Danne_l: ok, då missförstod jag dig, sorry. Trodde att du menade att det inte var någon skillnad med TV4. Fast det ändrar egentligen ingenting, jag har varit på Råsunda på derbyn på lördagar långt innan TV4 var med i bilden. Så jag har rätt i alla fall!!! ;-)
Danne_l: nja, inte helt sant. Det har spelats ett och annat Sthlms-derby på lördagar på senare år. Så sent som i höstas spelades väl förresten också om jag inte minns helt fel MFF-IFK Gbg (som definitivt är en högriskmatch) på en lördag och sändes i TV4.
wap.hockeysnack.com Vad tror ni om Polisens förslag om att storstadslagena inte skall få möta varandra på lördagar. Jag kan först varför eftersom det krävs mera bevakning än en tråkig måndag. Fast en bra match live eller på TV är ju inte illa heller. Det är ju fåtal klubbar som har råd att pröjsa bevakningen själv. Tror också att biljett priserna skjuter i höjden då. Synd att folk inte kan gå på idrott utan att det skall bli bråk.
England känns ju lite Spanien nu för tiden. Spelar ju ingen roll hur bra trupp de har, de tar sig ju ingenstans. Tar de till sig ordentligt att de missade EM nu kanske de kan gå längre än vanligt, men jag tror inte de klarar ett guld.
Okey att de möter Spanien borta men nog måste de svenska lirarna kunna få iväg en pass utan att behöva ta emot och hålla bollen i tre sekunder varje gång? Och hur i h-e kan de gå bort sig så i eget straffområde på en hörna? Pinsamt värre.
Bissett19/mattias 74: Räknar laget stenhård att andra skall göra jobbet ikväll. Säger bara som en Turkisk militär säger när de springer på en Kurd i bergen... Allahaýsmarladýk, hoþçakal
Bissett19: Ja, domaren på Windsor Park har iaf lyckat fixa en nagelbitare på onsdag kväll för vår del. Hur han kan undgå att se den solklara handsen är fullkomligt obegripligt. Måste vara en av dom svettigaste avslutningarn man sett i en match:
Frispark som via stolpens insida går ut bakom målvakten och träffar en nordirländare på knäet och sedan rullar ut över mållinjen ca en halv meter utanför stolpen. På hörnan nickskarvar en dansk bollen bakåt och sen bredsidar en danske bollen mot öppet mål, där en försvarare skickar ut sin högra arm och får stopp på bollen. Ingen åtgärd från zebran. Ny höran och där lyckas en dansk bredsida bollen över öppet mål från ca 2 meter. Ridå...
NuMo: För att vara Ibra anhängare så gör han nog sin tröttaste match. Verkar som han sparar allting till 2:a halvleken. Han trippar mest om kring... trippar är väl att ta i.
Ni som gillar att zappa så har ni Belfast mot Kristiana på Viasat 1. (kanal 105, om ni har ComHem)
NuMo: sitter och kikar på slutet av NI-Danmark. Danmark har haft ett skott i stolpen och borde nog också ha haft en straff alldeles nyss, en nordirländare räddade på mållinjen med utsträckt arm.
LL: Zlatan och Rosenberg som skall jaga förlupna bollar där uppe. Vad Rosenberg anbelangar så spelar det ju knappast någon roll om bollarna är förlupna eller inte, han är ändå inte i närheten. Zlatan å andra sidan, han jagar inte förlupna bollar.
Bissett19: Ryssland-matchen hade vi helgarderad. Vi är ett gäng på jobbet som har kört bolag ett par veckor nu, första veckan var vi sex minuter (plus tillägg) ifrån tretton rätt, men sedan dess har det varit alldeles för många skrällar.
Jag får trösta mig med att LHF överraskade samtliga (inklusive sig själva?) med att ta tre poäng borta mot SSK i dag.
mattias - 74: Slut, 2-1. England måste dock ta minst en pinne av Kroatien hemma. Nu är väl kroaterna klara för EM, så det ser onekligen rätt ljust ut för England.