjorde vackert.
Kommentera

Gusten:

Jaja jävla typiskt Unitedflyt =)

Milan är ändå favoriter till nästa match.
Kommentera

Fantastiskt underhållande match måste jag säga. Starkt av United att komma tillbaka från 1-2 underläge. Hade en dålig känsla inför matchen eftersom United saknade 75% av deras ordinare backlinje.

Återstår och se om Chelsea och Liverpool kan bjuda på samma underhållning imorgon. Jag betvivlar det.
Kommentera

mattias - 74:

Så där ja Roooooooney!

Underbar avslutning på den moraliska finalen :)
Kommentera

mattias - 74: Snyggt mål! Vilken tempoväxling. Världsklass på den!
Kommentera

Poffa:

Så där ja Kakaaaaaaaaaaa =)
Kommentera

Gusten: Åh, herregud. Vilken tabbe av Dida. Ronaldo får tydligen målet men det är Dida som gör självmål. Och det är ett hemskt ingripande.
Kommentera

Gusten:

Själv vill jag som Liverpool fan ha Milan i en ev final. vi har ju slagit dom tidigare i en CL final =)
Kommentera

mattias - 74:
7-1
Mål: Rooney 3, Ronaldo 2, Giggs, Carrick och ett självmål av Fletcher
Kommentera

United - Milan ikväll.

Mattias tips. 1 - 1 Mål av Christiano Ronaldo och Kaka
Kommentera

« · 879327 · »