Fotboll

16691 inlägg · 42 ämnen

Diverse

« · 981374 · » Till forumet

Sv: Diverse
Intressant bronsmatch i afrikanska mästerskapen. Insektsinvation i andra halvlek! 4-2 till Ghana mot Elfenbenskusten blev det iaf.
Kommentera

87bth01:

hehe George Best skulle ha svarat en gång i tiden när han fick frågan av en tidning om han helst hade sex före eller efter match .

Svaret blev då i halvtid :)
Kommentera

Metal Guru:

Avd märkliga mål
Kommentera

Lumber Jack: Kan inte låta bli att fråga. Hur många gånger har han blivit kallad för "könslös" domare tror du? ;-)
Kommentera

Idag fyller tydligen den gamle fotbollsdomaren Inge Köhn 60 år.

Grattis!
Kommentera

Har hellre sätt Norling som förbundskapten !

#SE LÄNK
Kommentera

Gusten: Hinner se Milan-Inter på Centralen sedan så blir 17h med gapiga ungar.

ps/Må Merseyside köra över afällningarna
Kommentera

Bissett19: Du glömmer ju det viktigaste!

söndag 23/12 13.00 
Man United - EvertonPremier League
Direkt från Old Trafford. Kommentator Anders Fredriksson

Jonajtedhatare! :)
Kommentera

Dax att börja ladda upp för en härlig eftermiddag/kväll framför Teven.

15.00 Milanoderbyt
Inter-Milan

19.00 El Classico
Barca-Real Madrid.

Kommentera

LL:

Hehe jo. Det finns såklart undantag. Men det är väldigt, väldigt sällan jag sett AIK, Hammarby, Mff mfl på (Gamla) Ullevi en lördag genom åren.
Kommentera

Danne_l: ok, då missförstod jag dig, sorry. Trodde att du menade att det inte var någon skillnad med TV4. Fast det ändrar egentligen ingenting, jag har varit på Råsunda på derbyn på lördagar långt innan TV4 var med i bilden. Så jag har rätt i alla fall!!! ;-)
Kommentera

LL:

Jo, var ju det jag skrev. Backa tilbaka till tiden INNAN fyran fick vara med och bestämma.
Kommentera

Danne_l: nja, inte helt sant. Det har spelats ett och annat Sthlms-derby på lördagar på senare år. Så sent som i höstas spelades väl förresten också om jag inte minns helt fel MFF-IFK Gbg (som definitivt är en högriskmatch) på en lördag och sändes i TV4.
Kommentera

65selander:

Backa tillbaka till tiden innan TV4 fick vara med och bestämma så hände det väldigt sällan (läs aldrig) att högriskmatcher spelades på helgerna.
Kommentera

65selander:

Räcker väl med att Bajen har tagit bort en läktarsektion, skall de spela Måndagkvällar också nu ?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vad tror ni om Polisens förslag om att storstadslagena inte skall få möta varandra på lördagar. Jag kan först varför eftersom det krävs mera bevakning än en tråkig måndag. Fast en bra match live eller på TV är ju inte illa heller. Det är ju fåtal klubbar som har råd att pröjsa bevakningen själv. Tror också att biljett priserna skjuter i höjden då. Synd att folk inte kan gå på idrott utan att det skall bli bråk.
Kommentera

mattias - 74:

England känns ju lite Spanien nu för tiden. Spelar ju ingen roll hur bra trupp de har, de tar sig ju ingenstans. Tar de till sig ordentligt att de missade EM nu kanske de kan gå längre än vanligt, men jag tror inte de klarar ett guld.
Kommentera

Scim:

Det verkar bli Capello som får det otacksamma yrket att göra England till en stornation inom fotbollen igen.

Jag förstår mig inte på storheten inom Italiensk fotboll emellanåt men Capello är en erkänt skicklig tränare så jag tror på detta. Vm guld 2010?
Kommentera

scim:

Nu kanske Svennis kan göra som du vill =)
Kommentera

mattias - 74: Hugosson!
Kommentera

Bissett19:

Vem skall vi ha bakom Shaban då? Bengt " fick för mycket sprit på fotbollsgalan " Andersson ?
Kommentera

mattias - 74:

Backe dementerar på DN.Jag hoppas han stannar fast fastfrusen på Citys bänk så man slipper se hans tugummituggande i EM nästa år.
Kommentera

Scim:

Så verkar Isaksson nära en övergång med Galatasaray

Se länk
Kommentera

Okey att de möter Spanien borta men nog måste de svenska lirarna kunna få iväg en pass utan att behöva ta emot och hålla bollen i tre sekunder varje gång?
Och hur i h-e kan de gå bort sig så i eget straffområde på en hörna? Pinsamt värre.
Kommentera

Bissett19/mattias 74:
Räknar laget stenhård att andra skall göra jobbet ikväll. Säger bara som en Turkisk militär säger när de springer på en Kurd i bergen... Allahaýsmarladýk, hoþçakal
Kommentera

Bissett19: Ja, domaren på Windsor Park har iaf lyckat fixa en nagelbitare på onsdag kväll för vår del.
Hur han kan undgå att se den solklara handsen är fullkomligt obegripligt.
Måste vara en av dom svettigaste avslutningarn man sett i en match:

Frispark som via stolpens insida går ut bakom målvakten och träffar en nordirländare på knäet och sedan rullar ut över mållinjen ca en halv meter utanför stolpen.
På hörnan nickskarvar en dansk bollen bakåt och sen bredsidar en danske bollen mot öppet mål, där en försvarare skickar ut sin högra arm och får stopp på bollen. Ingen åtgärd från zebran.
Ny höran och där lyckas en dansk bredsida bollen över öppet mål från ca 2 meter.
Ridå...
Kommentera

Bissett19:

2-0 är Fotbollsporr på hög nivå.

Big balls :-)
Kommentera

65selander:

1-0 är pinsam Svensk markering.
2-0 är Fotbollsporr på hög nivå.

Undrar om Isakssons tugummi smakar gott.
Kommentera

JD:

Daniel Andersson ?? SUCK.

Sämre än Gary Sundgren
Kommentera

4 st Svesnkar sist hem men med ett Molin pass snett bakåt så står alla och käkar muffuns.
Kommentera

Det var den matchen det. Snyggt mål av spanjorerna dock.
Kommentera

NuMo: För att vara Ibra anhängare så gör han nog sin tröttaste match. Verkar som han sparar allting till 2:a halvleken. Han trippar mest om kring... trippar är väl att ta i.

Ni som gillar att zappa så har ni Belfast mot Kristiana på Viasat 1. (kanal 105, om ni har ComHem)
Kommentera

NuMo: sitter och kikar på slutet av NI-Danmark. Danmark har haft ett skott i stolpen och borde nog också ha haft en straff alldeles nyss, en nordirländare räddade på mållinjen med utsträckt arm.
Kommentera

LL: Zlatan och Rosenberg som skall jaga förlupna bollar där uppe. Vad Rosenberg anbelangar så spelar det ju knappast någon roll om bollarna är förlupna eller inte, han är ändå inte i närheten. Zlatan å andra sidan, han jagar inte förlupna bollar.
Kommentera

LL: Skandalfrispark nu. Pinsamt att domarna inte håller i alla fall sverigestandard.
Kommentera

NuMo: nästan lite pinsamt, Spanien har spelare som Fabregas och Xavi på mittfältet, och Sverige har... Sidleds-Danne.

2-1 till Nordirland, David Healy förstås.
Kommentera

Sverige får bollen.....TJONG!
Kommentera

Sådärja, Niklas Bendtner gör 0-1 på Windsor Park så just nu är Sverige klara för EM.
Kommentera

LL: ...och där tog Makedionen ledningen mot Kroatien! Vad är det som händer??? OK, Kroatien är klara för EM men nog fasen ska de slå Makedonien ändå.
Kommentera

Bissett19: Ryssland-matchen hade vi helgarderad. Vi är ett gäng på jobbet som har kört bolag ett par veckor nu, första veckan var vi sex minuter (plus tillägg) ifrån tretton rätt, men sedan dess har det varit alldeles för många skrällar.

Jag får trösta mig med att LHF överraskade samtliga (inklusive sig själva?) med att ta tre poäng borta mot SSK i dag.
Kommentera

mattias - 74: Visst, men att jag skulle sjunga ett annat lags nationalsång finns inte på kartan.
Kommentera

sylf:

Jag håller på England när inte Sverige spelar och dessutom är Englands nationalsång det mäktigaste man kan få vara med om på en fotbollsarena.

Många svenskar håller på england när inte Sverige spelar.
Kommentera

mattias - 74: "det verkar som om vi får sjunga God Save The Queen i sommar också"

Varför skulle VI göra det?
Kommentera

JD: gott om skrällar på Stryktipset i dag. Ingen (!) har tretton rätt i nuläget och utdelningen på tolv rätt är nästan 38.000!
Kommentera

mattias - 74:
Slut, 2-1. England måste dock ta minst en pinne av Kroatien hemma. Nu är väl kroaterna klara för EM, så det ser onekligen rätt ljust ut för England.
Kommentera

mattias - 74: Om jag inte minns fel så är det inte första gången som Israelerna ställer till det för många utav sina egna mdborgar ;-)

Oavsett vilka som klarar sig dit så vill man ha stornatioterna..
Kommentera

JD:

Israel gör 2 - 1, det verkar som om vi får sjunga God Save The Queen i sommar också ??
Kommentera

... och Turkiet leder över Norge.
Kommentera

« · 981374 · »