Fotboll

16706 inlägg · 42 ämnen

EM

« · 1039083 · » Till forumet

Sv: EM
Projta:

Elmander som inhoppare nu när henke är med eller. Skaplig inhoppare i så fall :)
Kommentera

mattias - 74: Nej ni alla har fel ! så här ska dense ut ..

Issakson

Dorsin Mellberg Hansson Nilsson

Chippen Källström "Linderoth S.Larsson

Zlatan Elamnder

Vill inte se Larsson på planen, han håller ej för 90 min.
Ev att han kan få spela mot Ryssarna
Kommentera

Projta:

Isakson

Dorsin Mellberg Hansson Nilsson

Chippen "Linderoth S.Larsson
A.Svensson

Zlatan H.Larsson
Kommentera

arnio: ni kan ju börja med att sätta Dorsin och Nilsson på deras rätta kanter. Att ha en vänsterback som högerback och tvärtom är väl inte så smart? :)
Kommentera

Zlatan Elmander

H Larsson Linderoth Källström Chipp

Nilsson Mellberg Hansson Stoor

Isaksson
Kommentera

Zlatan Elmander

H Larsson Linderoth A.Svensson Bakircioglu

V.Schlebrugge Mellberg Hansson Stoor

Shabaan
Kommentera

Nu tar vi Guuuuld!

Ja, så heter låten. En smäktande rockballad från Norrland.
Kommentera

87bth01:

Skall man våga sig på en gissning.

1. Spanien
2. Ryssland
-------------------------------------------------
3. Sverige
4. Grekland

Detta är vad min magkänsla säger
Kommentera

mattias - 74:

1. Spanien
2. Sverige
-------------------------------------------------
3. Ryssland
4. Grekland
Kommentera

sylf:

Sverige skall vara glada att de slipper Raul i Sommar, Varför tar inte aragones ut honom i em ? Han har gjort en av sina bättre säsonger i La liga. Misslyckas spanjorerna igen i ett stort mästerskap så vet man ju vem som får bära hundhuvudet.
Kommentera

sylf och Mattias jag tror att ni underskattar Grekland rejält när ni tippar dem som fyra i Gruppen. Jag tror att Ryssland kommer fet sist och sedan är det hugget som stucket med en liten fördel för Spanien och Grekland.
Kommentera

Projta: "Vore inte helt fel att peta Zlatan, han lyckas sällan i de stora matcherna ! "

Är det verkligen så? Jag tycker mig ha sett Zlatan avgära en hel del viktiga matcher typ Italienmatchen i Em 04, den där kvalmatchen mot Ungern där han gjorde ännu ett supermål, Milanoderbyt i höstas och ligatiteln sköt han ju till Inter häromdagen.
Kommentera

arnio: Går det att låta bli att se att Zlatan underpresterar i landslaget? Vad det beror på är kanske svårare att analysera, men det är i alla fall et faktum.

Zlatan är mycket bättre i klubblagen och han gör en mycket större skillnad där än i landslaget, allt som oftast. Därmed inte sagt att inte blinda hönor också kan hitta ett guldkorn bland.
Kommentera

Spanien och Rysssland tar sig nog vidare, förhoppningsvis kan Sverige nypa andra platsen. Grekland ? 0-0 gäng bra defensiv i alla fall.
Kommentera

arnio:

Grekland kommer sist i gruppen. Jag lovar dig. Tror inte de tar en endaste poäng faktiskt. Helt klart det sämsta laget i Sveriges grupp kanske TOM i hela EM.
Kommentera

mattias - 74: Dom spelar säkert 0-0 mot Svedala.
Kommentera

renen:

Varje spelare i Ryssland skall få en bonus på 93 000 :- per match de vinner i gruppspelet , går de vidare från gruppen blir det mycket högre summor enligt SVT Text. Fungerar sådana här saker eller blir det motsatt effekt när man vet att man får sig en extra hacka om man vinner en match?
Kommentera

mattias - 74: Det börjar dra ihop sig, här kommer en EM-låt.
Kommentera

73Sjöbba: Den kommer att sjungas på läktarna :)
Kommentera

NuMo: "Zlatan är mycket bättre i klubblagen och han gör en mycket större skillnad där än i landslaget, allt som oftast. Därmed inte sagt att inte blinda hönor också kan hitta ett guldkorn bland"

Visst är Zlatan bättre i Inter men de spelar mer offensivt och Zlatan har understöd från ett helt fantastiskt mittfält.
I blågult blir det många långbollar upp mot Zlatan och det är ofta helt hopplösa bollar.
Trots allt så har Zlatan förmågan att avgära viktiga matcher på egen hand och det har han gjort vid flera tillfällen.
Avgör han inte själv så skapar det ytor då han oftast bevakas av två försvarare.
Kommentera

Det blir nog Stoor och Nilsson på kanterna och Mellberg och Majsen i mitten
Kommentera

Bissett19:

Kan ingen dra igång ett matchtips inför EM ?

Vore kul och tippa gruppspelet och slutspelet precis som i hockey. Jag avstår dock från att ta hand om det :-)
Kommentera

73Sjöbba:

Cannavaro borta från EM. Tungt för Bissets favoritnation :)
Kommentera

mattias - 74:

Min favortination?
Näru....
Kommentera

mattias - 74: Jag formligen älskar att läsa Aftonbladets Niva och denna artikel är inget undantag: www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/gruppb/article2594528.ab
Kommentera

Dragan 2k:

Underbar låt tillägnad Lasse Lagerbäck.

www.myspace.com/unibrowmusic
Kommentera

Borde det inte göras en egen gästbok för fotbolls EM, såsom det funnits för OS? Det kommer bli många inlägg och övrig fotboll kommer inte kunna diskuteras. :)
Kommentera

piff:

Det tycker jag är en bra ide.
Kommentera

piff:
Det kanske inte blir så mycket övrig fotboll att diskutera..?
Iofs vår Div4 gör inte uppehåll.
Kommentera

piff: Why not.Men något jag har totalmissat är att TV 4 har ensamrätt på EM

Hur gick det till? Ja dom bjöd väll mest men ¤ an å svt brukar dela.
Kommentera

renen:

Nu får vi massa reklamavbrott iaf så man hinner gå på muggen :)
Kommentera

mattias - 74: Det är ju inga reklamavbrott i fotboll. Ta fram
pottan.
Kommentera

arnio:

Det är väl reklam efter matchen innan studiosnacket. Det slipper man i SVT. Lundh Ekwall m.fl istället för Härenstam och Strömberg. SUCK
Kommentera

mattias - 74:

Det är ju perfekt,då hinner man fylla på glaset i Draught Mastern;)

Nä allvarligt,den enda man kommer sakna ifrån SVT är Strömbergs analyser.
Skönt o slippa höra Lindebojjj.
Kommentera

Bissett19:

Hellre lindeborg än nån på TV 4. Hussfeldt är bra men resten åker i sverkers soptunna.
Kommentera

jag är för tv 4 och mot svt fjollerna. (tv 4 utan ekwall)
För att Sverige ska komma någon vart så måste vi spela bättre än vad vi gör

Isaksson
Stoor Mellberg Majstorovic Nilsson
Svensson Källström
S.Larsson Chippen
Ljungberg
Zlatan
Det är med denna uppställning som vi vinner över alla lag i gruppen.
Jag tror på Ryssland och Sverige som går vidare och jag tror vi kan slå holland eller Rumänien som går vidare från grupp C
Kommentera

Brynäs_89:

menar du att Spanien skall missa kvartsfinal ? Vore roligt om du motiverade varför ?
Kommentera

mattias - 74: Spanien misslyckas ju jämt så varför inte nu? Sen är inte landslags fotboll särskillt stort i spanien, inte alls samma ära förknippad med landskamper som t.ex england.
Kommentera

spud:

Spanien går minst till semi i år. Känns som om spelarna haft en bra säsong i sina klubblag också samt att laget enligt mig har bäst mittfält med b.la Iniesta Xavi Fabregas. Anfallet med Torres / Villa är Em:s bästa.

Tror faktikst de vinner EM. Det enda man kan ifrågasätta med laget är att inte Raul kom med. Det kanske vi svenskar skall vara enormt glada för.

Det där med att Spanien misslyckats i alla stora turneringar är en gåta men i år lyckas dom.
Kommentera

mattias - 74:
Du fick ett ganska bra svar där men vad sägs som att Spanien har en riktigt dålig defensiv som man kan utnyttja.
Bara en fråga till min kära Uppsala bo vad sägs också som att Spanien är bara bra hemma i Spanien utanför Spaniens gränser är dom ett helt annat lag.
Plus att ingen utav dom tar Em på någon större sak.
I Spanien är det ingen Landslags känsla som man har i klubblagen.
Tror att dom är mer beronde på Torres än vad vi är av Zlatan för Spaninen har ingen bra Målskytt för utom Torres.
Villa är skadad.
David Villa, Valencia,
Daniel Guiza, Real Mallorca,
Sergio Garcia, Real Zaragoza
Så vem gör målen när torres inte gör dom.
Kommentera

mattias - 74:
(Känns som om spelarna haft en bra säsong i sina klubblag)
Vad ska man säga?
Är det inte så varje gång Spanien spelar så har dom alla varit bäst i sina klubblag eller?
Men då måste ju Portugal vinna em för Ronald har ju varit kung i Spanien och sen så har ju resten varit skit men dom vinner för dom har ronald som är bäst i världen är det så du resånerar så måste ju du ta dig en funderare att kolla i klubblag.Men vad fan Henke har ju varit kung i Allsvenskan då kanske vi kan få något bra eller för han har ju varit på i sitt klubblag
Kommentera

Brynäs_89:

Jag hävdar ändå att Spanien är ruskigt starka. bakåt är det inte lika bra som på mitten och i anfallet men jag tycker ändå laget skall ha en bra chans till Em Guld.

Det som talar för Spanien

Idel världsstjärnor som är tongivande i sina klubblag.

Det som talar mot Spanien

Att man viker ner sig i år igen

För 4 år sedan åkte de ur i gruppspelet så jag tror att de är revanschsugna.

Spanien , Italien och Tyskland ( Tyvärr ) Som de 3 som kan vinna.
Kommentera

mattias - 74: Men det är naivt att inte väva in historien i din bild. De har alltid haft starka trupper, alltid! Men de får inte ihop det, och jag tror att anledningen är att det inte är så presitgefullt i landslaget och därför offrar inte spelarna hörntänderna.
Kommentera

mattias - 74:
Italien Tappar sin viktigaste spelare Cannavaro tappar allt då för det var han tillsamans med Buffon som gjorde att dom van Vm-guld.
Tyskland torskade över Ungern HEMMA (med sitt bästa lag).
Holland med Snejder Robben Nistelrooy Sen har dom van der Sar

Spanien-Holland finns inte en chans att Spanien kommer vinna.
Portugal-Tyskland hur slutade det senast behöver väll inte säga mer.
Sverige-Rumänien Känns som en sommar som 94 vinst
Tjecken-Kroatien kan gå hur som helt i den matchen
Semi´s
Sverige-Holland det blir nog en revansh som vi vinner nu på straffar eller.
Portugal-Kroatien där Ronaldo avgör
Final
Sverige-Portugal En duell mellan Zlatan Vs Ronaldo
Holland vinner Brons

Så nu behöver ni inte kolla på em för här är resultatet.
Kommentera

Brynäs_89:

Sverige i Final ? Jo tjena !
Kommentera

mattias - 74:
Lika troligt som att Leksand spelar ishockey
Kommentera

Brynäs_89:

HAHA jag tror jag garvar ihjäl mig.

Jag är nöjd om vi går vidare från gruppen. Vore kul och se hur de andra här inne tippar hur det går för Sverige och Spanien.
Kommentera

Brynäs_89: Så Tysklands förlust mot Ungern är ett argument för att Tyskland åker ut, men att Sverige förlorade mot Ukraina är helt irrelevant? Zlatan vs Ronaldo kanske är en hyffsat jämn kamp (men ändå inte), men du har inte jämfört resterande 20 spelare.

Nädu, välkommen tillbaka till verkligheten när EM är slut.

Mattias-74: Vad har du emot Tyskland?
Kommentera

En sak till, Spanien misslyckas visserligen år efter år i både EM och VM, men folk verkar inte förstå att denna bedömning utgår från de stora förväntningar som de (rättmätigt) har på sitt lag.

Trots dessa ständiga floppar så har man ändå historiskt presterat bättre än Sverige. Därmed kan man inte använda Spaniens dåliga facit som ett argument för att det kommer gå bättre för Sverige som i själva verket har ett ännu sämre facit.

Däremot är Spaniens slumrande potential ett oerhört orosmoment som definitivt talar till Sveriges nackdel.
Kommentera

scim:

Har aldrig gillar tyskland. Tycker de är trista. Räcker det som svar :)

Man har ju sina lag man bara inte gillar. För mig är det Tyskland.
Kommentera

« · 1039083 · »