Fotboll

Grupper · 16788 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 902487 · » Till forumet

Sv: Champions League
mattias - 74: Tankeläsning där, eller? ;-)
Kommentera

Gusten:

hehe några 7 - 1 lär det inte bli igen =)
Kommentera

mattias - 74: Lagen som går vidare från gruppspelet:

Grupp A:
Liverpool och Porto

Grupp B:
Chelsea och Valencia

Grupp C:
Real Madrid och Werder Bremen

Grupp D:
Milan och Celtic

Grupp E:
Barcelona och Stuttgart

Grupp F:
Manchester United och Roma

Grupp G:
Inter och CSKA Moskva

Grupp H:
Arsenal och vilket än av lagen som vinner i kvalmatchen mellan Sevilla och AEK Athen.
Kommentera

mattias - 74:

Mitt tips blir

Grupp A. Pool, porto

grupp B Chelsea, Valencia

Grupp C Real, werder Bremen

Grupp D Milan, Celtic

Grupp E Barca, Stuttgart ( Lyon floppar igen )

Grupp F.United, Roma

Grupp G Inter, CSKA

Grupp H Arsenal, Sevilla
Kommentera

sylf:

Här är hela ottningen

Grupp A Grupp B
Liverpool Chelsea
Porto Valencia
Marseille Schalke 04
Besiktas Rosenborg

Grupp C Grupp D

Real Madrid Milan
W.Bremen Benfica
Lazio Celtic
Olympiakos Sjaktar

Grupp E Grupp F
Barcelona Manchester U
Lyon Roma
Stuttgart Sporting
Rangers Dyn.Kiev

Grupp G Grupp H
Inter Arsenal
PSV Eindhoven Sevilla/AEK Aten
CSKA Moskva Steaua Bukarest
Fenerbahce Slavia Prag
Kommentera

sylf:

Liverpool. Porto, Marseille och Besiktas i samma grupp. Pool och porto går vidare blir mitt tips!
Kommentera

mattias - 74: Skulle inte IFE chocka med ett snabbt mål?? Spelarna måste ha missuppfattat i vilken kasse.....
Kommentera

65selander:

City spelar ligacupen
Kommentera

mattias - 74: Japp nu kan man byta kanal.
Kommentera

rbn:

Heja Elfsborg det tod 4minuter för Valencia att göra mål.
Kommentera

Elmanders gäng lätt utmanövrerade igår 2 mål av Kuyt och Crouch kunde väl gjort si så där 4 mål till igår. Intressant lottning på fredag tror jag det är ?

Elfsborg får nog be till högre makter ikväll om de skall kunna vända 3 - 0 från Bortamötet i Valencia eller förresten, Det går inte. Lycka till i alla fall alla boråsare.
Kommentera

Projta:

Pool vann tydligen med 0 - 1, sadant ar alltid trevligt att lasa nar man ar pa semester
Kommentera

Wayne Gresky: men dock så tyckte kag att Wilan gjorde en bra match igår.. men som sagt att man har mattias svensson på topp de fattar inte jag, han e så kass men men som vanligt det skall köras på de gammla
Kommentera

Dream Team: B-liga? Allsvenskan är idag en D-liga! Skillnaden är större mellan La Liga och Allsvenskan än mellan herrallsvenskan och damallsvenskan...

Ska ett svenskt lag ha något i CL att göra så måste laget ha en vass målvakt, ett riktigt starkt försvar men en samspelt backlinje där alla snudd på håller landslagsklass, ha ett innermittfält med enorm arbetskapacitet samt en riktig måltjuv på topp. Det går inte att som Elfsborg sälja sin bästa back inför turneringen.
Kommentera

Linda C: Nej men svensk fotboll vissar ju hur dåligt det är..
man har bara 1skott på 90minuter och det är avståndet på 40 meter =)
Kommentera

Gick inget vidare för Elfsborg, nu är det kört för deras del.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Otroligt,Elfsborg lyckades skrapa fram en hörna.
Kommentera

Frella: Det är ju verkligen beklagligt men oerhört sant att allsvenskan framstår som rena rama B-ligan med internationella mått mätt. Nu finns det förstås lag som håller sämre klass än Valencia på den lite högre nivån, men faktum kvarstår ändå - svenska lag ligger ljusår efter på det ekonomiska planet för att kunna bjuda tillräckligt motstånd på den här nivån.
Kommentera

LL: Kan ju vara en idé att hitta enkla och korta passningar istället för att dunka långt på Keene...
Kommentera

Dream Team: oerhört passivt försvarsspel av Elfsborg där. Massor av folk i boxen men ingen markerar den enda motståndare som finns där.
Kommentera

Dream Team: Rullgardin ner redan i den sjunde minuten. Äventyret blev kort men inte särskilt intensivt.
Kommentera

Forza Elfsborg, forza dom!
Kommentera

scim: Hur tror ni att det går för Elfsborg mot Valencia då?? Jag tror att det blir en övermäktig uppgift men större under har ju skett förut.
Kommentera

scim: Ja precis. De går ju inte att jämföra. Undrar vem av dem som är bäst egentligen?
Kommentera

sylf:

En match där hela spanska landslaget stod och sov. Elmander har en sjuk formtopp just nu (eller iaf just då), men det krävs att han levererar lika mycket under en bra mycket längre period innan han kan jämföras med Kuyt eller Torres.
Kommentera

scim: Visst, men Elmander har varit bra även i landslaget, där han t.e.x överglänste Torres på Råsunda. Jag är helt övertygad om att när han har en bra dag kan han ställa till det ordentligt för LFC.
Kommentera

sylf:

När dom är som sämst då möjligtvis. Torres och Kuyt har levererat i den bästa och näst bästa ligan. Elmander har haft en bra säsong i en rätt mycket sämre liga.
Kommentera

scim: Närå, här ges ingenting. Han är i sina bästa stunder lika bra som dom nämda.
Kommentera

sylf:

Elmander i samma klass som Torres och Kuyt? Nu får du väl ändå ge dig.
Kommentera

Bissett19: "i övrigt får man hoppas att Elmanders hysteriska form håller i sej,o att ser till att hans Toulouse slår ut Liverpool;)"

Skaru ha stryk????

Det blir ett jämnt möte. Elmander är i samma klass som Torres,Kuyt. Förhoppningsvis håller inte övriga grodätarna samma klass.
Kommentera

mattias - 74: Fredrikstad ska ju inte på något sätt vara omöjliga att slå ut. Hammarby och Fredrikstad har för övrigt kommit överens om att byta matchordningen, dvs så att Hammarby börjar med hemmamatch den 16/8 även om lotten gav FFK första hemma. Det blir en tuff vecka för Bajen, måndag den 13/8 möter man Djurgården på Råsunda, på torsdagen Fredrikstad och på söndagen Brommapojkarna. Dock har de åtta dagar från matchen mot ÖSK på söndag till derbyt mot DIF så de hinner i alla fall vila upp sig en aning innan de tre matcherna.
Kommentera

Bissett19:

Tror Hammarby är rätt nöjda nu när de slapp Standard Liege, Fredrikstad - Hammarby blev det

Elmander gör inte mål mot Liverpool =)
Kommentera

mattias - 74: Först ska man ju slå ut Debrecen,vilket inte blir nån lätt match trots att man har 1-0 att gå på.Speciellt nu när Anders Svensson är skadad.

I övrigt får man hoppas att Elmanders hysteriska form håller i sej,o att ser till att hans Toulouse slår ut Liverpool;)
Kommentera

Bissett19:

Valencia nästa för Elfsborg om de tar sig vidare.

God natt Borås =)
Kommentera

70 Rodrigues: Trevligt fär Svennis att få jobba igen. Schysst dessutom av Kiev av idka välgörenhet.
Kommentera

"Svennis" har fått jobb? Se länk!
Kommentera

Rytter:

Dessutom så verkar inte Gattuso har sett speciellt många matcher med pool. Liverpool har spelat drömfotboll stundtals på Anfield samt i vissa borta matcher som den mot PSV. Barca och Chslesa är ju inte direkt motstånd att föra matcher mot på borta plan.

I ligan är United bättre men som sagt att Liverpool är i CL final har ju ingenting med tabellen och göra och knappast gör det dom till ett bättre fotbollslag då eller hur ??
Kommentera

Rytter:

Jag vet att pool ligger 3:a i tabellen men jag bara undrar varför United skulle vara ett bättre fotbolls lag bara för det. Att United inte är i Final har ju knappast med Tabellen och göra eller?
Kommentera

mattias - 74:

Man City 36 11 9 16 28-41 42
Man United 35 27 4 4 82-26 85
Liverpool 36 20 7 9 55-24 67
Kommentera

Rytter:

-Allt de gör att spela långbollar. Det är stor skillnad mot Manchester som är ett riktigt fotbollslag

Förklara ??
Kommentera

Bissett19:

Mourinho har startat massa " Psykkrig " det har inte hjälpt och det gör det knappast heller nu heller. Gattuso är en bra fotbollsspelare men läs denna artikel också innan ni bestämer er för vilka ni skall hålla på =)

Saxat från länken

Det är uppenbart att Gattuso vill starta ett ordkrig, men frågan är om han har så mycket för det. Chelseas tränare José Mourinho gjorde detsamma inför semifinalerna och det slog bara tillbaka mot honom själv.

För Gattusos del så bör han nog även titta lite på sitt eget lag innan han klagar på motståndarna. Visst har han en poäng i att Liverpool inte har så många individualister, men ärligt talat så vad har Milan förutom Kaká? Carlo Ancelotti har byggt upp Milan på precis samma sätt som Benítez har bygg upp Liverpool, med en stark defensiv som grund.
Kommentera

Rytter: Skit i lagsympatin,njut av matchen bara.
Kommentera

Rytter:

Jag resonerar som du, men jag kan nöja mig med att världens bästa liga hade tre lag i semifinalerna. Dessutom så blev Liverpool-fansen så malliga sist det begav sig (då jag höll på Pool till 100%), så nu blir det Milan som får mina sympatier. Jag vill se Gattuso kuta runt med bucklan!
Kommentera

Rytter: Milan, så klart. Låt fotbollen segra, spöa Pool stooort.
Kommentera

scim:

Jo självklart är ju dom två punkter du nämner en stor anledning varför han jämför United och Liverpool på det sätt han gör. Men fortfarande så tycker håller jag med han, United är ett bättre fotbollslag än Liverpool. Men å andra sidan tror jag att Liverpools taktik kommer passa Milan sämre än vad Uniteds taktik gjorde.

Lite kluven vilket lag jag ska hålla på i finalen. Vill ju att bucklan ska till ett lag ifrån världens bästa liga, men samtidigt är det svårt som United supporter att hålla på Liverpool. Får nog bli så att jag håller lite på Milan i finalen ändå.
Kommentera

Rytter:

Nu tror jag iofs att man nämner United av två anledningar (utöver det faktum att United tveklöst är ett bättre lag än Pool), och det är:

-United är Liverpools naturliga arch-enemy.
-United är ett lag man nyligen körde över.

Oavsett allt så är Gattuso en äkta hjälte.
Kommentera

Bissett19:

Ja Gattuso är härlig, som United supporter måste man ju bara älska detta uttalande från honom.

-Allt de gör att spela långbollar. Det är stor skillnad mot Manchester som är ett riktigt fotbollslag, säger Gattuso som även anser att Liverpool inte är i närheten av Manchester United sett till tekniken.
Kommentera

Världens bästa klubblag är återigen CL-final.....
Liverpool FC i mitt hjärta...nu vinner VI för andra året i rad mot Milan!
Kommentera

mattias - 74: Gattuso startar litet psykkrig inför finalen....;)
Kommentera

LL:

Verkar som om Liverpool får spela i sina röda tröjor i år med =)
Kommentera

« · 902487 · »