Fotboll

16710 inlägg · 42 ämnen

EM

« · 1044726 · » Till forumet

Sv: EM
Huge: Jag tolkar det som att han fegar ut helt enkelt när han ser att Hansson kommer stormande. Underligt på en sådan storväxt spelare, även om Hansson inte är en dvärg han heller.
Kommentera

NuMo: Hade varit roligt att se grekernas uppställning om domaren blåst för svensk frispark i det läget... :-)
Kommentera

mattias - 74: Ja minst sagt, Grekland kommer att få spö av både Ryssland o Spanien !

Ser ialfall bra ut för oss nu, sen så borde man peta Zlatan till nästa match han gjorde ju bara 1 mål =)

Hehe skämt och sido så får Ibra de högsta betyget av mig ikväll, såg på hans spel stil att han var riktigt laddad !

HEJA SVERIGE !!
Kommentera

scim: Ja, det ser ut som att han antingen fegar ur eller så är han för trött för att orka gå upp i duellen.
Han ser ju minst sagt seg och däckad ut efter att Hansson lyckats forcera in bollen.
Tycker även att deras målvakt ska ha sig en känga i det läget.
Uppträder räddhågset och passivt i första läget.
Kommentera

Huge: Jag hoppas att han helt enkelt ligger och skäms för sin insats, han betedde sig ju som sagt minst sagt märkligt matchen igenom.
Kommentera

Alla:  Vad ni snackar. :-)

Sverige vinner rättvist med för få mål mot ett tråkigt, intetsägande Grekland helt utan eget spel.

I övrigt, EM-tältet nere vid Swedbank är en hit. Fullsatt enligt vakterna och härrrlig stämning. Och ölen var kall och god.
Kommentera

Toppnyhet i Norge
www.dagbladet.no/
Kommentera

Per HApps: Haha! Jag gillar den här strofen. Norska gör en lite gla.

"massiv pipekonsert fra det svenske publikumet. Og den ble ikke mindre av at en liggende Karagounis sparket Zlatan i skrittet og Seitaridis fulgte opp med å sparke en sittende Wilhelmson i skinka."
Kommentera

Var in på sr.se och lyssnade på målen. Lasse Granqvist är en hjälte. Lyssna och njut, framför allt då han dömer ut Hanssons mål. :-)
Kommentera

Per HApps:

Danskarna hakar på:

ekstrabladet.dk/
Kommentera

Rytter: Daniel Andersson gör en helt okej insats. Men han var millimeter ifrån att kunna bli en syndabock igen. Hade han kapat greken i straffområdet i slutminuterna och förorsakat en straff som de hade gjort mål på och de forcerat in en kvitteringen på stopptid hade inte kritikerna varit nådiga och läsningen hade verkligen inte varit munter ur svensk synvinkel eller för Daniel Anderssons del. Nu gick det tack och lov vägen. Och jag är själaglad för detta.
Kommentera

Poffa: Onekligen kul att det händer någonting i Örnsköldsvik också. Bra initiativ med ett EM-tält. Ni kan behöva lite omplåstring ni med däruppe så att ni kan läka era själsliga sår ;)

SKÅL!
Kommentera

Så här dagen efter så känns det riktigt, riktigt skönt med Sveriges rättvisa seger. Mot ett defensivt och tråkigt Grekland förde Sverige matchen och var det lag som fick försöka skapa chanser. Det har ju knappast varit Sveriges styrka tidigare år, men i gårdagens match tyckte jag man lyckades riktigt bra.

Sedan är det skönt att Zlatan och Henke kommer igång, och naturligtvis extra viktigt att Zlatan får göra mål i landslaget igen.

Lagerbäcks uttagning av startelvan går från gråaste grått till en skimrande vit nyans. Och samtidigt som jag lider med Chippen så kan jag inte låta bli att tänka "Äntligen får Sebastian Larsson chansen, det kan bli klockrent mot mer offensiva lag".
Kommentera

Uno Gordon:

Jag menar ju inte att Daniel Andersson var bästa svensk, utan snarare att han gjorde en bättre match än vad jag hade trott innan start. Mot Spanien kommer dock Tobbe att behövas för att ligga och störa deras mittfältare. Ska man vara ärlig så sattes ju inte Andersson på speciellt stora prov mot tråk-grekland.

Var det Daniel Andersson som höll på att orsaka straffen i slutet? Jag trodde att det var Stoor som höll på kapa greken, men jag kan ha sett fel.
Kommentera

Rytter: Jag håller med dig i din analys över ANdersson/Linderoth.

Jag antar att UG(som anser att svenskar är bättre än utlänningar men inte kallar sig rasist) menade att det var Anderssons märkliga felpass som ledde fram till det läget där stoor försökte göra en brytning som höll på att rendera i en straff.
Kommentera

Rytter: Alla verkar glömma bort nicken som gick strax utanför egenstolpe.
Tror det var Hansson som höll på nicka in den i egen bur. Undrar vad som hade hänt då om Grekerna hade tagit ledningen.

EM-rekord i bakåtpass?
Kommentera

Uno Gordon:

Hur kan man säga att Daniel Andersson gjorde ett bra defensivt arbete när Greklands offensiv bestod av att rulla bollen bland tre mittbackar på egen planhalva?

Tråkgrekland åker hem fortare än jag hinner släppa min första morgonfjärt :)
Kommentera

mattias - 74: Han menar väl att han var mycket delaktig i spelet oxå !
Tycker som många Andra att Daniel Andersson imopnerade stort...

En sak till som jag tänkte på igårs kväll, jag som tycker allsvenskan är
ganska dålig liga men nu vwette tusan, iafall så startade sverige med
4st från Allsvenskan Alexandersson,Svensson,Andersson,Lasson..
Kommentera

Projta: Anderssons kvaliteter kommer inte att räcka till mot lag som trillar boll, fyller på och vill framåt, typ Spanien. Han sattes inte under några som helst prov igår, men startar han mot dem på lördag så blir det tungt, tungt, tungt. Jag önskar Linderoth/Källström tillsammans med Svensson på ett rakt mittfällt och med Larsson som tillbakadragen forward med en djupledslöpande Elmander/Rosenberg på topp.
Kommentera

Var det inte nån härinne som var helt inne på att Zlatan skulle petas? Han påstod stt Zlatanaldrig ärbra i viktiga matcher lol och att hans måltorka borde vara en annan orsak till bänkning. Snacka omatt vara ute och cykla.

Ljungberg var skitbra och man var allt lite orolig när han mosades mellan 2 greker i början.

Nu tar vi Spanien med 2-1
Kommentera

Ambroo: Är det bättre med en halv springande linderoth då ? han är väll inte i form för 5 öre ! ser man matchen mot Slovenien så gjorde han iof ett mål, men det va en hel del misstag !
Isåfall får man byta ut han mot Anders Svennson där bak, och in med Kimmen
Kommentera

Projta: För all del... Kongo och Svensson funkar också.
Kommentera

Projta: Imponerade stort? Gjorde inte bort sig snarare, med tanke på det offensiva spel grekerna presterade så behövde han knappast göra något än att ligga i sin pos för då hittade inte grekerna några bollar in på mitten för att vricka ut dem på kant. Tror nog en stjärna i Lyon hade kunnat göra samma jobb som en bra allsvensk spelare...
Kommentera

Vattensjuk plan!
Kommentera

Wayne Gresky: Till andra halvlek kommer spelarna vara utrustade med badshorts och näsklämma.
Kommentera

Poffa: vilken slägga. Turkarna har verkligen kämpat och Volkan har räddat dom från baklängesmål.

Blött men fartigt spel
Kommentera

65selander: Inte helt fel.. La Suisse borta
Kommentera

65selander:

Güle güle La Suisse.
Kommentera

Bissett19: Lite skillnad på firande. Här ute i Västerort hör man bilar som tutar och lever rövan, igår var det tyst som graven...

Får väl se om det blir livat på lördag men Spanjorerna lär inte vara lika passiva som Grekerna
Kommentera

Wayne Gresky: Ja nästan så =)
nej men han är lite mera tränad än linderoth, har han varit frisk och kry så skulle han lätt peta bort Andersson, men men får se vad grabbarna hittar på mot Spanien på Lördag
Kommentera

65selander: Du bor inte i Norrland! Här åkte dunken fram
Kommentera

"Bragdmatch av Sverige" ...Ja se Svensk media, en sketen seger över ett blekt Grekland och man tillhör yttersta världstoppen

"Daniel Andersson dagen efter Succen" Succe ha ha...alla trodde han inte skulle hänga med och typ göra bort sig så det räckte att gå in och vara medioker för att göra succe
Kommentera

RavenLord:
Ja, en del har svårt att finna glädjeämnen i sitt liv.
Jag gissar att det förra helgen var alldeles för varmt hos dig, i veckan för torrt - och nu håller ju för fan helgen på att riskera regna bort.
Kommentera

Törs man hoppas på Kroatisk seger ikväll !
Kommentera

Metal Guru: Nä men svensk media har ju så lätt för att skena iväg och höja laget till skyarna(men klart de vill höja dom nu så dom kan såga dom rejält sedan vid första bästa tillfälle)

Bra var det men inte fan va det någon bragd i det hela att slå Grekland
Spöar de Spanien på lördag kan dom börja slå upp rubriker i den stilen.

Och ja jag är ingen älskare av sol och värme och längtade efter regnet så lite rätt har du där + att min flugfiskeresa upp till Jämtland såg ut att bli skit av om det här vädret hållt i sig....Så tack för allt regn ! ! ! !
Kommentera

RavenLord:
Jag var riktigt positivt överraskad över det svenska spelet i den första tävlingsmatchen på länge. Träningsmatcherna innan har åtminstone inte gjort mig glad - så om man hyvlar bort 50% från de svenska tabloiderna är jag och dem i våg. 

Hyvla tabloider måste man göra jämt - det är inbyggt i definitionen, så därför förstår jag inte din kritik.
Kommentera

Metal Guru: Okej sorry ska inte upprepas är nog bara jag som tycker så och de är ju fel har jag nu fattat...EM GULD ! !! EM GULD ! ! !
Kommentera

mattias - 74: ja du säg de,hoppas att krotien vinner ikväll..
slår man England borta så kan man slå tyskarna..

för övrigt har jag tippat på kroatien som EM mästare =)
Kommentera

Tänkte bjuda på ett smakprov på en liten enkel sång/dikt jag komponerat som en hyllning till Sverige och Zlatan.

Nu är det äntligen dags, efter pesten kommer festen
Ända sedan lottningen i december har vi blickat framåt
Spejat, spanat, spionerat på lagen vi skall möta i alperna
Nu är analysen klar, Lagerbäck några ess i rockärmen spar
Galna svenskar som efter bärs och segrar törstar har gett sig av
Tyrolerhattarna och vikingahjälmarna ska svaja på stadion
Och de svenska hyllningslåtarna skall dåna ut i radion
Sommaren är här, de spritter i benen utav glädje och lust
Vi samlas alla för att bära fram det stoltaste som vi har
Vårt blågula landslag med fansens sång stora kliv nu tar
Vi sluter upp, skrålar för full hals och sjunger ut
Passa Passa Zlatan, för då blir det mååål
Åååhhh Åååhhh Åååhhh Åååhhh
Heja Sverige gul och blååå
Det spelar alls ingen roll hur det går
Bara våra grabbar kämpar och sliter
Med stolthet och hunger våra färger bär
Kan vi skönja svetten och moralen i allt det gör
Så skall läktaren koka och sjuda utav liv
Ja vi lovar och vi svär, en härlig syn och atmosfär
Inga dumheter eller stora besvär
Vi skall visa Europa hur vackert vårt land ju är
När avspark sker, står vi enad som en front, se och lär
Sedan rullar festen vidare ända in i kaklet
För vi älskar allt med det här spektaklet
Och nu sjunger vi ännu en gång, en ljuvlig sång
Passa Passa Zlatan, för då blir det mååål
Åååhhh Åååhhh Åååhh Åååhhh
Heja Sverige gul och blååå
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kroatien övertygar, nu får Tyskarna röra på sig
Kommentera

mattias - 74..gick Croatiernas väg idag,,hoppas dom vinner EM då blire klirr i sommar kassan!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Liten skräll men Tyskarna var riktigt svaga
Kommentera

Projta:

Kul och se när det går tungt för tyskarna. Ballack gnäller konstant på domaren oxch Podolski borde haft ett gult kort också. Utvisningen kändes hård, en del teater från Kroatens sida.

Kroatien kommer gå långt. Som jag också tippat
Kommentera

MorganaLefaey: allt det där tragglandet om vad som är hexameter och haiku eller whatever har nog dödat många människors intresse för poetiska verk. Det är ungefär som att innan man spelar fotboll på gympan först ska ha flera veckors genomgång av skillnaderna mellan 4-4-2 och 4-3-3 och dessutom ett prov där du måste kunna minst 90% av reglerna, inklusive vad som händer om målvakten gör självmål på inspark.
Kommentera

LL: Vilken match den polska målvakten gör. Kunde ha varit två eller tre noll efter ca 20 minuter till hemmalaget.
Kommentera

Portello: jo, där kan man snacka om levande vägg. Kul i alla fall att Österrike visar att de inte är så dåliga som det sades på förhand.
Kommentera

LL: And justice shall be done! Eller nåt....
Kommentera

Dream Team: men nog är det väl ändå offside på polackernas 1-0? Målskytten är ju nedanför både backen och målvakten när skottet går.
Kommentera

Dream Team: Polens mål vill jag se fler repriser av. Från sidan. Mycket misstänkt en offside, om Polens målskytt står nedanför målvakten vid passningsögonblicket.
Kommentera

LL: Efter ytterligare tre repriser så anser jag att det är offside.
Kommentera

« · 1044726 · »