Fotboll

16710 inlägg · 42 ämnen

EM

« · 1044726 · » Till forumet

Sv: EM
Huge: Jag tolkar det som att han fegar ut helt enkelt när han ser att Hansson kommer stormande. Underligt på en sådan storväxt spelare, även om Hansson inte är en dvärg han heller.
Kommentera

Huge: Jag håller med. Det är egentligen ett solklart gult kort. Han går bara på spelaren och är chanslös att nå bollen, dessutom är han försen in och satsat för att träffa så hårt som möjligt. Samma tokgrek igen.

Jag börjar hålla med scim. Omspel, omspel!
Kommentera

Huge: Och nu när jag åter ser 2-0 så noterar jag att greken öht inte ens gör ett försök att gå upp mot bollen utan helt sonika försöker springa rakt in i en upphoppande Hansson.
Kommentera

Huge: Såg just reprisen på Zlatans bakåtnick och det är en solklar straff för Sverige.
Kommentera

NuMo: Du tog orden ur min mun. Var inne på samma sak själv.
En halvhjärtad satsning som inte görs mot bollen renderar ju annars i en frispark ute på planen.
En annan sak jag noterade där Hansson också var inblandad.
När Zlatan går upp och nickskarvar bollen bakåt strax över ribban så kommer en grek farande nån halvsekund för sent och ger Zlatan en rejält tryckare bakifrån. Ingen åtgärd från domaren.

När Hansson senare i matchen gör exakt samma sak mot en grek så får dom frispark.
Mysko....
Kommentera

NuMo:

Du har helt rätt. Hoppas Grekland förlorar alla matcher. Jävla pisslag
Kommentera

NuMo: Haha, se den från en fjärde dimension så kanske det blir omspel.
Kommentera

renen: Ja, det är för bedrövligt att Sverige med sina 9 miljoner invånare och som varande stormakt i fotbollsvärlden inte vinner varje match med minst 4 mål och samtidigt presterar toppfotboll.
Skämmes tamejfan...
Kommentera

scim: Ju fler gånger och fler vinklar jag ser reprisen så tycker jag att det skulle ha blivit svensk straff ifall Hansson inte fått in den. Greken satsar ju bara på svensken. Skiter helt i bollen.
Kommentera

renen:

"När spelade Sverige en bra match sist? EM Portugal 2004..."

Vad sägs om Spanien hemma i EM-kvalet eller Dannmark?
Kommentera

LL: När spelade Sverige en bra match sist? EM Portugal 2004...
Kommentera

65selander: Hoppas att de svenska backarna delar på bördan när de kapar en undflyende Torres nu och då, anars kommer vi att få spela med för få spelare.
Kommentera

LL: Spanjorerna lär inte stå still och bolla gris iaf. På lördag blir det upp till bevis.

Får se vilka som är på benen då eftersom det var en del som ville ut i slutet på andra
Kommentera

LL: Nä Grekerna var som sagt inte bra idag och det är ju smått komiskt att dom är titelförsvarare. Men vi har ju ett väldigt gynnsamt läge inför fortsättningen oavsett hur man värderar dagens insats.
Kommentera

LL:

"fast det spelar ingen roll att du siktar mot bollen, missar du och bara träffar motståndaren så är det frispark"

Ja men för man kom igen nu. Vänd på det hela då, greken missar också bollen men träffar Hansson. Alltså ska det vara straff eller?

Helt klart kamp om boll där bägge går in i en 50/50 duell, rätt att inte blåsa.

Dessutom verkade inte grekerna speciellt upprörda av domslutet, utan dom skämmdes mer över sitt försvarsagerade, så jäkla fel kan det inte ha varit.
Kommentera

Rytter: nä, skämmas ska man självklart inte. Jag är bara inte riktigt så imponerad av insatsen som de verkar vara på TV4. Vi ska inte glömma att grekerna inte alls fick till det i dag.
Kommentera

NuMo: Precis. Går han inte upp i duellen så får han skylla sig själv. Det är en helt annan sak när man klättrar på någon i upphoppet. Helt ok mål säger jag.
Kommentera

LL: Ähh, greken gör ett halvhjärtat försök att gå upp på nickbollen men Hansson är då redan på väg upp i sin satsning på bollen, så ngn frispark är det öht inte tal om.
Kommentera

scim: Det var ju samma tokfangrek som kastade sig in i och framför svenskar hela matchen. Det gjorde han nu också, men stötte på berg. Greken satsar inte på bollen som Hansson.
Kommentera

Oavsett 2-0 målet, en väldigt säker seger mot ett löjligt dåligt grekland. Nu ser det rätt ljust ut inför fortsättningen!
Kommentera

LL:

Tycker helt klart att Sverige skapade tillräckligt för att inte behöva skämmas över resultatet. 2-0 känns rättvist.

Grekerna å andra sidan spelade fan tråkigare än jag minns från Portugal EM. Deras farligaste chans var ju Hanssons nick utanför stolpen.
Kommentera

Rytter: fast det spelar ingen roll att du siktar mot bollen, missar du och bara träffar motståndaren så är det frispark.

Men skit samma, mål blev det i alla fall.
Kommentera

Rytter:

Visst han tittar på bollen, men han missar totalt greken och hoppar rakt in i honom. Det där hade varit frispark vid en hörna 10 ggr av 10.
Kommentera

scim: När du ser på reprisen i ultra rapid, som man sa på min tid, så ta en titt på Petter Hanssons tekniska, nästan sydamerikanska briljans, på små ytor.
Kommentera

scim: jag håller med dig. Jag tycker att det ska blåsas grekisk frispark där, Hansson går visserligen på bollen men missar den och välter därmed omkull försvararen.

Tycker inte Sverige gör en så himla bra match som kommentatorerna på TV4 verkade tycka. Förutom ett ögonblicks briljans av Henke och Zlatan och det klart diskutabla 2-0 så skapar inte Sverige särskilt mycket.
Kommentera

scim:

Absolut ingen frispark vid 2-0 målet, kolla in repriserna så ser du att Hansson går upp helt ok i den duellen och Greken kommer in i Hanssons sida. Syns klart och tydligt att Hansson satsar på bollen i det läget och inte spelaren. Är det någon som satsar på spelaren är det Greken.

Jävligt skönt med seger.

1-0 Avslut i världsklass av en världsklass anfallare.

Enda tråkiga med segern är ifall Chippen är allvarligt skadad, han var en av sveriges piggaste spelare idag.

Trodde aldrig att jag skulle säga detta, men Daniel Andersson gör en bra match, trots att han höll på att ge bort ett friläge i andra halvlek.
Kommentera

NuMo: Nu vill jag se reprisen igen innan jag uttalar mig (jag ställde som bekant en fråga nedan, det var inget påstående), men om man hoppar in i en spelares rygg spelar det ingen roll om det är kamp om boll.

Nu gick visserligen domaren på grekerns linje större delen av matchen så någon form av rättvisa skipades väl egentligen, även om grekerna aldrig var nära ett mål.
Kommentera

NuMo:
Kul med hållen nolla. Härliga mål, väldigt olika mål. Synd på Chippen.

Detta hade jag inte väntat mig.
Kommentera

Metal Guru: Var det en frispark eller en ofrispark? Föranledde den ett mål? 11 minuter innan vilket av Sveriges mål?

Nu slut. Skönt att Grekerna bestraffades för sin uselhet.
Kommentera

scim: Kamp om bollen, eller på rallyspråk. Racing incident. Ingen frispark, helt solklart.
Kommentera

scim:
Jag såg också en frispark. Den var elva minuter innan Sveriges mål.
Kommentera

NuMo: Sluta fjanta dig när någon försöker vara objektiv här. På reprisen jag såg ser det ut som Petter Hansson hoppar in i ryggen på den grekiske försvararen som ska nicka undan bollen.

City kvalade aldrig till EM.
Kommentera

scim: Vilken situaton yrar du om? City gick inte vidare till EM. Vänj dig och gå vidare ditt bitterämne.
Kommentera

scim: Jag såg då ingen frispark, vad såg du själv eftersom du verkar vara så bitter?
Kommentera

65selander: Kommentera situationen istället för att yra om korrelationer.
Kommentera

scim: Om det nu vore en frispark så tycker jag att Grekerna borde ha protesterat eller vad tror du?
Kommentera

65selander: Vad har det med saken att göra?
Kommentera

scim: Vad är det för petitess du hänför din antisvensk.
Kommentera

scim: Grekerna protesterade då inte vad jag kunde se.
Kommentera

Är det inte solklar frispark innan andra målet?
Kommentera

JD: Henke igen. Han är genial i sin ålderdom.
Kommentera

Db_04: Snyggt kämpa mål vid 2-0 och sicken hästspark utav Ibra.

Nice...

Kommentera

Elmander passar perfekt nu när Grekland måste flytta upp. Hans snabbhet och styrka att utmana en backlinje när det finns ytor bakom är riktigt bra.

Petter måste vara en ny Peter Larsson.
Kommentera

Db_04: Årets mål ?
Kommentera

Metal Guru:
Vikket flipper!
Kommentera

Metal Guru: härligt :) 2-0
Kommentera

NuMo:
JAAAA!!!
Kommentera

NuMo: Petter den fantastiske.
Kommentera

Db_04:

Henkes smartness lägger grunden. Ett fantastiskt samarbete mellan de båda.

Nu är det frågan om vi lyckas vara stabila framåt och kontra när vi får chansen.
Kommentera

Db_04: Vilket fyrverkeri av känslor Lagerbäck visade. =)
Kommentera

« · 1044726 · »