Fotboll

Grupper · 16723 inlägg · 42 ämnen

EM

« · 1501721 · » Till forumet

Sv: EM

Gurra88:

Gerndt?

Kommentera

Gurra88:

Då är vi vid samma fråga igen, har vi nån Joker och sätta in?

Kommentera

mattias - 74: Har han inte redan fått sin chans?? Dessutom är han med för att sitta och nöta bänk. Oerhört tråkig laguttagning. Dessutom ingen joker så att man iallafall kan få ha lite hopp om stordåd.
Kommentera

Gurra88:

Vi får ge honom en chans innan vi sågar honom men jag är också skeptisk.

Kommentera

Fruktansvärt tråkigt. Rosenberg är knappast den joker vi lär behöva för att överraska i våran grupp. Vi kunde för fan likaväl behållt Lagerbäck
Kommentera

mattias - 74: Förmodligen inte, men själva grejen. Kunde tagit ut Marcus Olsson istället t ex.
Kommentera

Frella:

Har vi så bra unga spelare då som kan vara med i EM? Vi har ju inte unga talanger som ex England och Frankrike.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: På sitt sätt sjukt att man ersätter Guidetti med Rosenberg, en spelare som bojkottat landslaget i två år för att han inte orkar vara fjärdeforward. Hade gärna fått tagit ut något yngre istället.
Kommentera

mattias - 74: Ja TV 4 har tyvär lyckats att sno åt och förstöra fler och fler mästerskap, såg att Henke Larsson ska vara expert med.
Kommentera

Bojan Djordic skall vara expert i TV 4 i sommar under EM... Säger bara en sak..   GÄSP

Kommentera

spud:

HAHA rolig du =)

Kommentera

Wayne Gresky: uteslut inte leksand bara för att han är bäst på fotboll.
Kommentera

Bissett_19: Bajen nästa?
Kommentera

mattias - 74:

Mest tråkigt för hans egen skull,är väl frågan om kanske karriären rök där.
34 bast,korsbandsskadad och utgående kontrakt..
Kommentera

NuMo: sen är ju Rooney avstängd också, Zlatan tänder som vanligt till i mästerskap och sänker England
Kommentera

NuMo:

Och Paul Scholes kapar Håkan Mild i matchminut 1.
Kommentera

NuMo: Vi kryssar mot Ukraina och Frankrike avslutar med em 2-1 förlust mot England!
Kommentera

arnio: Det som talar emot England är att de redan nu är psykiskt oförberedda för att motståndet kan vara värre än de trodde.
Kommentera

bj21: 1-1 till Sverige ja.
Kommentera

Att det skulle bli England har jag och min jobbarkompis (som är engelsman) "vetat" sedan Sverige kvalificerade sig för EM. Vi ”vet” också att matchen kommer att sluta 1-1! ;-)

Kommentera

mattias - 74: Tuff för Portugal och danmark i alla fall, det lär bli Holland Tyskland relativt enkelt till kvarten
Kommentera

arnio:

Holland

Portugal

Danmark

Tyskland

Vilken JÄVLA grupp ;)

Kommentera

Ukraina

England

Sverige

Frankrike

Oj vilken härlig grupp, jag ska då åka till Kiev och kolla på Sverige - Ukraina och Sverige-England, kosta vad det kosta vill

Kommentera

T T:

Jävla trådpolis ;)

Kommentera

Nu är det EM, då släpper vi kvaltråden.   ;)
Kommentera

Skönt att spanien vann
Kommentera

renen: Hmmm..tji fick man. Trodde ju att Tyskarna skulle vinna. Dock var Spanien det bättre laget tycker jag.

Grattis Spanien !
Kommentera

mattias - 74: Sen har han rätt klubbadress oxå...
Kommentera

Dream Team:

Ja torres Em fram tills igår var lite si så där men igår var han bäst på plan, löper kopiöst och är ett ständigt hot. Synd att han gjorde mål på Sverige också.
Kommentera

mattias - 74: Bara att hålla med. Skönt att rätt lag fick vinna turneringen. Och vilken löpning av Torres vid målet! Grattis Spanien!
Kommentera

arne19695:

Vi såg uppenbarligen inte samma match. Undrar om Aragones hyllas nu när de vunnit eller om de fortfarande anser om de skulle tagit med Raul ?

Bästa laget vann och en seger för den offensiva fotbollen. Lagerbäck har lite och lära.
Kommentera

Rätt lag vann. Spanien var bäst offensivt, bäst defensivt och... tja, de var bäst helt enkelt.
Kommentera

renen:

Japp Poffa lär bli besviken :)
Kommentera

mattias - 74: Viva Espana.
Kommentera

arnio:

2 - 1 till Spanien Torres avgör med 12 minuter kvar .
Kommentera

Dream Team: Enl Tysktadion så är Ballack skadad också. Han har visst problem med vaden om jag nu hörde rätt
Kommentera

mattias - 74: Precis Mattias ! jag tror inte Ljungberg lägger av .. vänta tills kvalet blir eller när/om Sverige tar sig till VM. Då blir det en Comback det kan jag lova till 90% den andra 10% är väl om han är frisk =)
Kommentera

arnio:

Undrar om Ljungberg kommer spela kvalet ändå vad tror ni ? Blir nog inte så enkelt och sluta bara så där trots att man säger det.
Kommentera

Vore det inte dags att dumpa Henke Larsson nu inför kvalet? Vi måste ju föryngra inför VM ändå så varför inte spela in lite nytt folk?
Kommentera

Projta: Zlatan tror jag kan vara en stor ledare och pådrivare men kanske Linderoth får ta ansvaret denna gång så får Zlatan stå på tur till nästa gång.
Kommentera

Bissett19: Zlatan är väl knappast nån ledare i ett lag ?
Kommentera

Tack för allt Ljungberg
Kommentera

David Villa missar även finalen på söndag. En muskelbristning i låret är orsaken.
Kommentera

Kaptensrollen lär bli en het potatis framöver.
Jag ser gärna kaptensbindeln på Zlatan,men jag tror att den hamnar på Tobbe Linderiths arm.....
Kommentera

Fet-Ecke:

Freddie slutar i Landslaget,här är hans brev till "fansen":

"Jag har spelat på det svenska mittfältet i snart 11 år. Jag kan ärligt säga att jag älskat varenda match, speciellt det gränslösa stöd, ni fansen, alltid gett oss spelare. Se Er på läktaren i Riga, Budapest, Lissabon, Berlin, Salzburg eller långt borta som i Kobe har varit obetalbart. Ni är en stor del av min inspiration.

Även vill jag tacka alla de hängivna fans som aldrig fått chansen att se våra matcher på plats. Jag vet att oerhört många människor i Sverige bryr sig om vårt landslag, och ni, fansen, ar stommen i svensk fotboll.

Fansen betytt mycket
Kontakten med Er fans har varit mycket speciell för mig. Att möta Er vid många olika tillfällen har alltid varit inspirerande, och just det har gjort mig stolt att få representera vårt land. Att stå med hela laget innan matchen och sjunga svenska nationalsången, tillsammans med de andra spelarna är ett mycket, mycket speciellt ögonblick, något som jag önskar varenda supporter en gång kunde få vara med om.

Dags att lämna över nr 9
Jag har fått vara kapten, och spelat i startelvan i mer än ett decennium, men nu är det dags för mig att lämna vidare tröja nummer 9 till näste spelare. Sverige har många unga talangfulla spelare och jag är säker att min position kommer fyllas av någon med samma passion för sporten.

Det är nu över en vecka sedan vår sista match i Österrike. Sverige gjorde en bra turnering. Vi slog Europamästarna Grekland, förlorade på tilläggstid till finalisterna Spanien, och Ryssland visade för alla att de är oerhört mycket starkare än till och med många experter gissade innan turneringen.

Jag kommer spela fotboll på högsta nivå i Premier League i flera år till och jag älskar denna sporten mer än något annat. Det enkla faktum att den fysiska belastningen att dubblera och spela både landslags- och klubbfotboll, under så lång tid, till slut tar ut sin rätt och därför har jag nu beslutat att koncentrera mig på spela för min klubb West Ham United FC, och det är där mitt fokus kommer vara i framtiden.

Jag är säker vi träffas på läktaren, hejandes på landslaget tillsammans...

Hälsningar, Fredrik.
Kommentera

mattias - 74: Såg ut som han hade ont i fotleden.
Kommentera

Dream Team:

Jag hade ju spanien - Tyskland i final i mitt utgångstips innan EM. Där fick man rätt. Dock ville jag som sagt inte att just Tyskland skulle spela Final men man måste ändå nånstans tro en viss sak och hoppas på en annan :)

Såg inte matchen igår men jag tror Spanien vinner nu och äntligen bryter förbannelsen. Vad hände med Villa ?
Kommentera

Metal Guru: Nej, dessa herrar agerade murbräckor några år innan jag hade upptäckt att det spelades fotboll även utanför grusplanen hemmavid. Ja, på det internationella planet alltså. Först vid VM -82 satt jag och dreglade. Hur många av dessa åldringar fanns med då?
Kommentera

Dream Team:
Om du höll riktigt mycket på Spanien borde du väl önska en comeback av Sepp Maier, Franz Beckenbauer och Gerd Müller istället för de där juniorerna.
Kommentera

« · 1501721 · »