Dream Team: Man får gärna göra förändringar på mitten, ut med DA eller AS och in med Linderoth eller Kim, är ju för fan pinsamt att se hur enkelt man rullar boll rätt igenom vårat innermitt. Hur var det nu med Elmander och omställningar? Skulle inte han vara snabb? Lunkar med och löper fel.
JimmyH: Kim platsar alla dagar i veckan före DA, men nu när DA gjort ett bra EM vore det ju dumt att skifta. Den dag de äldre slutar kommer Sverige ståta med ett helt orutinerat landslag då vi inte vågar spela andra spelare än de gamla vanliga. Att den sämsta högeryttern i mannaminne Johan Elmander får fortsatt förtroende är ett hån mot Seb Larsson.
För mig är det obegripligt att en spelare som Kim Källström som huserar i ett av europas bästa lag ( Lyon ) blir ratad i match efter match. Lagerbäck måste ha nånting personligt emot Kim ?
Men buhu. Har detta ens någonsin hänt? Det finns fyra domare som bevakar matchen, jag tror det räcker. Vad händer om alla spelarna missar händelsen? Ska publiken få hoppa in och stoppa matchen då?
Uno Gordon: När laget som har en spelare skadad får bollen är det bara för dem att spela den över sidlinjen. I samband med nästa avblåsning ska nämligen en skadad spelare alltid tas om hand.
scim: Om inte domaren tar sitt ansvar då? Skall killen dö på planen då bara för att spelet skall rulla vidare och absolut inte spelas ut över sidlinjen. Vilken stor människa du är och vilket stort tänkande du har!
mattias - 74: Tar ett tag att skjuta in sig... Fär väl se om det går bättre mot Spanien. Fast nu är det väl 1-2st Italienare som är borta p g a varningar eller svamlar jag nu?
scim: Håller med. Om alla spelar till domaren blåser så är det inget problem.
När ett lag istället stannar upp och ska påpeka att det är en spelare som ligger skadad, då kan det se konstigt ut. Men i mina ögon får de skylla sig själva.
Tungt för Frankrike. Ribery skadad samt ett rött kort.
Nån som vet hur den där regeln om att spela ut bollen vid skada skall kunna funka. Det finns ingen regel som säger att du skall spela ut den vid skada men samtidigt nån slags oskrivn regel om att du skall. Vad är bäst ? Italienarna vart skitförbannade vid ett tilfälle då perotta låg i straffområdet. Dock är Pirlo klantig som tar den där tacklingen och får ett kort och är avstängd i en ev kvart.
Vad tror ni, spelar Zlatan 90 minuter imorgon ? Gör han inte det så är det så kanske vi skall vara en aning oroliga eller. Bra att inte Lagerbäck inte underskattar Ryssland som en del experter verkar göra. Vill se Sebastian från start också.
Tror nog att Kroatien och Portugal vinner sina kvartsfinaler ganska enkelt. Turkarna har som du säger oerhörda skadebekymmer samt att Tyskland inte har imponerat hiitills. Man har spelare i Podolski och Ballack men Portugal känns i dagsläget mycket bättre på alla positioner men man vet ju aldrig med detta förbannade Tyskland. Ikväll vinner Italien.
Projta: Tycker det är kul för Turkarna, kanske beror på att de som föder mig mest (Hässelby Strand Grill) är Turkar.
Men nu är det nog kört tror jag. De har 5st borta och två avstängda, hela 7st alltså.
Utav de skadade är det 3 som är backar och glöm inte att deras målis Volkan är en av de avstängda. Fast det är väl bara att ställa om taktiken och vänta på öppningar hos Kroatierna ;-)
Och ikväll så ryker ett av storlagen Frankrike eller Italien
renen: Varför inte ? det är det som är det speciella med EM att alla har chansen, Det kan bli så att Kroatien vinner och de är en lite skräll tycker jag !
Men Turkarna har alla chanser i världen att vinna EM. tog Brons i VM 2002? om jag inte minss fel =)
Uno Gordon: "Och kunde vi besegra dem -94 med Oleg Salenko i laget så gör vi det nu också!"
Hehe. Salenko var en jäkla lirare. Han gjorde sex landslagsmål i hela karriären och fem av dessa kom under en och samma match. De kom i den sista och för Ryssland betydelselösa gruppspelsmatchen mot Kamerun i VM -94, 6-1 seger och jag har för mig att fyra av de fem målen kom till på straff. Sedan tidigare så hade han ett landslagsmål, mot Sverige, på straff.
I övrigt så har han en ganska anonym karriär. Med några år i La Liga, Glascow Rangers och Istanbulspor i Turkiet.
Poffa: Det är möjligt att jag har en tvärsäker attityd. Men jag har ju samtidigt målat upp tänkbara scenarion. Om Sverige spelar som de gjort hittills har inte ryssarna en suck. För de spelar samma typ av fotboll som grekerna med den skillnaden att det är ännu sämre organiserat.
Individuellt sett finns det gott om skicklighet, men det räcker inte enbart med det i fotboll, man måste ha ett tajt försvar också. Och det har inte ryssarna i dagsläget. Sverige kommer tugga sönder dem.
Så länge inte vi släpper ifrån oss initiativet och låter ryssarna trilla boll och bygga upp anfallsvåger bakifrån är det grislugnt. Och jag baserar detta på vad jag hittills sett under EM.
Sverige måste spela sin absolut sämsta fotboll genom tiderna för att förlora den här matchen.
Och det är alldeles för många spelare i Sverige nu som är glödheta. Petter Hansson och Olof Mellberg är i sitt livs form.
Och kunde vi besegra dem -94 med Oleg Salenko i laget så gör vi det nu också!
kiss paus, sen blir det full fart framåt !!!!!!!