mattias - 74: Jo, de brukar ju vara lite trista men jag tyckte dom spelade riktigt positiv fotboll förra VM. Själv ogillar jag Portugal, gravt.
Ang Ronaldo så tycker jag jämförelsen mellan honom och Zlatan är betydligt mer komplicerad än vad man vill göra den till. Ronaldo kan göra mer på egen hand vilket är en fördel i ett landslag som inte är lika samspelt som ett klubblag.
Schweiz: 1 av hemmanationerna och laget har en del intressanta spelare, tror laget kan ta sig till kvartsfinal med publiken i ryggen
Portugal: Favoriter i grupen och har en viss Ronaldo som är i sit livs form. Vinner bara gruppen.
Turkiet: Ingen Sukur, dessutom har jag ingen koll på turkisk fotboll så jag tippar dom 3:a i gruppen.
Tjeckien: Känns som om detta kan bli em:s flopp. Ingen Nedved ingen rocisky . Världens bästa målis iof men det hjälper inte.
Grupp B
Österrike Är nog det laget som känns svagast av alla i EM , de kan ta nån poäng men det räcker inte till avancemang.
Kroatien: Här är laget som står för den stora skrällen i Em. Bra kvalspel och alltid jobbiga att möta. Vinner gruppen
Tyskland: Tillsammans med Kroatien det laget som kommer gå vidare från gruppen. Annat vore en skräll.
Polen: Kommer få slita för varje poäng. Seger mot ÖSterrike räcker ändå inte.
Grupp C
Italien: Ingen Cannavaro och ingen Inzaghi men ändå ett lag fyllt med idel storspelare. Vinner gruppen.
Holland: Van nistelrooy snejder kuyt robben Babel listan kan göras lång på spelare som haft en riktigt bra säsong i sin klubblag. vidare tillsammans med Italien.
Frankrike : Här kommer flopp nummer 2. Holland och Italien känns starkare helt enkelt. 3:a i gruppen.
Rumänien: Stackars Rumänien, Slagpåse. Tur att inte Sverige hamnade här.
Grupp D.
Spanien : Mina favoriter till guldet. Det känns som om det är detta laget som skall vinna nånting stort för Spanien. Mittfältet inger respekt.
Ryssland: Seger med 4 - 1 igår visar at ryssarna är på rätt väg. 2:a i gruppen
Sverige: Tyvärr så räcker det inte i år. För många småskavanker i truppen och så länge Zlatan fortsätter att inte göra mål i landslaget så kommer det gå käpprätt åt hvete. Beroende av att de lossnar för honom samt en 100 procentig linderoth.
Grekland: Segern för 4 år sedan var tursam och denna turnering kommer dom inte ens till Kvartsfinal
Kvartsfinaler:
Portugal - Tyskland Kroatien - Schweiz Italien - Ryssland Spanien - Holland
Spelar väl ingen roll vad han sagt han skall hålla käften under träningen och enbart koncentrera sig på sitt jobb och det innefattar inte att kommentera ledare och spelare under träningen. Han skall intervjua han har tillåtelse att intervjua.
mattias - 74: Riktigt tungt för Schweiz att få Frei skadad. Inte kul att sin bästa spelare tvingas utgå efter ca en halvlek. Och frågan är ju im han kommer tillbaka i den här turneringen. Hoppas att det skapas till fler chanser i andra halvlek, tycker att första inte hade så många.
arnio: Jag tror knappast man är nöjda med 0-0, även om det är värdarna man möter, då man på papperet har ett lag som ska kunna äta upp Schweizarna på mitten.
mattias - 74: Ja så är det men de missade chanserna gav ju inga mål. Tjeckerna har nog spelat försiktigt och låtit Schweizarna springa romen av sig för att nu inleda en liten offensiv.
Paddan: studion står i Kungsträdgården, precis bakom operahuset. Antar att de placerade den där för att det ska vara nära till Café Opera efter sändningarna. Och Magnus Hedman är fortfarande fotbollens svar på David Brent.
wap.hockeysnack.com De snackar i TIK`S gb om vilka som har flest stjärnor. Enl Expressen så har Skåne flest spelare i landslaget sedan 2000 när det gäller EM och VM uppställningen. Forza Ragazzi
arnio: "POrtugal ser vassa ut, en stark utmanare till titeln tror jag."
Tänk, efter kvällens match tror jag inte det. Turkarna tog över i andra och hade bud (och skulle ha gjort mål om de fövaltat deras målchanser på ett bättre sätt). Två riktigt klara målchanser som man sumpade. Portugal såg bleka ut i andra, när sedan 2-0 kom i tredje förlängningsminuten kan det tyckas att laget vann solklart och rättvist.
Med så många namnkunniga i laget förväntar jag mig mer av det portugisiska laget.
Jag såg ingen VM-final kandidat i kvällens inledande matcher.
"Jag såg ingen VM-final kandidat i kvällens inledande matcher"
Lite tidigt o prata VM-final så här 2 år innan det är dax......:)
Skämtåsido,lite bleka inledningsmatcher,Schweizarna känns rätt körda iom dagens torsk o Freis utträde ur turneringen,snacka om energitapp. Nu får Yakin press på sej. Portugal gjorde väl en okej match,men dem kommer garanterat växa under turneringen. Men underbart att festen är i gång nu....
lillovechkin: Jag måste säga att Frankrike ser grymma ut på förhand, liksom Spanien och Italien. Spanien lyckas ju aldrig så de ryker väl i kvarten. Utmanare är Tyskland och Portugal (och givetvis Sverige, i alla fall i mina drömar).
Skulle Portugal ha varit dåliga? 3 ramträffar, 1 hårfint offsidemål och 2 fina godkännda mål tycker jag imponerade. Ronaldo var bara helt magnifik dessutom.
Det var väl ingen värdemätare i Turkiet för Portugiserna. Dock har dom ett lag som absolut skall ses med bra chans att gå långt. Få se mot Tjeckerna var de står.
Schweiz hade otur igår de hade lika gärna kunnat vinna.
Ikväll går Tyskland in i turneringen. Törs man hoppas på en fetskräll?
arnio: Aha. du tänker på ......... Basil then proceeds to mention the war at every opportunity, upsetting the German guests more and more as he rapidly descends into a fit of xenophobic ranting about everything and everyone that most Germans would rather forget.
When the fed up German asks Basil to stop going on about the war, Basil kindly reminds him that they started it. “We did not start it,” protests the German. “Yes you did, you invaded Poland”, replies Basil!
1-0 till Kroaterna efter första. Bortalaget bättre i 30 minuter men hemmalaget kom bra sista 15. Men nog borde Kroatien hålla detta. Skulle tro de gör ett mål till och vinner med 2-0.
Portugal saknar ju dessutom en riktig bra anfallare i EM så ansvaret ligger ju på Ronaldo nu!