Fotboll

Grupper · 16778 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 1101837 · » Till forumet

Sv: Champions League
sylf:

United är lite favoriter. 65 / 35 typ :-)
Kommentera

mattias - 74: Ja ven fa# ska vinna mellan Man U- Inter,¨
trotts att jag gillar liverpool. så vill jag att the reds vinner !

Roma vinner mot Arsenal 1-0 får de stryck med,
sedan vinner det med 2-0 hemma ! är bombis på seger
Kommentera

renen:

Japp Gerrard spelar till 99 % han vilade igår. Snacka om viktig match. Bytte till rätt tråd !
Kommentera

Omstart i veckan.
Hur går det? Liverpool får svårt mot Real, Manch U vinner nog tyvär mot Inter
känns som Sir Alex får två tunga titlar iår.
Kommentera

mattias - 74: Bra han behövs.
Kommentera

renen:

Barca är också en utmanare till CL. Debaklet i helgen är inte nånting man skall ta på allvar. Mina 2 favoriter till titeln är Barcelona och United tyvärr :(
Kommentera

mattias - 74: Barca kan jag köpa i fall vi misslyckas, not Manch U.
Kommentera

renen:

United saknar Vidic imorgon det är ett enormt avbräck i backlinjen.
Kommentera

renen:

Inter - Man UTD 1

United är i ruskig form och Inter har allt att vinna för att få med sig ett så bra resultat som möjligt till returen tips: 1 - 0

Lyon - Barcelona 2

När skall Lyon lyckas gå långt i Champions League? Knappast denna säsong då dom ställs mot Europas just nu ett av de formstarkaste lagen i Europa och även en het kandidat till att ta hem titeln. tips: 0 - 2

Arsenal - Roma x

Arsenal har sedan länge väntat på Cl då ligan är bortflugen för längesedan. Här varnar jag fär Skräll men utgångstipset blir X.

Atletico Madrid - Porto 1

Atletico är bra hemma och får tipset knappt med Porto är ingen lätt nöt att knäcka. tips 2 - 1

Få se om LL vågar utmana tipset ?
Kommentera

mattias - 74:

Glömde tippa Arsenal - Roma 1 - 1
Kommentera

mattias - 74:

Inter-ManU 1-2
Serie A är i mina ögon ruskigt överskattad. ManU har skador i backlinjen och Vidic (i mina ögon kanske världens bästa spelare just nu, om ni undrar hur United kunde hålla nollan så länge i ligan så är svaret "Nemanja Vidic") är avstängd. Hade han spelat hade det blivit 2-0 till United, men nu får Inter ett mål. Och det är inte Zlatan som gör det.

Lyon-Barca 0-1
Barca gör vad som behövs och vinner sedan stort i returen på Camp Nou.

AM-Porto 2-0
Porto är ett helt annat lag borta jämfört med hemma och här får man på nöten.

Arsenal-Roma 2-0 (med hjärtat) 0-1 (med hjärnan)
Tunga skador och dåligt självförtroende i Arsenal, och man möter ett lag som kommer att backa hem med enda syfte att hålla nollan, och sedan lyckas de kontra in ett mål som borde ha vinkats av för offside (det är ju ett italienskt lag, gubevars). Jag är pessimist i dag, det känns inte alls bra inför den här matchen.
Kommentera

LL: Ska vi gissa att Inter's mål kommer via en arm eller två?
Kommentera

LL:

Klart Italienska ligan är överskattad men Inter kan mycket väl vinna. United lär nog inte föra matchen heller så. Håller med dig om Vidic. Han är kanske den bästa i världen på sin position undantag Carragher :)
Kommentera

Hence:

Skall vi gissa på att uniteds mål kommer efter en frispark som ronaldo fixat :)
Kommentera

mattias - 74: Tur att det är inte italenska dommare idag =)
Heja man united
Kommentera

Projta: Klar fördel Ronaldo mot Zlatan i matchen efter en halvlek.

Synd att jag bara hittar någon bulgarisk stream på nätet. Men bilden är hyfsad.
Kommentera

NuMo: Absolut ! zlatan stora matchernas man =)
du kan se på Viasatondemond garatis om du blir medlem på bet24.. bra bild där oxå !
Kommentera

Projta: Då får man kolla upp det. Tack.
Kommentera

NuMo: Inget att se, bäbisRonaldo ligger och filmar alt Zlatan är totalt osynlig.
Kommentera

NuMo: Fungerade det för dig? Fick upp att värdekoden gick ut 31/12 2008 själv...
Kommentera

Frella: www.atdhe.net/live-tv-3930.html fixade biffen lagomt till 88:e minuten.

Första halvlek såg jag på ett främmande språk.
Kommentera

NuMo: Jag med, men sen tvärdog den sändningen och sopcast kraschade vid varje uppstart så började leta andra alternativ. Slutade med att man missade hela andra...men Inter kommer aldrig att vinna något när man har ett mittfält på championship-nivå med Cambiasso undantagen. Ok att man krigar bra, men vore ju kul om någon hade någon form av känsla också.
Kommentera

Frella: Bara att konstatera att utan armar, felaktiga straffar och div konstiga domslut är Inter ett högst mediokert lag. Det är en sak att dominera i Serie A. En helt annan att spela i CL där inga straffar delas ut i den 17:e tilläggsminuten osv.
Kommentera

sylf: Så fruktansvärt tröttsamt det måste vara att känna så mycket hat som du gör. Man spelar oavgjort mot det lag som leder PL. Hur många PL-lag gör det?
Kommentera

sylf:

Att som ledare av Serie A bli så här avklädda på hemmaplan visar att Inter har en bra bit kvar till den absoluta toppen. Hävdar fortfarande att de engelska lagen lirar i en egen division i europa. Tror att alla lag från Italien ryker i 8:dels finalen. Arsenal borde inte fårr straff med det spelar ingen roll för dom hade förmodligen vunnit ändå eftersom dom tydligen dominerade kraftigti hela matchen.

Jag tänkte berömma ronaldo för att han filmat mindre denna säsong i Premier League men igår var det samma visa. Han borde kanske haft 1 frispark av alla som han fick igår. Trist och se. O andra sidan så filmade Adriano också även om det var ytterst lite kontakt men det är hur som helst ingen straff.

Cambiasso är en spelare som skulle klara sig bra i PL. Han påminner om Scholes i sin spelstil. Tuff och ger allt i varje närkamp. Zlatan då ? Nja igår var han blek. Undrar när han skall göra mål i CL slutspelet ?

Ikväll är det Real Madrid - Liverpool Jag hoppas benitez startar med en defensiv laguppställning i den här matchen. luktar 0 - 0 här också .
Kommentera

mattias - 74:

Avklätt?Näru,det syntes dock att Inter hade stor respekt för Utd och började väldigt defensivt.Ronaldos första halvtimme är ju imponerande,han var överallt och hade lekstuga med Saton på Inters vänstersida.Utd var ju klart bättre i första,Cesar gjorde några svettiga räddningar.
Men i andra så började Inter pressa lite högre och tog över matchen och hade med lite flyt kunna gjort ngn balja.
Tycker det känns rätt öppet inför returen.

"Hävdar fortfarande att de engelska lagen lirar i en egen division i europa."

Det där kan du få äta upp ikväll;)

Kommentera

mattias - 74: skulle inte ha haft straff? Mexes sätter sig i princip på van Persies högra häl och RvP har inte en chans att stå upp. Solklar straff.

Dock borde vi ha vunnit mycket större. Bendtner och Eboue stod för var sin jättemiss, 3-0 så hade det redan varit avgjort men nu lever matchen. Dock ska Arsenal ta det här ändå, ser man bara till att vara skärpta i defensiven redan från start så kommer vi att kontra Roma sönder och samman.
Kommentera

Poffa: "Man spelar oavgjort mot det lag som leder PL. Hur många PL-lag gör det?"

Jämförelsen haltar dock en aning. United spelade i första hand inte för att vinna i går utan för att inte släppa in något mål. Det är bara att se på laguppställningen för att inse det. De hade i stort sett två offensiva spelare på planen (Ronaldo och Berbatov) men i övrigt var det defensivt inriktat.
Kommentera

Bissett19:

" Det där kan du få äta upp ikväll;) "

Jag snackade om vilka lag som går vidare men visst kan pool förlora med tanke på den formen RM är i.

LL: Jag tycker straffen är i det billigaste laget. Nog är det kontakt men visst ramlar han lite lätt det får du väl ändå hålla med om ?
Kommentera

LL: Visst är det så, men att som sylf påstå att Inter är ett mediokert lag känns helt fel. Mediokra lag spelar inte oavgjort mot United, oavsett om United spelar defensivt eller ej.

Jag uppskattar båda ligorna, men har inga större problem att se att typen av fotboll skiljer sig en hel del. Men även det är en tjusning. Fast det är klart, det finns ju många som bara följer F1 också, för det är "bättre racing" än övrig motorsport. Detta när det i princip är exakt tvärtom.

Kommentera

Poffa:

Mediokert lag på den här nivån är dom väl ? Dom är riktigt usla mot bra motstånd från andra länder, det är ingen nyhet.

Måste säga att jag är mäkta imponerad av uniteds insats igår.

Inter hade väl i princip ett läge där adriano sköt över. United kontrollerade fullständigt matchen och spelade som de gjort de senaste matcherna. Jag förstår inte folk som höjer Serie A till skyarna som den bästa ligan i Världen.

Håller med Mats Olsson. Skall Zlatan vinna CL skall han byta klubb.
Kommentera

Poffa: "men att som sylf påstå att Inter är ett mediokert lag känns helt fel."

Ja, att kalla Inter för mediokra är väl att ta i. Däremot är jag rätt övertygad om att United kommer att smiska Inter-rumpa ganska rejält på Old Trafford.

Själv har jag aldrig gillat italienska ligan, spelet faller mig inte i smaken och dessutom har jag numera svårt att ta den på riktigt allvar efter alla muthistorier hit och dit genom år.
Kommentera

mattias - 74:

"Måste säga att jag är mäkta imponerad av uniteds insats igår."

Varför är den så imponerande?att inte göra mål på ett enligt dej mediokert lag är väl knappast så imponerande.Eller hur tänker du?
Kommentera

mattias - 74: nej, jag tycker inte att han ramlar lätt. Kolla på van Persies högra fot, den fastnar under Mexes ben. Dessutom kan du ju titta på Mexes reaktion efteråt, han försöker inte ens protestera utan han inser att han har klantat sig.
Kommentera

Bissett19:

Imponerad över deras spel under hela matchen. de slog ju nästan aldrig av på tempot. De hade kunnat sluta 0 - 3. Nu hade ju Inter Cesar i målet som räddade dom. Håller med LL . United lär smiska stjärt med Inter om 2 veckor.
Kommentera

LL:

Nya matcher idag

Real Madrid - Liverpool 1

Real har bra form. Liverpool får svårt att få med sig poäng men jag garderar på tipset :) Tips 2 - 1

Chelsea - Juventus 1

Återigen ett möte mellan England - Italien . Chelsea är absolut det bättre laget. Tips 2 - 0

Villareal - Panathinaikos 1

Spanska lag är bra hemma , panathinaikos får inrikta sig på att försvara säg och få med sig ett bra resultat till returen. Tips 3 - 0

Sporting Lissabon - Bayer Munchen X

Bayerna är det bättre laget men en hel del matrchvinnartyper. Dom går vidare efter returen. tips: 1 - 1
Kommentera

LL:

HAHA jävla Babel.
Kommentera

mattias - 74: Nu dog Viasat Fotboll på min Dreambox, men iaf:

R Madrid        - Liverpool       0 - 1
                    Benayoun 82      
Kommentera

Dream Team: Puh, blev lite mycket RM ett tag.....
Kommentera

Dream Team: Ja varför är pool alltid så bra CL o ej PL ?
Kommentera

Projta: Därför att Rafa sparar laget i PL, han har coachat bort åtminstone en PL-titel, sen passar cupspelet oss bra defensiv borta och svårslagna på Anfield.
Kommentera

renen: Jaja inte en chans att Real vänder på detta.. elle ja det kan gå om han sätter in Lucas från start =)
Kommentera

Dream Team: Svettig match, men ett resultat man bara kunde drömma om.
Kommentera

sylf:

Så himla skönt.
Kommentera

sylf:

Bayern Munchen verkar heta. Tror Benitez ångrar sig nu att dom inte budade på Ribery innan denna säsong.
Kommentera

renen:

När man såg skretel försvarsspel igår så förstår man varför han petat Agger, rafa är för rädd för att peta Carragher till förmån för Agger. Dansken spelar nog inte i Liverpool kommande säsong tyvärr. Dock är Carragher en spelare som jag gillat i alla år och jag har även hans tryck på min tröja som jag handlade på Anfield när jag var där..

Känns skönt att ha en 1 - 0 seger och gå på inför returen. Hoppas detta var vändningen nu och att grabbarna får lite självförtroende inför matchen mot boro i helgen i ligan...
Kommentera

mattias - 74: Tror knappast de tar de bästa laget.. han slänger väl in den dära förbannade Lucas och El zahar
Kommentera

Projta:

Bra att lucas startade på bänken igår, han hade 1 bollkontakt när han kom in och det var en felpass..
Kommentera

Bissett19:

Dage igen.

Heja Pool. Sedan hoppas man på Juventus!
Kommentera

mattias - 74: Det gäller att hålla alla tummar som finns, har lite dåliga vibbar inför kvällen då det borde vara Real som går vidare för en gång skull.
Hoppas Gerrard kvitterar i slutminuterna :)
Kommentera

« · 1101837 · »