Fotboll

16691 inlägg · 42 ämnen

Diverse

« · 1172933 · » Till forumet

Sv: Diverse
mattias - 74: På tal om fula..........

www.youtube.com/watch?v=9N2hcbdObUM
Kommentera

...och Platinis och UEFA:s största bekymmer inom fotbollen är fortfarande att Eduardo filmade i en match som i praktiken redan var avgjord?

www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/ovrigaligor/article5719024.ab
Kommentera

scim:

Svennis värvar Campell till notts County !
Kommentera

Jaha, då blev City första laget att vinna Joan Gamper Trophy på tolv år om jag förstod Hussfeldt korrekt. Barcelona hade sjukt mycket boll, måste varit 70-30. Men City försvarade sitt straffområde jävligt bra inte minst vid hörnorna. Trots det massiva spelövertaget så tycker jag Barcelona skapade väldigt lite, förutom de två ramträffarna så testade man aldrig Given (jag såg dock inte de första 10 så jag reserverar mig för eventuella målchanser som inträffade då).

City försökte spela långa bollar och kontra men det är svårt med det dvärganfall vi matchar idag. Speciellt när 50% av uppspelen kommer efter femtielva bakåtpass mot Given.

Nåväl, en seger mot världens bästa lag är inte så illa pinkat ändå.
Kommentera

scim: han kommer in nu direkt efter vilan. Han gör väl mål på 1:a tillslaget ;-)
Kommentera

T T: På bänken, lär väl komma in i andra.
Kommentera

Nu till kvällens titelmatch, Joan Gamper Trophy. 1-0 till City, var är Zlatan?
Kommentera

Jaaaa! 1-0 Skövde AIK!! Mot superettan! Kan bli matcher mot Dif, Gais, ÖIS nästa säsong :D

källan
Idag kl. 17:35
Kommentera

SIR BOBBY ROBSON R.I.P.

Sir Bobby Robson var en av Englands mest framgångsrika fotbollstränare enligt mig.
Robson blev 76 år gammal efter en lång tids sjukdom.

Projta @ Romanisti
Idag kl. 15:40
Kommentera

JD: Synd att ett sådant klassiskt lag är på väg neråt, även om det är en träningsmatch.
Kommentera

Orient - Newcastle 6-1.
Visserligen bara en träningsmatch, men nån hejd får det väl ändå vara ?

Kommentera

Portello:

Nej men han är med och bestämmer. Det kan räcka länge , sedan lyssnar nog många inom föreningen på honom.

Kommentera

mattias - 74: Nu ska ju inte Svennis träna dom...
Kommentera

Portello:

Utländska tränare i Engelska lag är ju en bra kombination. Benitez, Ancelotti, Ferguson, Wenger m.fl. Engelska tränare är så tråkiga och klarar inte av att ha ett lag högt op i seriesystemet allt som oftast.

Kommentera

Portello:
Alla som har haft ett lag som spelat final i Gothia Cup räcker upp en hand!

*räcker upp en hand*
Kommentera

För er som har viasat fotboll och gillar ungdomsfotboll, så sänder dom från Gothia Cup. Själv så tycker jag att det är grymt kul att viasat visar från Gothia. Även rätt läckert att det är Henrik Strömblad som kommenterar.
Kommentera

mattias - 74: Här är mina favoriter:

ALEX STEPNEY: In 1975 the Manchester United goalkeeper Alex Stepney dislocated his jaw while shouting at his defenders during a match against Birmingham.

SVEIN GRONDALEN: The Norway defender had to withdraw from an international during the 1970s after colliding with a moose while out jogging.

MICHAEL STENSGAARD: The Danish goalkeeper was forced to retire after suffering an injury to his shoulder while he attempted to fold down an ironing board.

RICHARD WRIGHT: Wright was ruled out of Everton's FA Cup fourth-round replay at Chelsea after suffering a freak injury during the warm-up. Wright ignored a notice warning him not to practice in the goalmouth and promptly fell over the sign, suffering a twisted ankle.

CHARLIE GEORGE: Arsenal's 1971 FA Cup hero managed to cut off his toe with a lawnmower.
Kommentera

T T:

Vilken är eran favorit. Själv måste jag säga att nr 2 ligger nära tilll hands.

Kommentera

Hade det här varit i en större liga hade den vevats några gånger:
Kommentera

Det här är ju fruktansvärt o chockerande.
Vi måste värna om våra gamla hjältar.
UPPROP!
Kommentera

Metal Guru:

Är detta man kallar för press med understöd?
Kommentera

mattias - 74:
Ja, han stod ju bara och sov.
Kommentera

Metal Guru:

Tycker nog keepern borde ta den :)

Kommentera

Om det är dags att öva frisparkar,
kan detta vara en inspirationsfilm.
Kommentera

T T: Oj, vad varmt det är idag. Och fotboll för hela slanten är det också eftersom att Piteå Summer Games går av stapeln. Fö Sveriges näst största turnering. En av sommarens höjdpunkter är detta, så det är ju perfekt att man har semester!
Kommentera

Undrar vad det gick att få för odds på USA som slutsegrare efter två omgångar i gruppspelet?
Kommentera

Jag skiter i tutor och sånt, just nu njuter jag av att se Brasilien krossa Gli Azzurri. Fotbollsgodis!
Kommentera

Salle: Det låter som bålgetingar. Fruktansvärt jobbigt.
Kommentera

Rätt bra match annars.
Kommentera

Salle: Man vänjer sig :) tänk WM 2010 man får kolla utan ljud..
Kommentera

mattias- 74: Ibland händer det grejer fort i fotboll.

Spanien får en riktig straff men Sydafrikas målvakt räddar den OCH sedan nyper han returen av bara farten.
Minuten efter släpper han dock in 1-0 till Spanien efter en misstänkt handssituation.

Men jag vet inte om jag orkar se mer pga av dom där J-A tutorna på läktaren.

Kommentera

Bissett19:

Han är klar för Olympiakos. Nöjd :)

Kommentera

Bissett19: Ballatello gjrde det snyggaste målet men innan det röda så hann med eftersläng. Domarn såg inte den och då får habt inte räkna med den. Men dock sitter han och tjurar på gräset
Kommentera

mattias - 74: Tydligen?
Kommentera

T T:

Mellberg skall tydligen vara klar för Olympiakos.

Kommentera

Är det nån som har koll på om det finns någon hemsida där man se vilka träningsmatcher som spelas i sommar?
Kommentera

T T: Det är väl det som går under namnet "kvalitet"?
Kommentera

Snacka om "snabb omställning", USA-hörna och några sekunder senare har Brasilien gjort mål.
Kommentera

T T: Haha dom är då bättre än dom svenska komentatorena iallfall.
Kommentera

Salle: Haha, jag tänkte samma sak, kommer det att vara så här hela VM. Det låter som en gigantisk bisvärm. Enerverande.
Kommentera

Och inte kan man se på den därna Cupen från SydAfrika för det där J-A surret i bakgrunden. Inte F-N kommer dom väl ha sånt när det riktiga VM:et går av stapeln?

Kommentera

mattias - 74: Jag med, bara man inte sätter det i halsen. Huvaa..
Kommentera

Bissett19:

Ingenting absolut

£ 40 miljoner är för lite och säljer dom honom till nån klubb så blir det inte United och dessutom för mycket mer.

Kommentera

mattias - 74:

Vad vore Silly Season utan galna rykten?
Kommentera

Bissett19:

Skrattar så jag dör.

Kommentera

Salle: undrar om de bara har bokat halva planen? De spelar ju bara mot ett mål, menar jag...
Kommentera

T T: 2 & 3 också... Allt på 17 min
Kommentera

« · 1172933 · »