Fotboll

Grupper · 16723 inlägg · 42 ämnen

EM

« · 1501721 · » Till forumet

Sv: EM

Gurra88:

Gerndt?

Kommentera

Frella:

Ta ut ditt Engelska landslag. Hodgson har lite och fundera på när det gäller Forwardssidan. Carroll och Rooney borde vara självskrivna... Vad tycker ni? Vilka av målvakterna skall med förutom Har, jag säger Green och Carson.

Kommentera

mattias - 74: Vad ska Carroll dit och göra?
Kommentera

Frella: Hodgsons 4-4-2 med långbollar kräver en targetman för att fungera...
Kommentera

Frella:

Med tanke på att han och Rooney är dom anfallare som varit bäst i slutet på säsongen så är valet självklart. Rooney har varit grym hela säsongen för övrigt medans Andy varit bra de 5 - 6 sista matcherna. Skulle tro att dom 2 spelar på topp i premiären. I det här fallet vill jag ha med Carrol för att han varit bra och inte för att han spelar i Liverpool. Han har förtjänat sin plats i EM truppen efter sina insatser de 5 - 6 senaste matcherna då han varit Liverpools i särklass bästa spelare. Downing däremot tror jag inte blir uttagen och han skall inte med heller.

Kommentera

mattias - 74: Rooney är väl avstängd 2,3 matcher?
Kommentera

Hahl Bundy:

Han fick väl straffet sänkt till 2 matcher har jag för mig. Så då innebär det att det kommer spela nån annan där helt rätt. Skall man gissa på Bent och Welbeck eller Bent / Carroll?

hade helt glömt det där med rooney faktiskt..

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Helt rätt han fick straffet kortat till...2 matcher. :)

Han missar Frankrike o Sverige..moahahahaha

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy:

Ja Sverige skall vara glada att dom slipper honom. Han är ju deras vassaste vapen. Tror dock Sverige kan få svårt ändå jag men visst har vi chans att slå England med eller Utan Rooney men det blir inte lätt.

Kommentera

mattias - 74: Själv har inget till övers för England i fotboll.
Krossa....är mitt måtto...jämt. :)
Kommentera

Hahl Bundy:

Jag och många med mig som är uppväxta med Tipsextra och allt det där har ju England som andralag. vet inte varför det slumpat sig så men så är det. Har alltid hejat på England när inte Sverige spelar mot dom.  Minns Em 1996 när dom förmodligen hade det bästa laget nånsin som de förfogat över men där Tyskarna vann på straffar och Em drömmen försvann.

Årets upplaga då! Nja en kvartsfinal på sin höjd, ser lite för tunt ut på topp nu när Rooney missar 2 matcher men man har ersättare som absolut kan göra mål i Bent, Defoe Crouch m.fl.

Jag tror faktiskt Sverige missar att ta sig vidare från gruppen, jag har såklart fel men det känns som om Frankrike och England är för bra. Eller?

Kommentera

mattias - 74: Jag är oxå uppvuxen med Tipsextra men det gjorde mig inte till England fan.....tvärtom.

Däremot gillar jag Premier League....men det beror väl på importerna. :)

Sverige ska vidare....det är bara så...gärna på Englands bekostnad.
Kommentera

mattias - 74: Holland och Tyskland, dom gillar jag utöver Sverige. england kan floppa hur mycket dom vill =)

Den enda utländska fotboll jag ser är dock premier league, men jag gillar inte england i mästerskap.
typ som att jag ser enbart på NHL i ishockey utanför sverige men inte fan hejar jag på USA för de, inte kanada heller.
Där gillar jag Ryssland utöver sverige men det har nog och göra med mitt USA hat.

Finns inget bättre än när Ryssarna slår USA =)
Kommentera

Hahl Bundy:

Sjukt bra lag frankrike har på papperet..

Kommentera

mattias - 74: EM 96 där Gascoigne skulle avgjort i golden-goalförlängningen mot Tyskarna om han låtit bli att klippa tånaglarna före match ;-)

Tror att England kommer att starta med Sturridge och Carroll på topp faktiskt. C kom ju starkt på slutet så jag tror han blir uttagen.

Kommentera

Hahl Bundy:"Rooney är väl avstängd 2,3 matcher?"

Betyder det att han får hoppa in i spel 27min inpå tredje matchen? ;-)

Kommentera

Greven:

Tror jag också, dessutom är nog nyckeln till framgång om England skall lyckas deras huvudspel och då har dom Carroll och Crouch. Sedan tror jag hodgson får svårt att sära på Gerrard och Lampard igen i ett stort mästerskap, man kan vända och vrida hur man vill på det men båda behövs och är fortfarande bra och viktiga och tillför rutin och hjärta,  jag anser att båda skall med likaså Scholes. Han har varit hur bra som helst i United efter sin Comeback.. Blir nog dom 3 samt parker Millner Barry och 1 till.. 7 st mittfältare är svårt att ta ut...

Kommentera

Greven:

Enligt Engelska nyhetskanaler så stannar antingen Terry eller Ferdinand hemma från EM. Spekulationerna är fria, jag tror och hoppas på Terry, ferdinand är enligt mig bättre. Terry har haft en motig säsong på slutet. Vore ju en rejäl pungspark på Terry om han både missar CL finalen och blir hemma från EM ;)

Kommentera

mattias - 74: Kl 14 svensk tid idag släpps truppen. Ferdinand har ju varit utanför truppen ett tag, tror inte han kommer med, är för skadebenägen också. Terry fungerar väl bättre ihop med Cahill också som lär bli den andra mittbacken i startelvan
Kommentera

Greven:

Skall bli spännande och se. Vet du vart man kan följa uttagningen?

Kommentera

mattias - 74:  Hodgson will hold a news conference to explain his first England squad at 14:00 on Wednesday. It will be streamed live on BBC Sport online and shown on the BBC News Channel.

Nån fulstream borde väl kanske snappa upp det där för jag vet inte om vi i Sverige kan följa sånt från BBC. Jag tänker testa iaf

Kommentera

Greven:

Skicka mig gärna länken på bubbla då för jag är så dålig på att söka ;)

Allt tyder på att det är Ferdinand som lämnar..

Kommentera

Greven:

Här är Englandas trupp i Em..

Kopiert från BBC..

1. England squad for Euro 2012:

Goalkeepers: Joe Hart (Man City), Rob Green (West Ham), John Ruddy (Norwich)

Defenders: Glen Johnson (Liverpool), Phil Jones (Man United), John Terry (Chelsea), Joleon Lescott (Man City), Gary Cahill (Chelsea), Ashley Cole (Chelsea), Leighton Baines (Everton)

Midfielders: Theo Walcott (Arsenal), Stewart Downing (Liverpool), Alex Oxlade-Chamberlain (Arsenal), Steven Gerrard (Liverpool), Gareth Barry (Man City), Frank Lampard (Chelsea), Scott Parker (Tottenham), Ashley Young (Man United), James Milner (Man City)

Forwards: Wayne Rooney (Man United), Danny Welbeck (Man United), Andy Carroll (Liverpool), Jermain Defoe (Tottenham)

Kommentera

mattias - 74: Japp såg den precis själv....Defoe ist för Sturridge, Johnson ist för M Richards. Spännande med Ox-Chamberlain

Redigerad kommentar

Kommentera

Greven:

Downing? Trodde inte han skulle komma med... 4 spelare från Liverpool ;)

Undrar om Hodgson gör Terry till kapten eller om det blir Gerrard?

Kommentera

mattias - 74: Gerrard gissar jag. Mycket förvånad över Downing, tycker nog Adam Johnson vore ett bättre val, han kan ju i alla fall göra mål.
Kommentera

Greven:

Där är vi eniga. Sedan undrar jag varför inte Walker från Spurs är med?

Kommentera

mattias - 74: Han skadade sig i sista omgången
Kommentera

Greven:

Ok då har vi förklaringen där.

Kommentera

Greven:

Barry missar EM pga muskelskada i magen Han ersätts av Jagielka, Barrys plats på mitten kommer att tas av Phil Jones, frågan är varför man inte tar in Carrick som enligt mig gjorde en kanonsäsong i United.

Kommentera

mattias - 74: Av samma anledning som att Downing platsar ;-)
Kommentera

mattias - 74: Carrick har gjort klart att han inte är intresserad av statistroll.
Kommentera

mattias - 74: Carrick är inte ens på reservlistan. Däremot är Henderson med där, haha...
Kommentera

Peja:

Ja jag vet det är helt sjukt, Carrick är given tycker jag.

Kommentera

BBC-reportaget som det visades delar ur i dagens nyhetssändning. Det riskerar att kunna spåra ur fullständigt om oturen är framme.

Kommentera

Fin start mot Island, Zlatan är i form =)

Kommentera

Blizzard: Dragningen före 2-0 var så snabb så att det var först på reprisen jag såg att det INTE var en tunnel. Grymt. GIF-Ari har haft en lite jobbig start.
Kommentera

...men där klev han fram! Snyggt.
Kommentera

T T:

Försvaret var dock under all kritik, bara Granqvist som får godkänt. Är zlatan så här bra blir det en rolig sommar, det är dock skillnad på att möta Island och Frankrike eller England ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Håller med försvaret kan bli vår akilleshäl, känner mig inte bekväm med Isak heller, var chanslös på målen igår men jag skulle gärna sett att man spelat Wiland mer.
Kommentera

renen:

Där är vi ense, sedan får vi se hur Hamren mönstrar anfallet i premiären, Zlatan som lite släpande är ju det jag har propagerat för hela tiden då han är en lysande framspelare.

Kommentera

mattias - 74: Lampard ut Henderson in. I like :)

Som Hussfeldt säger på Twitter: "som att byta ut en vässad Porsche mot en gräsklippare". :)

Kommentera

Hahl Bundy:

Källa på det? ;)

Kommentera

mattias - 74: Hussfeldt :)
Kommentera

Hahl Bundy:

Verkar ju inte stå på nån fotbollsrelaterad sida. Dessutom hittar jag inte Hussfeldts Twitter... Låter ju helt sjukt om det stämmer :)

Kommentera

mattias - 74: Ja nu verkar det ju inte vara riktigt klart vad jag förstår men ändå....tanken på Lampard / Henderson :)
Kommentera

mattias - 74: Sök efter Hussfelt så ska du nog hitta.
Kommentera

Frank Lampard is out of England's Euro 2012 campaign with a thigh injury suffered in training on Wednesday.

The news was confirmed after the Chelsea midfielder, 33, was examined by medical staff after a scan.

Liverpool midfielder Jordan Henderson will be called into the squad, subject to agreement from Uefa's medical team.

citat fr BBC

Kommentera

« · 1501721 · »