Fotboll

16691 inlägg · 42 ämnen

Diverse

« · 1164438 · » Till forumet

Sv: Diverse
Mycket vackert 1-0 av Torres mot Nya Zeeland i Confed Cup.
Kommentera

ante08: jaha ny förlust för Skellefteå ff idag med 4-0. Tre insläppta mål på 4 minter är ingen hörjdare nä det blir nog resepass till div2 det här tyvärr.
Kommentera

mattias - 74: Håll i det här nu Scunthorpe. Sex pinnar för Rangers nästa säsong.
Kommentera

scim:

Sitter och ser matchen mellan millwall och Scunthorpe, ställningen 2 - 2 med drygt 10 min kvar. Bra match för övrigt. Vinnaren tar en plats i The Championship

Kommentera

En fotbolls-EP har jag efterlyst länge. Det här kan bli en enorm sajt.
Kommentera

mattias - 74: Det där var ruggigt alltså... Att man ens vill försöka? Finns ju inte chans i glödheta att domaren kan gå på en sån grej!
Kommentera

HAHA detta var det värsta jag sett. Ge killen en oscar för timingen och skådespeleriet !!
Kommentera

Fortuna Düsseldorf bjuder på lite underhållning.
Kommentera

mattias - 74:

Varför var inte Gerrard med?
Kommentera

Skönt att Klinsmann är med på den här listan !

Nu fick jag lite upprättelse känner jag :)

Han är väl den som började filma i PL om jag inte minns fel !!
Kommentera

Bollsinne....

ekorre.wmv

Kommentera

Frisco: Haha den bästa på länge =)
Kommentera

Frisco: Märkligt på min ära. I länken har du isf "15 yard penalty. Personal foul. Automatic first down."
Kommentera

Lumber Jack: Från Sollefteå Gifarnas sida.

"Matchrapport

Det har nu gått 10 minuter och fortfarande 0-0 i den direkt avgörande kvalmatchen. GIF ställer upp med exakt samma startelva som senast - Foffe, Pär O, Fredrik W, fredrik M, Jörgen B, Niklas E, Patrik J, Michael Å, Mats L och Mats S."

Nu får vi se hur lång tid det tar för journalisterna i alehandan att koka ihop något av det där.
Kommentera

Lumber Jack: Uppdateringar på deras hemsida lämnar en del övrigt att önska. Det tog flera dagar innan de behagade för in de där siffrorna (Jag antar att det är 4-0 du refererar till.)

Tyvärr så tycker jag inte att Allehandan online (Jonny Dahlgren) lämnar information tillräckligt fortlöpande heller. Man får nog vara nöjd om man får bara ett uns mer än halvtidsrapport De verkar få sin information från ifrån Sollefteås hemsida förövrigt.

Skall man följa matchen så blir det nog på Sollefteå GIFs hemsida och eventuelt deras "besökare emellan -diskutera".

www.svenskidrott.se/organisation.asp?OrgElementId=4217

Det var bättre förra matchen mot OAFF. Den matchen gick bra att föja i deras gästbok samt med direktrapporter i lokalradion. Tvivlar på sådana kanaler den här gången. Om någon hittar det så berätta gärna.

Å andra sidan så finns det ju andra matcher att följa från 16:00 också. Modo och Liverpool t.ex. Men man har väl tre ögon.
Kommentera

Lumber Jack:

HAHA kort och koncist !
Kommentera

Undra på en skala 1 -10 hur nöjd Holmsund var med sin match.

Kolla in:
FÖRLUST I FÖRSTA KVALMATCHEN
Inlagd: 12:e oktober 2008
4-0 - Läs mer

Klicka på "läs mer".

www.lagsidan.se/holmsund
Kommentera

Chippen uttalar sig om flytten till arabvärlden:
"Jag garanterar att jag inte gick hit för pengarna. Saudiska ligan är bra och jag ser fram emot att spela här."
Kommentera

Metal Guru: Har Ronaldo tänkt börja spela i MLS?

www.boingboing.net/2008/08/15/mickey-mouse-arreste.html
Kommentera

mattias - 74:

Avd aspackade domare; the conclusion.
Kommentera

Wayne Gresky: Då uzbekistan hittils saknat särskillt stora oljefyndigheter torde dessa industrier inte å hand i hand.

Till naturtillgångar räknade jag de ej förnyelsebara.
Kommentera

spud: Vem har hävdat att det är utländska oljebolag det handlar om? Jag trodde att olje och gasutvinning oftast gick hand i hand och att företagen ägnade sig åt båda, men jag kan ha missat något...

Var drar man gränsen för en naturtillgång?
Olja och gas verkar du räkna dit, hur är det med mineralfyndigheter? Skog? Fisk?
Kommentera

Wayne Gresky: Skulle bli mycket förvånad om det är utländska oljebolag som tryckt in pengar. Tror snarare, vilket namnen tyder på också att det handlar om gas som pengarna kommer ifrån. För övrigt ett vidrigt förhållningssätt till naturtillgångar, att de kan ägas av bolag och inte tillhöra staten.
Kommentera

Wayne Gresky: Det faktum att de sex partners som nämns först på hemsidan är: NEFTGAZMONTAJ, UzGazOil, GISSARNEFTGAZ, KO'KDUMALOQ-GAZ, SHO'RTAN GAZ MANSULOT och NEFT GAZ tyder på att det kan finnas oljepengar inpumpade i klubben.
Kommentera

Frisco: Det är inget snack om att nyhetsrapporteringen är helt överlägsen modos iaf.
Kommentera

Sv: Diverse Kommentera

Hittade ingen tråd om den Uzbekiska ligan. Ska bli spännande att följa utvecklingen i Etoo-fallet.
Kommentera

Bissett19:

Haha helvetre vad fet han har blivit. Ulf Ottosson och Brolin har fått konkurrens :)
Kommentera

Ronaldo har blivit rund o go.......;)
Kommentera

mattias - 74: City trodde på honom också.
Kommentera

Isaksson klar för PSV. Skönt att han hittade en klubb som tror på honom till slut
Kommentera

Ang regeln om 6 inhemska spelare så lär Ytterhogdal få problem.
De har 10st Brassar och dessutom så har de problem att stå på benen också :-))
Kommentera

mattias - 74: om de engelska spelarna fick lära sig lite teknik och taktik i stället för att bara sparka bollen långt och motståndarna på benen så skulle de garanterat hävda sig bättre. Det här anser även många i England, för övrigt.

Man kan ju också se det så här: England har vunnit VM en enda gång, det på hemmaplan 1966. Innan mitten av nittiotalet var det ytterst få utländska spelare i högstadivisionen, varför gick det inte bättre då än det gör nu för landslaget?
Kommentera

LL:

Fritt fram för mer lovande unga engelska spelare kanske ?
Kommentera

mattias - 74: varför är det bra med en bantning av importer?
Kommentera

65selander: det där förslaget kan de kasta i papperskorgen. Jag tycker att det stinker. Jag såg Sune Hellströmer babbla på tv i morse om att det var bra för utvecklingen av svenska spelare och så lade han till något om att utlänningarna står ivägen för de svenska juniorerna. Samma trötta protektionistiska trams som alltid, och sedan kan man ju fråga sig vad de länder som kommer att förlora på det här tycker om saken. Många afrikanska länder har kommit starkt på senare år, mycket tack vare att deras spelare har blivit bättre av att spela i storklubbarna i europa - men med en sådan här regel skulle de stoppas och deras utveckling skulle hämmas avsevärt.
Kommentera

65selander:

Det tror jag också!
Kommentera

mattias - 74: Är väl bra för de inhemska spelarna men sämre för de klubbar som hämtar de flesta utanför sitt eget land.

Men tror att EU kommer att sätta stopp för detta.
Kommentera

65selander:

Blir jobbigt för Arsenal :-)

Nej men allvarligt är det bra med en banting av Importer, 5 - 6 er lag eller vad har du för åsikt i frågan ?
Kommentera

mattias - 74: Vad säger ni om den nya regeln som har klubbats igenom.

Det lär bli livat eftersom EU inte kommer att gilla detta, själv vet jag inte vad man skall säga men det är väl på gott eller ont.

I praktiken betyder regeln att från och med 2012 ska klubbar använda sig av minst sex spelare som är fotbollsfostrade i landet. Övriga fem får komma från utlandet.

Kommentera

Metal Guru:

Nej dom var högt rankade i nån annan tidning också . Tror det var Mora tidning ??
Kommentera

mattias - 74:
Favoriter i serien är väl Sirius bara i Uppsala.
Kommentera

Dragan 2k:

Hemmapremiär för Sirius ikväll mot Mjällby i Superettan. Synd man jobbar. Dom är tydligen favoriter i serien så man skall nog se en del matcher!
Kommentera

Vem kommer att vinna kampen mellan Drogba, Terry och Lampard?
Kommentera

Dragan 2k:

Gjorde Chippen en Zlatan?(Z znodde en ztraff av Källztröm)

"På lördagskvällen kom första målet i Deportivo La Coruñas tröja. Svensken fick förtroendet att ta straffen i första halvlek, vid underläge 1–0, och kvitteringen blev vändningen.

– Det var inte bestämt före matchen. Men bollen låg där så jag tog chansen, säger Wilhelmsson"

Kommentera

« · 1164438 · »