Fotboll

Grupper · 16779 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 780244 · » Till forumet

Sv: Champions League

Sitter och småtittar på Arsenalmatchen, de missar alla möjliga lägen, den ena chansen är bättre än den andra, men inga mål gör dom.
Nu åker dom säkert på ett i baken istället.

Kommentera

Sannes:

Ronaldo fjantar sig och domaren ger honom Gult kort. Allbäck målskytt 1 - 0 med 10 minuter kvar!!
Kommentera

Sannes: Jag tror inte att det finns fler sätt att missa jättelägen än alla de olika varianter som Arsenal visade upp i dag. Så fruktansvärt frustrerande.
Kommentera

Drömmål av nakamura efter 80 minuter :)

Go Celtic
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vore ju skönt om Man Utd skulle bli utslagna!
Kommentera

Bissett19: Rafflande slut på matchen. Boruc lär nog inte behöva betala på krogen ikväll iaf.
Kommentera

Bissett19:

Saha missade straff också =)
Kommentera

Strax dax för CL kväll igen,Arsenal o Porto behöver en pinne vardera för att avancera,dessutom möts dem,kan det bli nåt annat än kryss?

Hoppas nu för bövelen Man Utd tar sej i kragen o tar sej vidare o förbi Benfica,vore ju trevligt att få se Henke i ett par matcher innan han drar hem till Sundets Pärla igen......

Kommentera

Bissett19: Man Utd. Åh vad vacker en kombination av bokstäver kan bli när de sätts ihop på rätt sätt.

Låt mig försöka.

M - A - N  U - T - D.

Åh vad vackert.
Kommentera

Bissett19: Jag VISSTE att du var ManU-fan! Det värmer i hjärtat ;)
Kommentera

Dragan 2k: Muta DN? Själv har jag varit lite smygsupporter av Leverpölen ända sedan Dalgleish, Rush och Beardsleys härjningar, för egentligen är jag ju inte fotbollsintresserad
Kommentera

Dragan 2k: Kommer bli en jobbig vecka det här för M A N U T D, åka ur Champions League OCH förlora i derbyt...
Kommentera

scim: Åka ur CL kan ju alltid hända, men förlora derbyt? Nej, nej... Men nu gjorde i alla fall Vidic 1-1.
Kommentera

scim: Junajtid vänder nog detta,1-1 av Vidic precis.Du får nog hoppas på en skräll till helgen istället.
Kommentera

Bissett19: om det blir mål i matchen Porto-Arsenal så är det nog av misstag.
Kommentera

Hahaha, nu visar de highlights från första halvleken Porto-Arsenal, och de visade inmarschen, slantsinglingen och när en Porto-spelare sparkar till hörnflaggan :-)

Sedan sitter de i studion och surar över att båda lagen säkrar hemåt och verkar förvånade över att ingen vill anfalla. No shit Sherlock, jag kunde ha berättat för er exakt hur den här matchen skulle se ut redan när det stod klart att båda lagen skulle gå vidare på 0-0. Som sagt, händer inget speciellt i Hamburg kommer den här matchen att sluta 0-0 såvida inte någon spelare råkar göra mål av misstag.
Kommentera

Bissett19: tror också att United fixar sig vidare. De kommer att täta bakåt nu och invänta de lägen som kommer att komma när Benfica måste anfalla.
Kommentera

LL: Ja det mest spännande enligt Åkesson o C/o i studion var Domare Merks slantslingning o en avsparkad hörnflagga av en Portospelare i första halvlek.

Kommentera

Poffa:

Haha, sist ni vann ett derby var det ju en Cityspelare som stod för båda era mål.
Kommentera

Sanslöst att viasat väljer att sända Porto - Arsenal som huvudmatch. Det blev ju exakt som alla på förhand redan visste. En jävligt tråkig 0-0 match.
Kommentera

Åkerman: Det är väl ungefär som AIKarna skulle sagt: Richard Money makes the world go round...

Självklart väljer man att lägga de attraktiva matcherna i de Viasatkanaler till vilka man måste köpa särskilda abonnemang eller liknande, på så sätt hoppas man kunna lura en och annan väldigt lättlurad stackare att Viasat faktiskt är något att ha.

Kommentera

Åkerman: BORING ARSENAL!
Kommentera

Paddan: Ja, visst är det en liten poäng med det. Å andra sidan har de tidigare omgångar alltid prickat de för folket intressanta matcherna (svenskintresse alltså). Tror det mer handlar om dåligt spelsinne av de styrande.
Kommentera

Åkerman: ok, jag är partiskt eftersom jag håller på Arsenal, men jag tyckte att det var hysteriskt kul att se sista kvarten - sällan har fyra mittbackar fått stå så ostörda och passa bollen mellan varandra... Men jag kan hålla med om det märkliga i att välja att visa en match som A-L-L-A kunde räkna ut på förhand att den skulle sluta 0-0. OK, Porto hade iofs två stolpträffar, men det var mer slump än något annat.
Kommentera

Frisco: NIL-NIL TO THE ARSENAL! ;-)
Kommentera

Många intressanta matcher blir det. Resultatet av lottningen:

Porto - Chelsea
Celtic - Milan
PSV Eindhoven - Arsenal
Lille - Manchester United
Roma - Lyon
Barcelona - Liverpool
Real Madrid - Bayern Munich
Inter - Valencia
Kommentera

Bissett19:

hehe Pool lär garanterat åka ut men jag hoppas de kan få ett bra resultat och gå på till matchen på Anfield. Har en känsla av att Pool kommer tråkspela i Spanien för att sedan sätta full fart framåt i Liverpool! Frågan är om det räcker ?? Troligen inte.. .
Kommentera

Jag hade pessimistiskt nog kunnat sätta min mustasch på att Milan skulle få Barcelona på halsen, så Celtic sitter som en smäck. Nu ska jag bara försöka hålla mig från att sätta mig i klistret med fler, mindre genomtänkta vad..
Kommentera

Frisco:

Man kan ju undra varför Pool tagit efter !
Kommentera

mattias - 74: Därför att att Gerry & the Pacemakers fick en hit med den på 60- talet. Så det är inte något nytt påfund om du tror det.
Kommentera

Frisco: Härligt,fick grym ståpäls.
Kommentera

Frisco: Så ska det låta, inte som när Pools fans skriker ut den helt utan takt och ton.
Kommentera

scim:

Vad tror du om fortsättnigen ?

Mitt tips är att båd Unitded och Liverpool åker. Unitde förlorar eftersom Franska ligan är den mest underskattade i hela europa. Jag tror lYon tar hela skiten !

Skal tilläggas att jag hoppas pool vinner men det gör dom inte. Får de med sig 1 - 0 i arslet kanske de kan vinna med mer på anfield.

20/2 R Madrid - B München
Lille - Man United
PSV - Arsenal
Celtic - Milan

21/2Inter - Valencia
Barcelona - Liverpool
Roma - Lyon
Porto - Chelsea

Vidare går Real, Lille, Arsenal, Milan, Inter, Barca, Lyon, Porto
Kommentera

Liverpools träningsläger urartade. Bellamy och Fowler inblandade b.la Nån som är förvånad ??
Kommentera

Henke Larsson o Wayne Rooney på topp i dagens åttondelsfinal för United mot Lille.Matchen sänds i TV6,zappa in matchen Gusten!!
Kommentera

Bissett19: Skoj att se Larsson från start... Hoppas dom inte har pling från Viastsport 3.. ska se Man U senare ikväll hade jag tänkt...
Celtic-Milan kommer att bli något speciellt längtar så efter den matchen..
Kommentera

Projta:

smart frispark av giggs igår, fattar inte lillespelarna varför de protesterade. Klockrent mål !
Kommentera

mattias - 74: Jaa absolut klart det är mål.. Men bästa matchen igår var lätt Real mdrid - munchen...

Blir roligt att se Chippen mot källström..
men nog för att Chippen får börja på bänken idag men källström vet jagh inget om..
Men du ska väll se Pool du, eller sitta och vråla o heja på Zlatan =)
Kommentera

Projta:

Nej nog blir det Barca - Liverpool alltid. Bellamy lär få blanda vatten efter sin golfsving senast. vill gärna se en 4 - 5 - 1 uppställning av Rafa eftersom det är viktigt att täppa till mitten. Gärna så här

Reina
Finnan-Agger-Carrager-Riise
Pennant-Sissoko-Alonso-Aurelio

Gerrard

Kuyt
Kommentera

mattias - 74:

typ så här tycker jag.. bra om man får 0-0 med sig

Finnan-Agger-Hippyä-Carrager-Rise

Pennant Sissoko Alonso Gerrard

Chroch
Kommentera

Projta:

Ingen Kuyt ??
Kommentera

mattias - 74: Njaa faktiskt inte, gillar inte han så mycket.. tänkte på att man kunde skuta långbolalr till långben och nika ner dom till mittfältet och bygga nått på det..

Är inte bellamy med alls`? annars ser jag han på topp
Kommentera

Projta:

Har svårt och se att Rafa skall spela med honom efter vad som hände sist dessutom är Kuyt betydligt bättre. Hemma på anfield kommer garnterat alla 3 spela!
Kommentera

mattias - 74: Tror Liverpool satsar offensivt idag,ett 4-3-3.Benitez är ju en gambler som hellre spelar 4-4 än 0-0,så dessa blir det.

Sander Westerfeldt
---------------------
Jim Beglin
Markus Babbel
Mauricio Pellegrino
Christian Ziege
--------------------
Gary McAllister
Igor Biscan
Nick Barmby
--------------------
Nicolas Anelka
Karl-Heinze Riedle
Ronnie Rosenthal
Kommentera

Martin Hansson som dömemr Inter-Valencia ikväll, den som vill veta
Kommentera

Bissett19:

hehe fina lirare du har fått tag på. barmby är fan bättre än Zenden iaf :-)
Kommentera

mattias - 74: Så är laggups.

Arbeloa-Carreger-Agger-Rise

Finnan- Sissoko-Alonso-Bellamy

Gerrard

Kuyt
Kommentera

Projta:

Dålig 1:a halvlek av Pool, dom kan tacka valdez för 1 - 1 målet. Bra golfsving som målgest av bellamy =)

Bra försvarsspel av pool. den där nya Alebloa har varit bra samt Carragher men han gör ju sällan en dålig match.

nu blir det tråkspel av pool i 2:a om det håller =)
Kommentera

Zlatan är lika bra som vanligt. Oerhört nära när han nickade i stolpen och en mästerlig manöver låg bakom 1-0 målet.
Killen ligger för sjutton bakom nästan allt i inters anfallspel.
Imponerande !
Kommentera

« · 780244 · »