Fotboll

16701 inlägg · 42 ämnen

EM-kval

« · 1289518 · » Till forumet

Sv: EM-kval
Wayne Gresky: Jag tycker det är skojj att vi har ett anfallsspel. Ser hellre att vi får däng med 3-0 och har haft ett par giftiga anfall än att sitta och se på sverige som spelar sidled till alla somnar och vi får däng med 1-0 och Lagerbäck snackar om små marginalet.
Vi kommer aldrig kunna mäta oss med Holland i bredd och spets,men vi kan slå dem en bra dag.
Kommentera

Lumber Jack:

vad är det för jävla inkast safari gör..
Kommentera

Zlatan strikes again.

Ge han det han förtjänar, ett rött kort.
Kommentera

spud: Kanalbyte. 3-0
Kommentera

Och där blev förnedringen ett faktum. Äntligen får vi bevisat vad oerhört långt efter vi är världstoppen!

Kommentera

Jag tycker så synd om Isaksson!
Kommentera

Dream Team: My god, hur pinsamt ska detta få bli?!

AGERA!!1!
Kommentera

Dream Team: Hur har vid det med mittbackstalanger? Holländsk skicklighet javisst, men försvaret är ju katastrofalt. De kan ju varken springa, nicka eller markera!
Kommentera

Dream Team: världstoppen? Holland är inget världslag med de lag dom har på planen idag!

Däremot så har sverige en backlinje som håller div. 3 klass!
Kommentera

65selander: Mitt i målfesten?
Kommentera

Dream Team: ? Att förlora mot en deltagare i den senaste VMfinalen är ingen skam. Om du trott att vi kan mäta oss mot dessa lag så kan man nog säga att du äntligen kom ner på jorden. Men så många andra har nog inte på alvar trott att det.
Kommentera

Berka: Nej, jag vet inte vilken status man har idag jämfört med det lag som nådde VM-finalen i somras. Det var helt enkelt det jag gick efter.
Kommentera

Vi möter världens bästa landslag och de spelar absolut lysande. Det finns inget att göra, mer än att tacka för lektionen.
Kommentera

spud: Nä, men hoppet är ju det sista som... ja, o.s.v..

Jag har insett det här för rätt länge sen. Men jag tycker det är rätt fantastiskt hur svenska medier vill framställa Erik Hamréns landslag som ett lag som skulle vara något att räkna med på det internationella planet. Blindkäpp fram, förslagsvis?
Kommentera

Poffa: Ja men visst känns det som om målen varit ganska billiga? Att vi åker på pisk är ingen skam och att siffrorna blir stora när vi har ett så offensivt lag på planen är inte heller så konstigt.
Kommentera

Poffa: Vi möter väl inte Spanien i det här kvalet? ;)
Kommentera

Dream Team: För att vara Holland så är det inte mycket till Holland. Klinisk effektivitet och rappa kontringar mot ett landslag som har en försvarslinje i allsvensk klass.

Skittråkigt, man kan ju inte ens njuta av fotbollen och de kommer självklart att bli sågade längs med fotknölarna av Cruijff imorgon igen.
Kommentera

Domaren är hahaha fullständigt lysande ;)
Kommentera

Dream Team: Vi är fortfarande mitt inne i en generationsväxling. Förhoppningsvis kan vi vara på topp 2014.
Kommentera

Dream Team: Spanien må vara världsmästare, men de är inte bättre än det här laget. Åtminstone om du frågar mig.

WG: Vi har bjudit på ett och vi har ett försvar som inte är på topp (om man vill vara snäll), men Holland spelar ut oss efter noter och det beror mer på deras fantastiska spel än att vi är värdelösa.

Kommentera

Dream Team: Vad tycker du de ska skriva då? Att denna nystart med en positiv syn över hur fotboll ska spelas borde tänka om och bli tråkfotboll igen för att öht ha en chans??
Denna match är så mkt roligare att se på än valfri sidledsfotboll ala lagerbäck.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, men varför har inte detta faktum gått upp för "expertisen" i de flesta riksmedier?
Kommentera

spud: Nu kommer vi!
Kommentera

Poffa: VM spelas väl vart fjärde år? Det räcker att vara bäst då. Hur det ser ut just nu saknar nog betydelse i det större perspektivet.

Men jag förstår vad du vil ha fram, och där säger jag inte emot dig., inte alls! Tvärtom, vore skitskoj om man kunde få se den här fotbollen under det fortsatta kvalet plus sen i EM-turneringen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: Bara fortsätta att mala inlägg hela tiden nu då. Det kan bli 4-3.
Kommentera

Wayne Gresky: Och ny bytte Holland i Michael Owen lookalike...
Kommentera

NuMo: Just nu skrivs det ett inlägg i minuten i den här gästboken, räcker det?
Kommentera

Poffa: När flyttade du till Göteborg? :)
Kommentera

Poffa: Det beror på när vi måste sluta.
Kommentera

NuMo: Blir det 4-3 så kommer Cruijff begära att få ta det hela "outside" ("buiten") med van Marwijk.
Kommentera

Björn W: Jag ser bara ett problem med matchbilden för Sverige. Vi spelar gåfotboll, men vi har inget passningsspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Jag förstår mig som vanligt inte på Zlatan.

Varför dribblar han sig inte bara igenom Holländarna gång på gång för. Det hade Foppa gjort om det gällt hockey.
Kommentera

NuMo: Jävla tur vi har Zlattan, vilken världsstjärna!!

En skaplig skillnad att spela rullatorfotboll i Italien jämfört med att möta VM finalisten!
Kommentera

NuMo: Zlatan Olsson, e inte han skadad?
Kommentera

Björn W: Ja, han rör ju inte på sig.
Kommentera

Tycker ändå att det var en ganska bra match.
Kommentera

sylf: Heja fotboll! Är det tekning snart?
Kommentera

Det där var ju en j*ävla rolig match hörrö ni! Den här matchen visade ännu starkare det jag känner för Flatan! jag tycker inte han är en lag spelare överhuvudtaget.
tycker ändå att isaksson gör ett jätte jobb, inte lätt att vara målvakt när man inte har hjälp av några backar.

Men kul att Holland vann!! =)
Kommentera

Om Sveriges landslag kommer få kritik i morgon är det ändå ingenting jämfört med vad Englands landslag kommer få. 0-0 hemma mot Montenegro lär inte uppskattas av media och fans.
Kommentera

Poffa: Tycker Kim visar då han han kommer in att han ska starta. Låt gå att matchen dödas nästan direkt men han var spelbar exakt hela tiden och Sverige kunde flytta upp sina tre toppar lite högre i banan.

Safaris inkast är så löjligt uselt så det saknar motstycke på den här nivån och är också kraftigt moraldödande för resten av laget.

Kommentera

Frella: Jag tycker att Ällmannderh är best! Herregud, hur usel får man vara?
Kommentera

Ambroo: Till hans försvar ska väl sägas att han spelade på helt fel position.
Kommentera

Wayne Gresky: Det finns inget försvar för den mannen. Han är för dålig för den här nivån. Speldum och klumpfotad. Det finns vissa andra som lider av både det ena och det andra, men på dessa positioner har vi inga alternativ.
Kommentera

Frella: Jag ser det snarare som att Holland slappnar av när de gör 4-0 och att det är därför Sverige kommer upp längre i banan och får mer bollinnehav. En Källström vid matchstart hade inte varit bättre än den laguppställning som nu startade matchen.
Kommentera

Wayne Gresky: För Elmander finns det ingen position. Man är inte bra bara för att man är lerigast varje match.

Poffa: När Kim kommer in står det väl fortfarande 2-0 och på den minut han gör innan 3-0 hinner han ha tre bollkontakter. Hade Wernbloom och Svensson det på hela matchen trots alla underlägen? Kim är en av få svenska mittfältare som aktivt vill ha boll hela tiden vilket behövs för att Zlatan ska kunna få en högre utgångsposition.

Kommentera

Poffa: Holland får 3 oerhört enkla mål + att de första kommer i 4:e spelminuten.

Inte så mycket att orda om, holland kontrollerar mest matchen utan att skapa speciellt mycket efter 25:e spelminuten, sverige försöker jobba sig in i matchen vi ett flertal tillfällen, men åker då direkt på baklängesmål, å vilka mål sen... Häcken hade kunnat göra mål på sverige idag så tafatt spelade sveriges backlinje.
Kommentera

Poffa:

Montenegro har väl idel segrar inför mötet igår. Såg sista halvtimmen och England var mycket bättre och ägde mycket boll och skapade några heta målchanser. Men som du säger England är ju England och där är ju en tappad poäng i vilken match som helst ett fiasko...
Kommentera

mattias - 74:

Såg highlightsen på Viasat och jag tycker inte England hade så många heta målchanser,Rooney hade väl den bästa i andra,men keepern gjorde en bra räddning.
Däremot så skulle England haft en straff efter att en Montenegrospelare tagit ner på bollen med armen i straffområdet.

Allen Johnson från Man City ser ruskigt bra ut,blir nog framtiden när trötta spelare som Gerrard och Lampard lämnar in.
Kommentera

Bissett19:

Adam Johnson :)
Kommentera

mattias - 74:

Ja jävlar du,så heter han ju.
Kommentera

« · 1289518 · »