Fotboll

16701 inlägg · 42 ämnen

EM-kval

« · 1289561 · » Till forumet

Sv: EM-kval
Dream Team: Vad tycker du de ska skriva då? Att denna nystart med en positiv syn över hur fotboll ska spelas borde tänka om och bli tråkfotboll igen för att öht ha en chans??
Denna match är så mkt roligare att se på än valfri sidledsfotboll ala lagerbäck.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, men varför har inte detta faktum gått upp för "expertisen" i de flesta riksmedier?
Kommentera

spud: Nu kommer vi!
Kommentera

Poffa: VM spelas väl vart fjärde år? Det räcker att vara bäst då. Hur det ser ut just nu saknar nog betydelse i det större perspektivet.

Men jag förstår vad du vil ha fram, och där säger jag inte emot dig., inte alls! Tvärtom, vore skitskoj om man kunde få se den här fotbollen under det fortsatta kvalet plus sen i EM-turneringen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: Bara fortsätta att mala inlägg hela tiden nu då. Det kan bli 4-3.
Kommentera

Wayne Gresky: Och ny bytte Holland i Michael Owen lookalike...
Kommentera

NuMo: Just nu skrivs det ett inlägg i minuten i den här gästboken, räcker det?
Kommentera

Poffa: När flyttade du till Göteborg? :)
Kommentera

Poffa: Det beror på när vi måste sluta.
Kommentera

NuMo: Blir det 4-3 så kommer Cruijff begära att få ta det hela "outside" ("buiten") med van Marwijk.
Kommentera

Björn W: Jag ser bara ett problem med matchbilden för Sverige. Vi spelar gåfotboll, men vi har inget passningsspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Jag förstår mig som vanligt inte på Zlatan.

Varför dribblar han sig inte bara igenom Holländarna gång på gång för. Det hade Foppa gjort om det gällt hockey.
Kommentera

NuMo: Jävla tur vi har Zlattan, vilken världsstjärna!!

En skaplig skillnad att spela rullatorfotboll i Italien jämfört med att möta VM finalisten!
Kommentera

NuMo: Zlatan Olsson, e inte han skadad?
Kommentera

Björn W: Ja, han rör ju inte på sig.
Kommentera

Tycker ändå att det var en ganska bra match.
Kommentera

sylf: Heja fotboll! Är det tekning snart?
Kommentera

Det där var ju en j*ävla rolig match hörrö ni! Den här matchen visade ännu starkare det jag känner för Flatan! jag tycker inte han är en lag spelare överhuvudtaget.
tycker ändå att isaksson gör ett jätte jobb, inte lätt att vara målvakt när man inte har hjälp av några backar.

Men kul att Holland vann!! =)
Kommentera

Om Sveriges landslag kommer få kritik i morgon är det ändå ingenting jämfört med vad Englands landslag kommer få. 0-0 hemma mot Montenegro lär inte uppskattas av media och fans.
Kommentera

Poffa: Tycker Kim visar då han han kommer in att han ska starta. Låt gå att matchen dödas nästan direkt men han var spelbar exakt hela tiden och Sverige kunde flytta upp sina tre toppar lite högre i banan.

Safaris inkast är så löjligt uselt så det saknar motstycke på den här nivån och är också kraftigt moraldödande för resten av laget.

Kommentera

Frella: Jag tycker att Ällmannderh är best! Herregud, hur usel får man vara?
Kommentera

Ambroo: Till hans försvar ska väl sägas att han spelade på helt fel position.
Kommentera

Wayne Gresky: Det finns inget försvar för den mannen. Han är för dålig för den här nivån. Speldum och klumpfotad. Det finns vissa andra som lider av både det ena och det andra, men på dessa positioner har vi inga alternativ.
Kommentera

Frella: Jag ser det snarare som att Holland slappnar av när de gör 4-0 och att det är därför Sverige kommer upp längre i banan och får mer bollinnehav. En Källström vid matchstart hade inte varit bättre än den laguppställning som nu startade matchen.
Kommentera

Wayne Gresky: För Elmander finns det ingen position. Man är inte bra bara för att man är lerigast varje match.

Poffa: När Kim kommer in står det väl fortfarande 2-0 och på den minut han gör innan 3-0 hinner han ha tre bollkontakter. Hade Wernbloom och Svensson det på hela matchen trots alla underlägen? Kim är en av få svenska mittfältare som aktivt vill ha boll hela tiden vilket behövs för att Zlatan ska kunna få en högre utgångsposition.

Kommentera

Poffa: Holland får 3 oerhört enkla mål + att de första kommer i 4:e spelminuten.

Inte så mycket att orda om, holland kontrollerar mest matchen utan att skapa speciellt mycket efter 25:e spelminuten, sverige försöker jobba sig in i matchen vi ett flertal tillfällen, men åker då direkt på baklängesmål, å vilka mål sen... Häcken hade kunnat göra mål på sverige idag så tafatt spelade sveriges backlinje.
Kommentera

Poffa:

Montenegro har väl idel segrar inför mötet igår. Såg sista halvtimmen och England var mycket bättre och ägde mycket boll och skapade några heta målchanser. Men som du säger England är ju England och där är ju en tappad poäng i vilken match som helst ett fiasko...
Kommentera

mattias - 74:

Såg highlightsen på Viasat och jag tycker inte England hade så många heta målchanser,Rooney hade väl den bästa i andra,men keepern gjorde en bra räddning.
Däremot så skulle England haft en straff efter att en Montenegrospelare tagit ner på bollen med armen i straffområdet.

Allen Johnson från Man City ser ruskigt bra ut,blir nog framtiden när trötta spelare som Gerrard och Lampard lämnar in.
Kommentera

Bissett19:

Adam Johnson :)
Kommentera

mattias - 74:

Ja jävlar du,så heter han ju.
Kommentera

Bissett19: Tycker inte Gerrard är trött, ännu. Han var ju lagets bäste spelare i VM (inte så svårt kanske) och även i de inledande EM kvalmatcherna har han varit jävligt bra, tänk om han kunde visa mer i klubblaget också. Då tycker jag det är mer illavarslande att spelare som typ Rooney ser trött ut, där ligger nog det stora problemet.

Men Johnson får Manshitty är jävligt bra, sen finns det en snubbe i Newcastle också som kommer att bli ruskigt bra, återväxten är nog helt ok.

Caroll tror jag han heter.......
Kommentera

sylf: Jag tycker det är roligt att det alltid står märkliga saker i tidningar dagen efter... Kan verkligen safari ha sagt "bytet var fel,jag känner mig uthängd å att allt var mitt fel" typ!??!
Han är profisionell fotbollspelare av hög klass, han hade fruktansvärda problem med kuyt ute på kanten, de är något han själv måste ha märkt så då är väl ett spelsystembyte el. spelarbyte helt riktigt av hamren, att sedan safari kastar inkastet till hollands 2-0 har nog ingen betydelse då han till 99% hade blivit utbytt ändå!

www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article7949155.ab
Kommentera

Bissett19: Läste precis att landslaget tappat 4 placeringar o hamnar på plats 36, placeringen strax före Burkina Faso :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Vi har alltså runt 160 länder bakom oss?? Jag trodde det kanske var 10.......
Kommentera

T T: Ja då var det snart time igen! minst 3-0 vill jag se, samt att Zlatan nätar.
Kommentera

renen: Tänk på att han kommer att möta Igor Armas.
Kommentera

Frisco: Och det tackar vi för!
Kommentera

T T: Helvete va Sverige är dåliga!!
Kommentera

Holland - Ungern. Hur kul som helst. Vänta nu...... 5-3 står det just nu.
Kommentera

sylf:

Ingen Jonas Olsson i Em truppen mot Moldavien nästa Fredag. Varför får han inte chansen? Hamren måste se nånting som vi andra som förljer Pl inte ser.
Kommentera

mattias - 74: Good-old England ligger under i halvtid mot Schweiz, 1-2. Tätt med målen, 0-1 i 32:a, 0-2 i 35:e och 1-2 i 37:e.
Kommentera

Dream Team: Den skulle jag satt!
Kommentera

Zlatan hängde fyra mot Malta en gång i tiden, han kanske kan matcha det i kväll.
Kommentera

T T:

Härlig seger och skönt att det lossnade för Z. Men Finland? Hallå. Måste varit en av de sämsta nationer jag sett spela fotboll men kanske undantag för San Marino.
Kommentera

Oscar Wendt , undrar om han sovit gott.
Kommentera

mattias - 74: Totalt oduglig var han. Urusel.
Kommentera

Tänk om san marino slår sverige ikväll =) Jag tycker så synd om dom så jag hoppas nästan de.

Fast nu lär det väl inte bli så, men det vore förbannat skoj om det blev en jämn tillställning och att san marino lyckades göra ett par mål.

låt säga uddamålseger för sverige 2-3
Kommentera

Berka:

blir inga 11 - 0 som Holland gjorde men nog bör Sverige vinna med 5 , 6 - 0 . Z kan tom kanske peta in nån boll. Om han spelar.
Kommentera

« · 1289561 · »